PracaGrupypl.praca.dyskusje › Druki RMUA

  • 1. Data: 2005-07-27 17:34:24
    Temat: Druki RMUA
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Witam,

    Tak sobie podczytuję grupę i trochę googlam, ale na nurtujące mnie
    pytanie nie znalazłem odpowiedzi w archiwum.

    Otrzymałem informację, że na moje konto emerytalne 2 filaru nie
    wpłynęły jeszcze żadne składki z ZUS. Chciałbym ustalić kto jest
    winny tego stanu rzeczy, więc zwróciłem się do pracodawcy o
    dostarczenie druków RMUA od czasu mojego zatrudnienia.
    Problem polega na tym, że pracodawca ociąga się z dostarczeniem tych
    druków.
    Pracuję od 8 miesięcy, a nie dostaję ani "pasków", ani tych RMUA
    właśnie.
    W archiwum grupy doczytałem się, że pracodawca ma obowiązek dawać
    pracownikowi "pasek" albo RMUA, ale nie znalazłem informacji czy
    reguluje to Kodeks Pracy czy inny akt prawny.

    Pytanie moje brzmi: Czy pracodawca ma obowiązek dawać cokolwiek?
    Jeśli tak, to gdzie ten obowiązek jest zapisany?

    Pozdrawiam
    Paweł Michalak

    PS. Wysłałem z pracy tego samego niusa przez google. Po powrocie do domu
    odpaliłem czytnik niusów i tu już swojej wiadomości nie miałem. Czy ktoś
    widzi ten wcześniejszy wontek?

  • 2. Data: 2005-07-28 07:52:24
    Temat: Re: Druki RMUA
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Carbo napisał(a):

    > Pytanie moje brzmi: Czy pracodawca ma obowiązek dawać cokolwiek?
    > Jeśli tak, to gdzie ten obowiązek jest zapisany?

    Na podstawie przepisów Atr. 41 ust. 8 ustawy z dnia 13 pażdziernika
    1998r o Systemie Ubezpieczeń Społecznych, płatnik składek przekazuje
    ubezpieczonemu na *pismie* informacje zawarte w imiennym rapocie
    miesięcznym. na formularzu RMUA, czyli na raporcie miesięcznym osoby
    ubezpieczonej.
    Do poczytania do poduszki: Dz. Ustaw nr 137 poz 887

    Pracodawca niekoniecznie musi te informacje dawać na druku RMUA, musi to
    byz inny kawalem papierua, ale informacje zawarte nań musza byc zgodne z
    danymi w RMUA.

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]

  • 3. Data: 2005-07-28 12:08:04
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    czarny napisał(a):

    Jezu, jak ja czasami bazgrole...
    Sory, ostatnie zdanie przepisuje ponownie:

    Pracodawca niekoniecznie musi te informacje dawać na druku RMUA, może to
    byc inny kawalek papieru, ale informacje zawarte nań musza byc zgodne z
    danymi w RMUA.

    O, teraz juz lepiej.

  • 4. Data: 2005-07-28 16:16:33
    Od: "Fama" <f...@p...onet.pl>

    Drukami RMUA można sobie wytapetować. ZUS w przypadku niezgodności nie
    honoruje druków RMUA. Za ostatnie trzy lata brakuje mi 8 składek, na które
    posiadam ww papiery, ale do ZUS-u muszę iść z OŚWIADCZENIEM pracodawcy, że
    składki uiścił. Dodam, że jeden z pracodawców jest obywatelem Austrii, więc
    mogę se do niego pisać na Berdyczów, a drugi odsyła do syndyka masy
    upadłościowej. Podobnie mam z RP7.

    Pozdrawiam,
    Agnieszka.

  • 5. Data: 2005-07-29 18:00:57
    Od: Carbo <c...@c...com>

    czarny napisał(a):

    > Jezu, jak ja czasami bazgrole...
    > Sory, ostatnie zdanie przepisuje ponownie:

    Zrozumiałem za pierwszym razem ;)

    > Pracodawca niekoniecznie musi te informacje dawać na druku RMUA, może to
    > byc inny kawalek papieru, ale informacje zawarte nań musza byc zgodne z
    > danymi w RMUA.

    Z tego co czytałem, to zwykle się takie informacje dostaje na "pasku".

    > O, teraz juz lepiej.

    Wielkie dzięki za odpowiedz. :)
    Pozdr
    Paweł

  • 6. Data: 2005-07-29 18:05:30
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Fama napisał(a):
    > Drukami RMUA można sobie wytapetować. [...]

    Całkiem możliwe. Nie mniej wydaje mi się, że lepiej dostawać od
    pracodawcy *cokolwiek* niż nie dostawać nic. Zwłaszcza jak ma się
    informacje z OFE, że składki nie wpływają.

    A tak na marginesie to i tak wysłałem do ZUS pisemko ZRU (pomimo, że nie
    do końca do tego się ten druk odnosi, to miła pani stwierdziła, że to
    nie przeszkadza) i czekam na wyjaśnienie z ich strony.

    Jestem teraz tylko ciekaw ile wyjaśnianie tego potrwa...

    Pozdr
    Paweł