PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firma Altkom

  • 1. Data: 2002-04-05 10:29:49
    Temat: Firma Altkom
    Od: "A.S." <a...@w...pl>

    Witam,
    Zastanawiam się dlaczego tak często pojawiają się w Internecie ogłoszenia o
    pracę tej firmy. Czy w sytuacji, gdy jest tak wielu młodych wykształconych l
    udzi poszukujących pracy naprawdę tak trudno znaleźć właściwego kandydata cz
    y też to z firmą Altkom Akademia jest coś nie tak, bo nie sadze żeby potrzeb
    owali aż tak wielu kandydatów do pracy.
    Proszę o informacje na ten temat.
    Pozdrawiam,
    Aga

  • 2. Data: 2002-04-05 11:50:36
    Temat: Re: Firma Altkom
    Od: "Michał" <...@m...eu.org>

    > Zastanawiam się dlaczego tak często pojawiają się w Internecie ogłoszenia
    > pracę tej firmy. Czy w sytuacji, gdy jest tak wielu

    Witam,

    Przejdz sie na rozmowe do tej firmy i dokonaj porownania ich wymagan co do
    potencjalnych pracownikow z wynagrodzeniem, ktore oferuja. Niestety jesli
    nie zmienia swej polityki to p. Malgorzata Napiorkowska dlugo bedzie wysylac
    posty na pl.praca.oferowana.

    Pzdr

    --
    Michal

  • 3. Data: 2002-04-05 13:08:58
    Od: "Sylwia Kucharska" <f...@c...krakow.pl>

    > Niestety jesli nie zmienia swej polityki to p. Malgorzata > Napiorkowska
    dlugo bedzie wysylac posty na pl.praca.oferowana.

    Znaczy tak naprawde to ten pracownik nie jest im wogole potrzebny? Pierwsze
    ogloszenie tego typu ukazalo sie w Krakowie okolo sierpnia 2001 i co?
    zatrudniaja kogos na miesiac, a potem zwalniaja i szukaja dalej? Jaki jest
    koszt takiej zabawy w szkolenia potencjalnego pracownika i za miesiec
    nastepnego? A moze faktycznie od sieronia nie znalezli IDEALNEGO
    kandydata, to caly dzial HR /o ile taki maja/ powinien sie podac do dymisji
    za skutecznosc dzialania. Ogloszenia pojawiajaca sie co chwile i na kazdym
    kroku we wszystkich mozliwych serwisach pracy i prasie lokalnej w tym
    momencie tylko osmieszaja firme...

    farelka

  • 4. Data: 2002-04-05 13:42:41
    Od: "Kicek" <k...@w...krakow.pl>

    może to celowe działanie taka forma reklamy? jestemy prężnie rozwijająca sie
    fimą i prawie co miesiąc potrzebujemy nowych pracowników.

  • 5. Data: 2002-04-05 13:45:05
    Od: "Mariusz T." <m...@w...pl>

    Użytkownik "Sylwia Kucharska" <f...@c...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:a8k7kj$luj$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > za skutecznosc dzialania. Ogloszenia pojawiajaca sie co chwile i na kazdym
    > kroku we wszystkich mozliwych serwisach pracy i prasie lokalnej w tym

    To duża firma, koleżanko. Raczej jest tak, że mają np 12 pracowników w danej
    specjalności i średni staż pracy (do czasu znalezienia sobie innego zajęcia)
    wynosi 12 miesięcy. To znaczy, że co miesiąc trzeba zatrudniać jednego
    nowego. Rok to już nie tak źle (dla pracodawcy), miesiąc szkolenia,
    jedenaście miesięcy pracy. A pamiętaj, że Altkom to firma szkoleniowa, więc
    taki pracownik za darmo kursy sobie porobi, jakieś certyfikaty zdobędzie -
    więc też nie jest na tym stratny.

    To wszystko tylko przypuszczenia, nigdy tam nie pracowałem...

    M.

  • 6. Data: 2002-04-06 20:45:42
    Od: "Kocanka" <k...@w...pl>

    Witam serdecznie,
    Cóż..znam sytuacje "od środka" w tej firmie ponieważ pracuje tam
    znajoma osoba i wygląda to tak..
    szukają wciąż bo nikogo IDEALNEGO jeszcze nie znaleźli..
    Nie wiem kogo szukają, ponieważ ja również po zachęcie ze strony
    mojej znajomej złożyłam tam papiery i nic.. zero odzewu
    Moje umiejętności to odzwierciedlenie ich wymagań, ale może tylko mi się
    tak wydaje?

    Z pozdrowieniami
    Kocanka

  • 7. Data: 2002-04-06 21:08:31
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Mysle ze rzecz w pieniadach. Chcieliby kogos za male pieniadze do
    przeszkolenia, o ile wyczuwam sytuacje. Tyle ze ludzie z kwalifikacjami ktorych
    oczekuja na wejsciu to maja juz przeszkolenie i niezle doswiadczenie wiec za
    dobre slowo pracowac nie beda. :-(

    KK

  • 8. Data: 2002-04-07 22:19:47
    Od: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>

    Jesli szukaja idealnego, to go nigdy nie znajda. Jest to dosc podejrzany
    proceder i zle swiadczy o firmie. Z drugiej strony, jesli zatrudniony nie
    zacznie od razu zarabiac na siebie, tzn jego koszty nie sa od razu
    przerzucane na klienta, to lepiej szukac dalej, jesli rynek pracy dostarcza
    nowych kandydatow. Najlepiej porozmawiac z "absolwentami" takiej firmy.

    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-04-08 03:23:12
    Od: "wesmar" <w...@N...poczta.gazeta.pl>

    byłem na rozmowie w firmie Altkom. Dostałem oferty na egzamin - konkretnie na
    stanowisko sp. d.s. bezpieczeństwa czy coś podobnego. Hackuję praktycznie od
    roku i skutecznie, znam większość języków oprogramowania i kilkanaście
    systemów operacyjnych łącznie z tajnikami - revers engineeringiem bibliotek,
    programów itd... Dostałem od pana Piotra Olszewskiego materaiły do nauki -
    spoko wszystko dotyczyło windowsa 2K głównie wersji serwerowych. Mam u siebie
    trial microsoftu znam każdy szczegół łącznie z SQL. Mimo to sam nie stawiłem
    się na egzamin ponieważ na rozmowie wyczułem taką garniturową atmosferę
    jakiej nie lubię. Druga sprawa, że materiały były w języku angielskim -
    wszystko OK, bo czytam dokumentację - rozumiem ale mówić nigdy się nie
    nauczyłem bo nie miałem w szkole, zatem odpuściłem sobie ten egzamin. Myślę,
    że słusznie jak dla mnie bo bym tam nie pasował - lubię pogłębiać wiedzę i
    cały czas to robię. Nie lubię uczyć. Włamuję się bo umiem, znam się na
    zabezpieczeniach bo jestem członkiem grup udergroundowych np hacking.ru i
    wiem jak praktycznie podejść do znalezienia słabych punktów. Ale złego słowa
    nie mogę powiedzieć odnośnie samej rozmowy. Szansę na pracę miałem i może
    byłbym nawet dobry. Sam nie chciałem bo nie musiałem zmieniać tego co robię i
    osiągam dochód - teraz ok 3K PLN. Tam przy rozmowie rzuciłem bodajże cenę
    2.5K gdybym miał pracować na okresie próbnym. Jako przykład praktyczny
    podałem włam na czarną listę sędziów, policjantów, prokuratorów Jachnickiego
    http://geocities.com/czarnalistapol/
    Serwer Yahoo! - amerykański
    No cóż firma się po prostu rozwija + rotacja kadr- osobiście mnie zatem to
    nie dziwi. Praca wydaje mi się tam nieco nudna - więcej tworzenia papierów i
    dokumentacji. Samemu jest jednak przyjemniej hackować, a i zlecenia się
    trafiają czasem niezłe
    Pozdrawiam

    mail: a...@w...pl

  • 10. Data: 2002-04-08 10:57:01
    Od: "Exit" <e...@f...pl>

    Użytkownik "A.S." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    cz
    | y też to z firmą Altkom Akademia jest coś nie tak, bo nie sadze żeby

    Bylem u nich na rozmowie gdzie byl test psychologiczny,na inteligencje itp.
    ktory trwal ok 3 godzin,potem byla rozmowa-test i oczywiscie scenka
    rodzajowa w stylu sprzedaj mi cos gdzie 2 osoby siedzialy z tylu za plecami
    a ,,klient,, przed Toba.

    Pomijam fakt iz jako osoba w duzym doswiadczeniem i branzy IT podpartej
    udokumentowanymi sukcesami w sprzedazy oraz referencjami musi ponizac sie i
    robic scenki !!
    Metody rekrutacji w firmie altkom troszke traca,,myszka,, i nie sa adekwatne
    do stanowiska i proponowanego wynagrodzenia.Czulem sie tak jak bym bral
    udzial w konkursie na conajmniej Prezesa tej firmy.

    Widac,ze dzial HR poczytal troche fachowej literatury z przed paru lat i
    sprobowal skumulowac wszystko w jedna calosc,szukajac idealu.

    miom zdaniem jest to przerost ambicji nad trescia i proponowanymi warunkami
    pracy,bo w sumie firma nie oferuje nic w zamian.
    Moja opinia na cale szczescie nie jest jednostkowa ale wiele osob bedacych
    na rozmowie u nich ma podobne odczucia a sami robia sobie niepotrzebny ruch
    na rynku.
    Kiedy co jakis czas pojawiaja sie ogloszenia na stanowiska na ktore szukali
    3 miesiace temu to albo w firmie panuje nieciekawa atmosfera i jest duza
    rotacja pracownikow albo dzial HR pokazuje ,gorze, ze cos robi,tylko ludzie
    szukajacy pracy to widza i niechetnie patrza na takie firmy.

    Metoda rekrutacji ok,moze byc taka sama ale do Cisco a nie do Altkomu.
    pozdrawiam
    Exit