PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kwota netto

  • 11. Data: 2007-06-21 15:31:58
    Temat: Re: Kwota netto
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Z drugiej strony, dziwię się, że ktoś operuje dochodem netto w przypadku
    > umowy (przedstępnej nawet) o pracę.

    Dlaczego to takie dziwne. Uzgadniam z pracodawcą jaka kwota będzie mi
    wpływać na konto i już. On ma tak obliczyć kwotę brutto żeby wpływało mi na
    konto tyle ile uzgodniliśmy. Dostanie wszystkie dokumenty ode mnie i niech
    liczy ile powinna wynosić kwota brutto.

  • 12. Data: 2007-06-21 15:48:46
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "nowy pracownik" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:f59d2o$npq$4@news.onet.pl...
    > Ja wiem co to jest netto a co to jest brutto. To jest umowa
    PRZEDWSTĘPNA
    > i tutaj moim zdaniem może spokojnie być sobie wpisana kwota netto,
    bo w
    > końcu ta mnie interesuje.
    >
    > Chodziło mi o same sformułowanie użyte w tym tekście. Czy z tego
    > rzeczywiście wynika że kwotę xxx dostanę "na rękę".

    Jako pracownik powinieneś być zainteresowany wpisaniem do umowy o
    pracę (przedwstępnej lub właściwej) kwoty brutto - takie jest moje
    zdanie, którego nie zmienię. Gdy znasz brutto, to potrafisz sobie
    obliczyć netto: w przybliżeniu od kwoty brutto 1000 zł netto wynosi
    70% brutto, a przy kwotach większych netto = ok. 65% brutto, ponadto w
    necie można znaleźć dokładne kalkulatory, które przeliczają z kwoty
    brutto na netto i odwrotnie.
    Skoro Ciebie interesuje _tylko_ i wyłącznie kwota netto, to pracodawca
    może Ci uczynić taką siurpryzę, że wywiązując się z umowy
    przedwstępnej zawrze z Tobą umowę o pracę na 936 zł miesięcznie, a na
    całą pokaźną "resztę" umowę zlecenie bez składek ubezpieczeń
    społecznych w zaprzyjaźnionej firmie i będziesz co miesiąc otrzymywał
    umówioną kwotę netto, ale na Twoim koncie emerytalnym będzie mizeria,
    ponadto, gdy zachorujesz, wynagrodzenie chorobowe lub zasiłek
    chorobowy będzie obliczany tylko od kwoty 936 zł.

    Pozdrawiam

    wa

  • 13. Data: 2007-06-21 16:25:50
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wpływało mi na
    > konto tyle ile uzgodniliśmy. Dostanie wszystkie dokumenty ode mnie

    Rozumując w ten sposób, pozbawiasz się podwyżki wynagrodzenia netto od
    lipca br. i od stycznia 2008 z tytułu zmniejszenia składki rentowej
    finansowanej przez pracownika: podwyżkę otrzyma wyłącznie pracodawca
    lub zleceniodawca. A pani Gilowska i rząd mówią, ile to zyskają
    pracownicy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 14. Data: 2007-06-21 17:29:45
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    > finansowanej przez pracownika: podwyżkę otrzyma wyłącznie pracodawca
    > lub zleceniodawca. A pani Gilowska i rząd mówią, ile to zyskają

    Jakoś nie widzę tej podwyżki szczególnie że dostaję 500 zł premii. Wtedy
    pewnie dostanę zasadniczej wypłaty więcej a premii mniej :( w wyniku będę
    miał to samo.

  • 15. Data: 2007-06-21 18:25:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-21 19:29 [Gienek] napisał(a):

    > Jakoś nie widzę tej podwyżki szczególnie że dostaję 500 zł premii. Wtedy
    > pewnie dostanę zasadniczej wypłaty więcej a premii mniej :( w wyniku będę
    > miał to samo.

    I od zasadniczej i od premii płacisz ZUS. Mając na umowie brutto to TY
    zapłacisz mniejszą składkę i więcej zostanie Ci w kieszeni (mało bo mało
    ale więcej). Mając netto dostaniesz to samo a pracodawca odprowadzi
    mniejszą składkę i część TWOJEGO wynagrodzenia zabierze sobie do kieszeni.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 16. Data: 2007-06-21 22:25:04
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 23:11:41 +0200, rafal.q <r...@i...pl>
    w <f5aqiq$q3d$1@mx1.internetia.pl> napisał:

    > Zapewne wpisanie w umowę kwoty netto można wiązać z obniżeniem składki
    > rentowej. Dzięki temu pracodawca wpisze na umowie odpowiednio niższa kwote
    > brutto :)

    Ostatecznie zgodziłbym się na taki zapis gdybym miał pewnośc wylądowania
    w drugim progu podatkowym - w tym momencie w związku ze wzrostem
    podatku, przy podanej kwocie brutto kwota do ręki spada.
    Jak pracodawca wpisuje netto, to ostatnie wypłaty muszą być większe.
    Ale prawdopodobnie chodzi o wydymanie ze składki rentowej.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2007-06-21 22:35:25
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Gienek nabazgrolił na ekranie:

> [...]
    > na konto tyle ile uzgodniliśmy. Dostanie wszystkie dokumenty ode mnie i
    > niech liczy ile powinna wynosić kwota brutto.

    Tylko zauważ, że kwoty odliczeń od brutto podlegają zmianom: kup, progi
    podatkowe, itp. Czy pracodawca za kazdym razem ma obliczać kwotę brutto? A
    co jak przez część miesiąca będziesz na zwolnieniu lekarskim? Co z
    zasiłkami chorobowymi płaconymi przez ZUS? Często do ZUS trzeba zanieść
    kopię umowy o pracę (z wyszczególnionymi składnikami wynagrodzenia) -> a
    ich kwoty netto nie interesują. Kolejne pytanie, co z dodatkami za
    nadgodziny? Liczy się je od płacy zasadniczej.
    Inny problem, jak zmniejszą składkę rentową. Wtedy abyś miał tyle samo netto
    pracodawca zmniejszy ci podstawę brutto. Czy wtedy będzie musiał dać ci
    wypowiedzenie zmieniajace? Bo przecież obiektywnie pogorszą ci się warunki
    umowy, bo część składek społecznych jest twoja - płacona z _twoich_
    pieniędzy.
    Pewnie jakby pomyśleć, to problemów można by jeszcze znaleźć sporo.

    Imo, kwotę netto wpisują osoby, które nie rozumieją nowego systemu
    emerytalno-rentowego i podatkowego. Tej reformy, która dokonała się w 1999
    roku. Podobnie jak mój szef, który wziął sobie pewnego dnia listy płac i
    porównywał pobory pracowników na podobnych stanowiskach... patrzył na
    kwoty, które dostali 'na rękę' w ogóle nie zwracajac uwagi na potrącenia
    typu pożyczka, zaliczka...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 18. Data: 2007-06-23 19:38:49
    Od: "aaa" <c...@o...eu>

    > po potrąceniu przez Pracodawcę !!!!!!!

    przeciez jest napisane jak krowie na rowie dziecko by to zrozumiało
    po potrąceniu czyli po potrąceniach od brutto

  • 19. Data: 2007-06-25 13:43:54
    Od: "platini76" <p...@W...gazeta.pl>

    nowy pracownik <k...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Właśnie dostałem do podpisania umowę przedwstępną pracy.
    > Jest tam taki zapis:
    >
    > "Miesięczne wynagrodzenie za pracę wyniesie xxx zł netto (słownie xxx)
    > po potrąceniu przez Pracodawcę ciążących na Pracowniku zobowiązań z
    > tytułu należności podatkowych oraz z tytułu ubezpieczenia społecznego i
    > zdrowotnego."
    >

    > Czy mam rozumieć że dostanę kwotę xxx (jak się z pracodawcą umawiałem)
    > czy od tego zostanie jeszcze potrącony podatek i ubezpieczenia? Bo to
    > sformowanie jest trochę niejasne dla mnie.

> [...]

    Jesli nie rozumiesz lub nie jestes pewny interpretacji jakiegos zapisu, to po
    prostu popros o jego zmiane. Wpisywanie do umowy kwoty netto jest dosc
    niecodzienne, przynajmniej ja pierwszy raz o tym slysze. Nie podpisalbym umowy
    z takim zapisem.

    platini