PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie auto dla Green Cardowca?

  • 11. Data: 2002-02-04 15:49:26
    Temat: Re: Jakie auto dla Green Cardowca?
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Gadacie o aucie, a zaden z was nie wspomni, ile kosztuje utrzymanie takiej
    zabawki jak Golf lub Audi TDI. Ubepieczenia, podatki, przeglady, serwsy,
    tu sie zostawia fortune.

    Leszek Polak
    BIOS, Embedded Systems and Car Electronics Development
    Munchen, Germany

  • 12. Data: 2002-02-04 16:32:35
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >Gadacie o aucie, a zaden z was nie wspomni, ile kosztuje utrzymanie takiej
    >zabawki jak Golf lub Audi TDI. Ubepieczenia, podatki, przeglady, serwsy,
    >tu sie zostawia fortune.

    No wlasnie z tego co sie orientuje to miales troche do czynienia z wszystkich
    punktow ktore wymieniles, moze bys cos napisal.

    Pzdr.
    R-nee.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2002-02-05 08:17:00
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    "Slavo" <s...@g...net> wrote in message news:a3m2g6$dp7$1@news.onet.pl...
    > "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com> wrote in message

    > na nówkę?

    Nowa jest za droga (ok. 20000E z wypasem). Mysle sobie o takiej
    1 rocznej. Ale warunkiem jest sprzedanie obecnej. Niestety zona mowi
    ze jest dla niej za duza ;-(((

    > no bo wparowało do niego dwóch auslanderów a on biedny sam ;-)))

    Ostatecznie auslander naszego gatunku nie jest taki zly ;-))))

    > pozdrówka, Slavo

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 14. Data: 2002-02-05 11:02:53
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Zgadza sie, troche mialem ....

    Za Mazde 323 Topline Coupe: (3 letnia)
    - ubepieczenie (OC + Teilkasko) = 1800 DM nr rok
    - podatek drogowy = 180 DM na rok (katalizator Euro D2)
    - rejestracja = 230 DM (wazna dwa lata)

    Za Nissana (nowego):
    - ubezpieczenie (OC + Vollkasko) = 1000 Euro na rok
    - podatek drogowy = 0 Euro (spelnia najbardziej rygorystyczna norme spalin
    Euro D4)
    - rejestracja = 230 DM (wazna trzy lata)

    Przeglad Nissana: pierwszy (test engine i elektroniki + zmiana oleju na
    2.500) = 110 Euro
    Drugi przeglad (bede robil w maju na 15.000 km) = bedzie okolo 350 Euro.

    Reasumujac:
    Auto w Niemczech, biorac pod uwage zarobki nie jest drogie. Ale forse laduje
    sie pozniej w utrzymanie jego.

  • 15. Data: 2002-02-05 11:59:39
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >- rejestracja = 230 DM (wazna dwa lata)

    Chodzi Ci o TÜV i AU?

    >Reasumujac:
    >Auto w Niemczech, biorac pod uwage zarobki nie jest drogie. Ale forse laduje
    >sie pozniej w utrzymanie jego.

    Dodajac: Chcac zaoszczedzic musisz zdobyc ksiazke Adama Slodowego "Zrob to
    sam" ;-)

    Pozdr.

  • 16. Data: 2002-02-05 12:37:27
    Od: "Tadeusz Kowalski" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Reasumujac:
    > Auto w Niemczech, biorac pod uwage zarobki nie jest drogie. Ale forse

    Ja mam w Polsce Nexie A.D.1996 - obecna wartość rynkowa ok. 12000 PLN
    Podatek drogowy - Od przyszłego roku 100PLN / samochod osobowy bez wzgledu
    na normy itp.
    OC - 550 PLN (przy 60% zniżki)
    AC - 1000 PLN (przy 30% zniżki + 10% udziału własnego w szkodach <- Platne
    proporcjonalne od wartosci samochodu)
    Rejestracja - 150PLN / rok

    Suma na dzis: 1700PLN czyli powiedzmy 0.4 - 0.6 przeciętnej poloskiej pensji
    netto informatyka.

    Teraz Niemcy na przykładzie w/w. nissana.

    1000 + 230 + 110 = 1340 Euro czyli zdaje się około 0.4 - 0.6 przeciętnej
    niemieckiej pensji netto informatyka.

    Teza : W zasadzie nie ma różnicy. Polaka stać na tyle co Niemca.
    Dowód przez zaprzeczenie Tezy: Bzdura, bo wartość nexii to 13000 PLN, a
    nowego nissana (o ile rozumie almery) to przyjmijmy 45000 PLN. 45/13 = 3,5
    Wniosek: Jak by nie patrzeć Polacy biedniejsi :(((((((((((((((((((((((

  • 17. Data: 2002-02-05 14:39:52
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    zaplacisz dwa razy mniej w Polsce za przeglad Audi TDI,
    ale bez pod uwage jakosc tego przegladu w Polsce .....

    A jak chcesz pozniej auto sprzedac, to bardziej sie liczy pieczatka
    z niemieckiego ASO, a nie z polskiego ....

  • 18. Data: 2002-02-05 14:43:08
    Od: "Leszek Polak" <l...@e...de>

    Jak auto nie ma TÜV i AU to wogole go nie ubezpieczysz. W Niemieczech
    auto najpierw musi byc ubezpieczone, a pozniej zarejestrowane.

    Jak kupujesz nowe auto, TÜV jest z reguly na trzy lata, jak uzywane,
    to zalezy, moze nie miec wogle, albo rok, albo dwa.

    A wyrobienie TÜV to sa dobiero koszta. Auto musi grac jak "zegarek",
    a niemecki urzednik bedzie sprawdzal je do kazdej "srubki".

  • 19. Data: 2002-02-05 15:10:28
    Od: kingram <k...@g...net>

  • 20. Data: 2002-02-05 15:32:39
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >A wyrobienie TÜV to sa dobiero koszta. Auto musi grac jak "zegarek",
    >a niemecki urzednik bedzie sprawdzal je do kazdej "srubki".

    Dobra wszystko jasne. Ale co to jest _rejestracja_? To ze Ci daja blachy?

    Co do TÜV, to nie probowales przyjechac z miesiac przed ukonczeniem TÜV'u na
    prüfung i pojechac do znajomego mechanika do Polski z lista rzeczy
    szwankujacych?