PracaGrupypl.praca.dyskusje › GC - wyrejestrowanie samochodu

  • 1. Data: 2002-09-20 05:32:55
    Temat: GC - wyrejestrowanie samochodu
    Od: a...@p...onet.pl

    Troche OT, ale mam pytanie odnosnie wyrejestrowania samochodu w Polsce.
    Wyjezdzajac za granice zabralem swoj samochod. Tutaj go oclilem, ubezpieczylem,
    zarejestrowalem itp. przy okazjii otrzymujac zaswiadczenie dla polskiego urzedu
    zeby go tam wyrejestrowac. Zatrzymali mi tez polski dowod rejestracyjny (na
    szczescie karte pojazdu mi oddali jak im powiedzialem ze jest mi potrzebna).
    Pytanie: czy musze teraz go wyrejestrowac w Polsce ???
    Zalozmy ze po powrocie za kilka lat bede chcial go przywiezc z powrotem i
    musialbym wtedy znowu go rejestrowac a wiaze sie z chodzeniem do urzedow itp. A
    tak to tylko przyjade i ubezpiecze.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-09-20 13:59:03
    Temat: Re: GC - wyrejestrowanie samochodu
    Od: "Astucci" <A...@p...onet.pl>

> [...]
    > musialbym wtedy znowu go rejestrowac a wiaze sie z chodzeniem do urzedow

    A żebyś się nie zdziwił przypadkiem :)
    Z tego co mi wiadomo, to każdy zarejestrowany samochód musi posiadać
    opłacone ubezpieczenie OC.
    Niezależnie od tego czy jeździ czy też nie. Wyznacznikiem jest właśnie
    rejestracja.
    Ale to tak na marginesie, co byś nie miał potem problemów.

    Astucci

  • 3. Data: 2002-09-20 16:02:29
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > Troche OT, ale mam pytanie odnosnie wyrejestrowania samochodu w Polsce.
    > Wyjezdzajac za granice zabralem swoj samochod. Tutaj go oclilem,
    ubezpieczylem,
    Nie można w Polsce obecnie wyrejestrować samochodu.Musisz płacić
    ubezpieczenie OC.Ubezpieczyciel nawet po kilku latach wyśle ci komornika.
    No chyba , że wyzłomujesz go.

  • 4. Data: 2002-09-21 05:43:28
    Od: "Agent" <k...@t...pl>

    Użytkownik bubu <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amfgsi$5pr$...@n...tpi.pl...

    > ubezpieczylem,
    > Nie można w Polsce obecnie wyrejestrować samochodu.Musisz płacić
    > ubezpieczenie OC.Ubezpieczyciel nawet po kilku latach wyśle ci komornika.
    > No chyba , że wyzłomujesz go.

    Tak a kto Cie zmusi do placenia OC??, masz prawo do zmiany ubezpieczyciela
    tak samo jak do zmiany gatek na nowe(sory za porownanie ale nie zdzierzylem)
    Wypowiadasz umowe dotychczasowemu ubezpieczycielowi i nie masz zadnego
    obowiazku opowiadania sie gdzie zawierasz nowa umowe. Tak wiec nie zawierasz
    jej wcale. Problem pojawia sie gdy za kilka lat wracasz do kraju i chcesz
    odnowic ubezpieczenie i bedzie chodzilo o zniszki za bezszkodowa jazde.
    Jezeli je miales wczesniej to pewnie przepadna, ale jezeli masz kogos
    znajomego to i zniszki sie znajda :-)))

    --
    Pozdrawiam Krzysztof
    GG 707014

  • 5. Data: 2002-09-22 11:35:48
    Od: "Zulik2k" <z...@y...com>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > musialbym wtedy znowu go rejestrowac a wiaze sie z chodzeniem do urzedow

    Witam,

    Po zarejestrowaniu samochodu w Niemczech powinieneś dostać z powrotem dowód
    i kartę
    z dużym stemplem, że auto zarejestrowane jest w Niemczech plus
    zaświadczenie z informacją
    o nowych numerach auta. Z tymi dokumentami idziesz do Urzędu Komunikacji w
    Polsce i
    wyrejestrowujesz auto w Polsce - zabierają Ci dokumenty i tablice. Jak
    wrócisz kiedyś do Polski
    to możesz przywieźć auto jako mienie przesiedleńcze bez cła ale dostaniesz
    nowe tablice.

    Btw. co to znaczy, że ocliłeś auto? Jest to Twoje mienie i żadne cło nie
    dotyczy...

    Pozdr.,
    Olo

  • 6. Data: 2002-09-23 06:55:28
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > nowe tablice.
    >
    > Btw. co to znaczy, że ocliłeś auto? Jest to Twoje mienie i żadne cło nie

    Auto przed zarejestrowaniem i ubezpieczeniem w Niemczech musialem oclic tzn.
    pojechalem do urzedu celnego, pokazalem swoja wize GC i po 10 minutach mialem
    papierek ze samochod zostal oclony.
    Do Polski nie moge przywiezc tablic, bo mi je tez zabrali, ale mam jakis
    papierek na to z notka dla polskiego urzedu. Problem tylko w tym ze nie chce
    wyrejestrowywac (na razie) moich 4 kolek w Polsce, gdzie nikt sie tego nie
    dopatrzy bo tablice mam ze znaczkiem D a nie PL. Byc moze po powrocie za kilka
    lat bede chcial moje autko przywiezc z powrotem i wtedy nie bede musial znowu
    je rejestrowac i zmieniac tablice z ta cholerna nalepka z szyby.

    Pozdrowienia
    Wojtek