PracaGrupypl.praca.dyskusje › SPECJALIZACJA - którą wybrać?

  • 1. Data: 2002-09-19 10:03:37
    Temat: SPECJALIZACJA - którą wybrać?
    Od: "Rafał" <r...@p...gliwice.pl>

    Witajcie!
    Jestem studentem Politechniki, studiuję Zarządzanie i Inżynierię Produkcji
    na Wydz. Organizacji i Zarządzania.
    Niebawem będę musiał wybrać specjalizację(zaczynam 3-ci rok), tylko problem
    w tym, że jeszcze nie wiem którą:).
    Wszystkie specjalizacje są wypisane pod adresem:
    http://www.woiz.polsl.gliwice.pl/
    (Należy wybrać studia a następnie spesjalności)

    Po której specjalizacji są duże szanse na znalezienie zatrudnienia w
    zawodzie, a po której prawie zerowe?
    Jak wygląda sytuacja na rynku pracy(odnośnie zatrudnienia po tych
    specjalizacjach) obecnie i jak będzie za kilka lat?
    Czy są duże rozbieżności w zarobkach od razu po studiach jak i w późniejszej
    karierze?
    Chętnie zapoznam się z Waszymi za i przeciw na temat tych specjalizacji.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2002-09-19 10:34:12
    Temat: Re: SPECJALIZACJA - którą wybrać?
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > późniejszej karierze?
    > Chętnie zapoznam się z Waszymi za i przeciw na temat tych

    Z doswiadczen moichznajomych wynika ze z tych kierunkow dosyc dobre
    perespektywy daja kierunki:
    - Katedra Organizacji Produkcji :Systemy Logistyczne w Przedsiębiorstwie

    - Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów: Inżynieria Jakości

    - Katedra Zarządzania Środowiskiem i Bezpieczeństwem
    Systemy Zarządzania Środowiskiem
    Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem

    Oczywiscie wszystko zalezy od tego na ile program tych studiow odpowiada
    wspolczesnemu zapotrzebowaniu na wiedze, czyli na rpzyklad czy jako procesow
    przygotowuje do zarzadzania jakoscia w sensie norm ISO itp.

    --
    Tomasz Onyszko

  • 3. Data: 2002-09-19 15:08:41
    Od: "Lidzik" <l...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wspolczesnemu zapotrzebowaniu na wiedze, czyli na rpzyklad czy jako procesow
    > przygotowuje do zarzadzania jakoscia w sensie norm ISO itp.

    Czy moglby Pan uprzejmie rozwinac ostanie zdanie???

  • 4. Data: 2002-09-19 22:15:16
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    Lidzik wrote:
    > Czy moglby Pan uprzejmie rozwinac ostanie zdanie???
    moze bez Pan ale z checia rozwine - w kilku znanych mi firmach wdrazane sa
    normy jakosci (od reki przepraszam jezeli wyrazam sie niescicsle w
    terminologii) wg standardow ISO - generlanie w takich firmach zawsze jest
    ktos odpowiedzialny za to wdrozenie - za wdrozenie i znajomosc norm i
    najczesciej jest to pracownik wyznaczony do tego - gdyby to byl swiezy
    pracownik ze znajomoscia zagadnien jakosci produkcji, zarzadzania jakoscia
    itp i w dodatku ze znajomoscia ISO we wszelkich jego odmianach (pewnie
    wyrazam sie jak lamer ) podejrzewam ze nie mialby problemu ze znalezieniem w
    chwili obecnej pracy - naprawde wiele firm sie stara o ten znak, a ludzie
    orientujacy sie w tematyce sa potrzebni zarowno na etapie wdrazania ISO jak
    i w okresie pozniejszym.

    --
    Tomasz Onyszko