PracaGrupypl.praca.dyskusje › I co wy na takie dictum? ;)

  • 1. Data: 2007-07-04 22:35:25
    Temat: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    "Bezrobotni" albo mają pracę, albo jej nie chcą
    "Metro": 80 proc. zarejestrowanych bezrobotnych ma pracę, albo w ogóle jej
    nie chce. Udowodnili to słupscy urzędnicy.
    Od dawna wiadomo, że część osób zarejestrowanych w urzędach pracy nie chce
    pracować. Część pobiera zasiłki, pracując w tym czasie na czarno, część
    korzysta z przysługującego bezrobotnym ubezpieczenia zdrowotnego i zasiłków
    socjalnych.

    Zgodnie z obowiązującym prawem bezrobotni, którzy nie przyjmą oferty pracy z
    urzędu, są skreślani na trzy miesiące. Np. PUP w Żaganiu w czerwcu wykreślił
    206 osób niechcących się zatrudnić. Ale przy proponowaniu indywidualnych
    ofert pracy trudno oszacować liczbę "udających bezrobotnych". Można to
    jednak zrobić. Sposób znaleźli pracownicy słupskiego pośredniaka.
    Zorganizowali targi dla bezrobotnych z regionu. Zgłosiły się do nich 53 duże
    firmy oferujące siedemset miejsc pracy. Dodatkowe 2,3 tys. ofert
    przygotowali pośrednicy pracy gotowi od razu dać pracę np. kierowcom,
    mechanikom, handlowcom, w administracji, budownictwie, a nawet w wojsku czy
    policji.

    Urzędnicy rozesłali zaproszenia do 6 tys. 146 bezrobotnych. Tylko pięćset
    osób chciało rozmawiać o zatrudnieniu, trzysta z nich zdecydowało się na
    pracę. "Większość bezrobotnych przyjechała, ale w ogóle nie chciała słyszeć
    o żadnej pracy" - mówi rzecznik prasowy PUP w Słupsku Marcin Horbowy.

    "458 osób przyjechało powiadomić nas, że właśnie znaleźli pracę, ale
    zapomnieli nas o tym powiadomić, więc na miejscu musieliśmy ich wykreślać.
    Pozostałe 1 tys. 305 osób, które nie stawiło się na spotkanie, zostało
    karnie wyłączonych ze statusu osób bezrobotnych" - dodaje rozmówca gazety.

    Po odebraniu zasiłków i zaprzestaniu opłacania składek zdrowotnych słupski
    pośredniak miesięcznie nie będzie się dawał naciągnąć na ok. 140 tys. zł.

    Słupski pomysł targów spodobał się urzędnikom w ministerstwie pracy. "To
    pokaże faktyczny stan bezrobotnych w kraju. Słupski przykład natchnął nas,
    by realizować podobne akcje dla wszystkich urzędów pracy. Powstanie nawet
    cały program, by stworzyć bezrobotnym warunki do pracy" - nieoficjalnie
    zdradza wysoki urzędnik w Ministerstwie Pracy i Polityki Socjalnej.

    Tymczasem - pisze "Metro" - urzędnicy ze Słupska poszli o krok dalej.
    Niebawem będą wręczać bezrobotnym specjalne karty. Z nimi skierują ludzi do
    zakładów oferujących pracę. Bezrobotny, by nie stracić statusu osoby
    bezrobotnej, będzie musiał mieć na karcie potwierdzenie od pracodawcy, że
    ten nie chce go zatrudnić.

    http://wiadomosci.onet.pl/1566256,11,item.html

  • 2. Data: 2007-07-04 22:53:29
    Temat: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    I tak właśnie nowa władza walczy z bezrobociem... Skutecznie do bólu :-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 3. Data: 2007-07-05 06:15:12
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Maciej Ślużyński pisze:
    > I tak właśnie nowa władza walczy z bezrobociem... Skutecznie do bólu :-)

    A widzisz w tym coś złego? Bo ja nie. Z jakiej paki mamy się dać okradać
    . Na pielęgniarki nie ma ale na nierobów ma się znaleźć, no bez przesady
    z tym socjalem.

  • 4. Data: 2007-07-05 06:22:30
    Od: "mk" <n...@l...pl>

    > A widzisz w tym coś złego? Bo ja nie. Z jakiej paki mamy się dać okradać
    > . Na pielęgniarki nie ma ale na nierobów ma się znaleźć, no bez przesady
    > z tym socjalem.

    Dokładnie !! założę się, że ci wszyscy pierwsi są do narzekania jakie to
    Państwo złe, ale Poslki budżet dyma bez skrupułów!

  • 5. Data: 2007-07-05 06:34:11
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Maciej Ślużyński zapodał(-a):
    >I tak właśnie nowa władza walczy z bezrobociem... Skutecznie do bólu :-)

    A co proponujesz? Jakie widzisz w tym wady? Taka jest prawda, że X% "bezrobotnych"
    to pasożyty i wrzód społeczeństwa - w rzeczywistości jest niewielka garstka co
    potrzebuje
    pomocy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2007-07-05 08:42:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    jestem za.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2007-07-05 10:06:41
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>

    Sky napisał:
    [...]
> [...]
    > zakładów oferujących pracę. Bezrobotny, by nie stracić statusu osoby
    > bezrobotnej, będzie musiał mieć na karcie potwierdzenie od pracodawcy, że

    Ale "wynalazcy". Takie karty w Krakowie były już ponad pięć lat temu.

    --
    j..
    <adres> <- ROT13 <adres>

  • 8. Data: 2007-07-05 15:54:45
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    (...)

    > Sposób znaleźli pracownicy słupskiego pośredniaka.
    > Zorganizowali targi dla bezrobotnych z regionu. Zgłosiły się do nich 53
    > duże firmy oferujące siedemset miejsc pracy.

    Pomysł, owszem, ciekawy, ale tylko (a może aż) na obniżenie wydatków na
    fikcyjnych bezrobotnych. Bo raczej wątpię, żeby tych 53-ch dobrodziejów
    zaoferowało coś choćby porównywalnego z pracą na czarno.

    e.

  • 9. Data: 2007-07-05 21:26:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f6j41n$4d3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > fikcyjnych bezrobotnych. Bo raczej wątpię, żeby tych 53-ch dobrodziejów
    > zaoferowało coś choćby porównywalnego z pracą na czarno.

    Dokladnie - wszystkim popierajacym zaproponowalbym prace gdzies, gdzie
    trzeba jechac godzine, za minimalna stawke, fizyczna, w syfie i z jakims
    popierdzielonym szefem. Bo wlasnie takie firmy nie maja ludzi i zglaszaja
    sie do posredniaka.

  • 10. Data: 2007-07-05 21:48:32
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Ghost napisał(a):

> [...]
    > trzeba jechac godzine, za minimalna stawke, fizyczna, w syfie i z jakims
    > popierdzielonym szefem. Bo wlasnie takie firmy nie maja ludzi i
    Ale czy to ma byc wytlumaczenie dla utrzymania statusu bezrobotnego w
    sytuacji kiedy praca _jest_?
    Ta akcja ladnie wylowila tych co potrzebuja jedynie statusu, zeby dostac
    ubezpieczenie, a nie tych co nie mogli znalezc roboty.
    Jak ktos ma takie problemy ze znalezieniem roboty w czasach kiedy ona
    jest, to albo jest opierdalaczem i/lub kombinatorem i niech sam sie
    martwi o siebie, albo uposledzony i raczej powinien miec status rencisty
    ew. niech sie rodzina o niego martwi, a nie bezrobotnego.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski