PracaGrupypl.praca.dyskusje › FAQ pl.praca.oferowana - zmiany?

  • 21. Data: 2003-12-04 23:02:14
    Temat: Re: FAQ pl.praca.oferowana - zmiany?
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-12-04 23:53:47 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Nina M. Miller* skreślił te oto słowa:

    > w GW w ogloszeniach drobnych takich informacji nie ma, bo placi sie
    > pieniazki za ilosc slow.
    > male firmy wiec podaja tylko kogo i numer telefonu.

    Nie mowie o ogloszeniach drobnych, tylko o ogloszeniach, ktore zajmuja 1/8
    strony, sa kolorowe i maja ladna ramke... spokojnie w oplaconej cenie
    mogliby zamiescic linijke z nazwa i linijke z adresem...
    Ogloszenia 'dawane' przez firmy HR tez nie maja w naglowku nazwy klienta ot
    tak sobie dla kaprysu...
    A jak head hunterzy zaczynaja rozmawiac z kilkoma kandydatami to tez na
    dzien dobry wszystkim nie mowia do jakiej dokladnie firmy ich rekrutuja...
    Tak to wyglada w Polsce dosc czesto.

    > tutaj jednak ogloszenia sa darmowe.

    Dla wielu firm nic to nie zmienia.

    > duza firma z kolei jak zatrudnia mase pracownikow do nowo otwieranych
    > oddzialow, to i tak robi to przez posrednika, i ja nie widze powodow dla
    > ktorych ten posrednik, posiadajacy wlasna domene (najczesciej) badz
    > konta w sieci ma sie jeszcze dodatkowo ukrywac pod darmowym kontem?

    Na pl.praca.oferowana sporo ofert wrzuca BDI lub BIGRAM, wiadomo, ze nie
    zatrudniaja do swojej firmy... od nich tez wymagac aby podali nazwe i adres
    klienta?
    Moim zdaniem w konsekwencji posty od posrednikow przestana sie pojawiac, a
    nie o to chyba chodzi.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 22. Data: 2003-12-04 23:12:10
    Temat: Re: [BTW] Re: FAQ pl.praca.oferowana - zmiany?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031204145056.7630da3c.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Thu, 4 Dec 2003 13:58:31 +0100
    "Bartek" <b...@p...e-wro.pl> wrote:

    dlatego ja standardowo na pytanie o to, ile sie spodziewam odpowiadam,
    ze nie moge podac tej informacji, jesli nie wiem, jaki ma byc zakres
    moich obowiazkow, rodzaj umowy oraz ilosc godzin.

    jesli w tym momencie pracodawca zaczyna krecic, zamiast mi wylozyc
    czarno na bialym powyzsze, to juz wiem, ze bedzie mnie chcial przerobic
    w bambuko i traktowac jak wielblada roboczego.

    U nas czesto dostajesz po prostu ankiete i musisz wpisac wartosc, znajac
    jedynie nazwe stanowiska na ktore aplikujesz.
    Nie wpiszesz, albo wpiszesz widelki.....nastepny prosze.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun
    http://pierdol.ninka.net/~ninka/

    ---

  • 23. Data: 2003-12-05 07:34:31
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Fri, 5 Dec 2003 00:12:10 +0100
    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > U nas czesto dostajesz po prostu ankiete i musisz wpisac wartosc,
    > znajac jedynie nazwe stanowiska na ktore aplikujesz.
    > Nie wpiszesz, albo wpiszesz widelki.....nastepny prosze.

    no to ja sobie daje siana z czyms takim.

    juz troche na rynku pracy jestem obecna, doswiadczenia troche mam i nie
    pozwalam sie traktowac jak pierwszy lepszy kretynek, ktorego mozna
    wycyckac.

  • 24. Data: 2003-12-05 07:45:17
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031204233431.18a6efe1.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    > no to ja sobie daje siana z czyms takim.
    >
    > juz troche na rynku pracy jestem obecna, doswiadczenia troche mam i nie
    > pozwalam sie traktowac jak pierwszy lepszy kretynek, ktorego mozna
    > wycyckac.

    Piszesz o rynku amerykanskim?
    Ja mieszkam w Polsce, a konkretnie w Szczecinie.
    I nie jestem superhiperspecjalista, a dobrym kreatywnym pracownikiem
    biurowym z doswiadczeniem.
    Przez rok mialem 6 reakcji ze strony pracodawcy, z czego 3 wymagaly
    zadeklarowania potrzeb finansowych na powyzszych zasadach.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 25. Data: 2003-12-05 08:16:13
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> wrote:

    > przy ilosci powyzej 40 postow dziennie i jednym moderatorze zajmowaloby
    > mu to zbyt duzo czasu - ergo, ogloszenia ukazywalyby sie co 2-3 dzien.

    Wczoraj obrabiałem kolejkę ~2h ;)

    > na pssm stosujemy taka zasade: posty sa odrzucane, w momencie odrzucenia
    > delikwent dostale dolaczone automatycznie FAQ grupy.
    > dopiero jak _pyta sie_ bezposrednio na liscie badz ktoregos moderatora,
    > czemu jego post sie nie ukazal - dostaje konkretna odpowiedz.

    A ja staram się odpisywać dokładnie czego brakuje. Ma to swoje minusy, jak i
    plusy. Tym którzy wysyłają jednozdaniowce, wysyłam sam url do FAQ. Jeśli
    zapytają co jest nie tak (przez ostatnie 2 miesiące się zdarzył jeden taki -
    notabene - wczoraj), to wyliczam konkrety jak na litanii.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 26. Data: 2003-12-05 08:17:41
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Dodatkowo:
    > Kiedyś na pl.news.mordplik ktoś pisał o zwielokrotnionych ogłoszeniach (to
    > samo stanowisko, różne miejsca i różne numery referencyjne). Dosyć to
    > uciążliwe. Można by to zmienić dopuszczając ogłoszenia, które w tytule mają

    No właśnie. Mam teraz taki przypadek. Puszczę toto jeszcze, bo w sumie w FAQ
    nie ma w tej chwili zapisu informującego o tym. Zastanawiam się tylko jak to
    ładnie i zgrabnie opisać w FAQ...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 27. Data: 2003-12-05 16:46:44
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mam 2 kwestie do rozważenia.
    > 1. Wymaganie podania nazwy firmy, adresu itd.
    > Jeśli będę tego wymagał, to nie będzie przechodziło praktycznie 90%
    ogłoszeń
    Moim zdaniem nie powinno byc obowiazku podawania nazwy i
    pelnego adresu firmy. Jednak miasto - koniecznie.

    Powinno byc podawane.

    PiotrG

  • 28. Data: 2003-12-06 16:28:35
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    Sam miałem przyjemność być prze Ciebie niedawno odrzucony.. Ale o tym dalej.

    > Mam 2 kwestie do rozważenia.
    > 1. Wymaganie podania nazwy firmy, adresu itd.
    > Jeśli będę tego wymagał, to nie będzie przechodziło praktycznie 90%
    ogłoszeń

    Moim zdaniem każda powazna firma powinna się przedstawić. Przypadków, kiedy
    z różnych przyczyn nie należałoby tego robić nie jest tak wiele a wtedy i
    tak nie szuka się raczej ogłoszeń przez internet.

    > 2. Wymaganie podania formy zatrudnienia
    > Aktualnie na tym punkcie polega takoż z 90% ogłoszeń :( Zapewne z czasem
    się
    > to zmieni, ale...

    W wielu przypadkach wchodzą w grę różne formy zatrudnienia. Zależy to
    zresztą od wielu czynników takich jak to, czy człowiek już pracował, czy to
    student, czy jest na tyle dobry, by mu od razu powierzyć robotę, czy
    powinien być sprawdzony. I oczywiście od tego jaka to robota..
    W pewnym zakresie u mnie decyduje sam zatrudniany.. Jak ktoś ma DG i chce mi
    wystawiać faktury to przecież nie będę go namawiał na umowę o pracę,
    nieprawdaż? Studentowi często bardziej zależy na kasie i proponuję mu umowę
    zlecenie, bo przy tym samym obciążeniu dla mnie zarobi więcej niż na umowie
    o pracę. Jak ktoś ma kredyt to bank wymaga od niego umowy o pracę, ale wtedy
    człowiek dostaje od mojej księgowej wyliczenie ile mniej dostanie do ręki..

    Za to dodałbym pkt. 3 - miejsce
    Moje ostatnie ogłoszenie odpadło (między innymi), bo wskazałem jako miejsce
    w temacie Warszawę, ale w treści napisałem, że chcę widzieć człowieka na
    oczy tylko dwa razy w tygodniu. Generalnie wymóg podania miejsca jest OK,
    ale trochę więcej luzu tutaj...

    Pzdr
    Brodek

  • 29. Data: 2003-12-06 16:34:00
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Bartek" <b...@p...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > W Polsce to raczej nie do pomyslenia. Pracodawca zawsze liczy na to, ze
    > zdesperowany poszukiwacz pracy zanizy oczekiwane wynagrodzenie, zeby tylko
    > otrzymac robote.

    A pracownik, że przyjmą go po najwyższej stawce niezależnie od
    kwalifikacji..
    Dawałem kiedyś ogłoszenie z widełkami 1200-1600 miesięcznie i ostatecznie
    nie było nikogo, kto oceniłby się sam na mniej niż 1550 zł. Tydzień później
    dałem ogłoszenie bez widełek i dostałem oferty zaczynające się od 600
    złotych. Ostatecznie stanęło na tych 1200..

    Pzdr
    Brodek

  • 30. Data: 2003-12-06 20:35:46
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Brodek <B...@r...nie.odpowiadam.pl> wrote:

    > Za to dodałbym pkt. 3 - miejsce

    E? Przecież jest. Od dawna. Najbardziej wymagane chyba ze wszystkich
    punktów.

    To chyba nie za 'mojej' kadencji....

    --
    Przemysław Maciuszko