PracaGrupypl.praca.dyskusje › zawieszenie dzialalnosci a znizka na ZUS

  • 1. Data: 2007-07-13 10:23:29
    Temat: zawieszenie dzialalnosci a znizka na ZUS
    Od: a...@o...fuw.edu.pl

    Witam

    Chcialbym dowiedziec sie, jak to wyglada w praktyce:
    Ktos rozpoczyna DG po raz pierwszy. Ma wtedy obnizony ZUS wlasnie z
    powodu tego "pierwszego razu". Po jakims czasie zawiesza dzialalnosc w
    US i wyrejestrowuje sie w ZUS. Czy po odwieszeniu dzialalnosci i
    ponownej rejestracji w ZUS nadal przysluguje mu prawo do obnizonych
    skladek ZUS ?

    Z gory dzieki za wszelkie wskazowki :)

    Pzdr, Artur

  • 2. Data: 2007-07-13 10:48:56
    Temat: Re: zawieszenie dzialalnosci a znizka na ZUS
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    a...@o...fuw.edu.pl pisze:
> [...]
    > US i wyrejestrowuje sie w ZUS. Czy po odwieszeniu dzialalnosci i
    > ponownej rejestracji w ZUS nadal przysluguje mu prawo do obnizonych

    Jak można zawiesić działalność w US?

    Jak można zawiesić działalność w ZUSie?

    L.

  • 3. Data: 2007-07-13 11:12:42
    Od: a...@o...fuw.edu.pl

    On 13 Lip, 12:48, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak mo na zawiesi dzia alno w US?
    >
    > Jak mo na zawiesi dzia alno w ZUSie?
    >
    > L.

    Nie jestem praktykiem, wiec:

    o ile mi wiadomo w US mozna zawiesic dzialalnosc, wypelnia sie po
    prostu papierek
    w ZUS sie nie da, ale po zawieszeniu w US mozna sie *wyrejestrowac* z
    ZUS

  • 4. Data: 2007-07-13 11:21:18
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    a...@o...fuw.edu.pl pisze:

> [...]
    > prostu papierek
    > w ZUS sie nie da, ale po zawieszeniu w US mozna sie *wyrejestrowac* z

    Nie da sie; tak. W US nie zawiesisz dzia?alnos'ci, w ZUSie moz.esz
    oszukac' z.e dzia?alnos'ci nie prowadzisz, ale jak sie; po?apia;, z.e nadal
    by?es' zarejestrowany np. w ewidencji dzia?alnos'ci gospodarczej, to moga;
    domagac' sie; zaleg?ych sk?adek.

    Ponoc' nowa ustawa tzw. Pakiet Kluski mia? umoz.liwiac' zawieszanie, ale:
    1. Nie wiem, czy to juz. obowia;zuje
    2. Mia?o to dotyczyc' tylko niektórych grup podatkowych (karta podatkowa?)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-07-13 11:45:33
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Liwiusz porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ponoc' nowa ustawa tzw. Pakiet Kluski mia? umoz.liwiac' zawieszanie, ale:

    Kodowanie :/
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-07-13 17:03:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 13 Jul 2007 03:23:29 -0700, a...@o...fuw.edu.pl
    zakodował:

    >Czy po odwieszeniu dzialalnosci i
    >ponownej rejestracji w ZUS nadal przysluguje mu prawo do obnizonych
    >skladek ZUS ?

    Przy odwieszeniu działalności jeżeli nie minęły dwa lata od pierwszej
    rejestracji przysługuje "zniżka"
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2007-07-13 17:06:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 13 Jul 2007 13:21:18 +0200, Liwiusz
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    > Nie da sie; tak. W US nie zawiesisz dzia?alnos'ci, w ZUSie moz.esz
    >oszukac' z.e dzia?alnos'ci nie prowadzisz,

    Jeżeli nie prowadzi - to nie prowadzi. Jedziesz na pół roku w Himalaje
    i NIE PROWADZISZ działalności i nie mają prawa domagać się.
    Ale jeżeli się wyrejestrujesz, bo nie masz dochodów ale szukasz
    klientów - to masz problem.