PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niewykorzystany urlop - ekwiwalent

  • 1. Data: 2005-07-27 14:51:19
    Temat: Niewykorzystany urlop - ekwiwalent
    Od: "lestat" <l...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Mój problem to nie wykorzystany urlop. Pracowałem w firmie X. W danej firmie
    nie miałem do końca wykorzystanego urlopu, kiedy właśnie przeszedłem do
    firmy Y. Z firmą X rozwiązałem umowę za porozumieniem stron. Do firmy Y
    poszedłem odraza po zakończeniu pracy w firmie X, czyli stało się to z dnia
    na dzień. Po miesiącu czasu przyszło do mnie RMUA, które mówiło, ze w
    wypłacie z firmy X mam ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Moje pytania
    brzmią:

    1. Czy nadal przysługuje mi niewykorzystany urlop po wypłacie ekwiwalentu?
    2. Czy urlop przechodzi z firmy do firmy?
    3. Czy firma X miała prawo i obowiązek wypłacić mi ekwiwalent, kiedy na
    rozwiązaniu umowy nie było napisane, ze chce ekwiwalentu i równocześnie
    ewentualnie rezygnuję z urlopu, niczego takiego nie podpisywałem?
    4. Czy mogę wycofać takowy ekwiwalent, domagając się za to dni urlopowych,
    jeśli odpowiedź na pyt. 1 byłaby negatywna?
    5. Jak wygląda to wszystko prawnie.

    Jeśli ktoś zna na te pytania odpowiedź, proszę o pomoc, ew. przesłanie
    jakiś namiarów na strony prawne, które wyjaśniałyby taką sytuację.

  • 2. Data: 2005-07-27 15:05:29
    Temat: Re: Niewykorzystany urlop - ekwiwalent
    Od: "gromax" <gromax@NOSPA_M.interia.pl>

    "namiary prawne" to KP (kodeks pracy).

    a konkretnie w odpowiedzi - nie morzesz się zrzec prawa do urlopu, zatem
    zawsze ci przysługuje. za kazdy przepracowany miesiąc w wymiarze 1/12
    rocznego wymiaru urlopowego.
    urlop mozesz wykorzystać tylko w danej firmie w której obecnie pracujesz.
    jeżeli nie będziesz miał wykorzystanego urlopu, to firma powinna wypłacić ci
    za ten okres ekwiwalent urlopowy.

    i twoje pytania:
    1. nie, bo masz już wypłacony ekwiwalent
    2. podstawa, do wyliczenia wymiaru. w nowej firmie (zakładając że od lipca)
    pozostaje ci 6 x 1/12 wymiaru rocznego urlopu do wykorzystania (np. przy 20
    dn. urlopu/rok pozostaje ci 6x20/12 = 10 dni urlopowych do wykorzystania)
    3. W okresie wypowiedzenia najwyraźniej nie wykorzystałeś urlopu, a więc
    firma miała obowiązek wypłacić ci ekwiwalent
    4. nie ma takiej mozliwości - z poprzednim pracodawcą ustał ci już stosunek
    pracy.
    5. KP

    pozdr
    gro