PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dam prace?

  • 11. Data: 2004-06-22 10:12:47
    Temat: Re: Dam prace?
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    heh,, ciekawe co takiego jest w słowie "przedpisca" że się zalewasz łzami
    rozbawienia.
    Słowo to jest pochodnym od "przedmówca" i ma wszelkie znamiona poprawnosci
    językowej.
    Czyzbys miał inne zdanie? to się podziel zamiast smiac się w kułak bez
    żadnej tezy uzasadniającej

    gromax

  • 12. Data: 2004-06-22 10:20:27
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    chinol [Tue, 22 Jun 2004 10:22:51 +0200]:

    > Nie wiem, czy PRZEDPISCA to twoj patent, czy nie

    Nie, nie moj.

    > ale nadaje mu moja prywatna nagrode JEZYKOWEGO SMIECIA ROKU :))

    A czestuj sie, zakazu nie ma :) gromax juz ci wyjasnil co znaczy,
    wiec powtarzac sie nie bede...

    > Tomek

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl
    [odpowiadajac usun "." z "e.portal"]

  • 13. Data: 2004-06-22 10:48:20
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > językowej.
    > Czyzbys miał inne zdanie? to się podziel zamiast smiac się w kułak bez

    Logicznie rzecz biorac, dziecko sika do nocnika tylko w nocy, natomiast w
    dzien robi to do dziennika ?? Czyz nie ??
    Jezeli podpisuje sie pod listem to stawiam podpis. A jesli podpisze sie na
    samej gorze ?? To bedzie przedpis ?? I co wtedy robie ?? Przedpisuje sie ??
    Nie badzmy dziecmi.

    Tomek

  • 14. Data: 2004-06-22 10:51:50
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > A czestuj sie, zakazu nie ma :) gromax juz ci wyjasnil co znaczy,
    > wiec powtarzac sie nie bede...

    Zeby cos wyjasnic trzeba miec ku temu wiedze lub umiejestnosci. Jesli sie
    takowych nie posiada to wyjasnienie staje sie wyciemnieniem (piekne slowo
    :)) prawda ??? )

    Tomek

  • 15. Data: 2004-06-22 11:51:03
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > samej gorze ?? To bedzie przedpis ?? I co wtedy robie ?? Przedpisuje sie

    zgodzę się z twoim ostatnim zdaniem. Nie bądźmy dziećmi.
    Nie wiem, jakie masz wykształcenie w zakresie nauk ścisłych, w tym podstawy
    w postaci matematyki i logiki. Bo twój wywód jest co najmniej nielogiczny.
    Tak samo trudno powiedzieć o twojwj nauce o języku.
    Jeżeli ktoś mówił przed Tobą, a ty sięodnosisz do jego słów to mówisz o
    przedmówcy. I analogicznie, jeżeli ktoś pisał przed tobą i się odnosisz do
    jego słów, to szanowny przedpiszco był on przedpiscą.
    Generalnie, proponuję wziąć kilka słowników do ręki, kilka podręczników. i
    się po prostu nauczyć zasad językowych. Wtedy będziesz miał odpowiedź, czy
    mówimy (piszemy) dobrze, czy tez nasi przedmówcy (przedpiscy)

    > Tomek

    gromax

  • 16. Data: 2004-06-22 15:11:26
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > się po prostu nauczyć zasad językowych. Wtedy będziesz miał odpowiedź, czy
    > mówimy (piszemy) dobrze, czy tez nasi przedmówcy (przedpiscy)

    Ot i podejscie. Pomylila ci sie lingwistyka matematyczna (ktora bardziej
    nadaje sie do wyrazen regularnych) z lingwistyka jako taka. Radosna
    slowotworczosc jest ostatnio w modzie, nie zaprzeczam. Nie zaprzegaj logiki
    (logiki matematycznej o ktorej wspominasz) do tworzenia nowomowy. Bardziej
    ci sie przyda w udowadnianiu twierdzen i rozwiazywaniu skomplikowanych
    rownan rekurencyjnych.
    Pozatym nie dostrzegam braku logki (w twoim jej pojmowaniu) w
    podpisie-przedpisie, czy nocniku-dzienniku. Jesli uwazasz, ze moj wywod
    jest nielogiczny to wskaz mi sprzecznosc.

    TEZA: nocnik implikuje dziennik OR podpis implikuje przedpis
    ZALOZENIE: przedmowca implikuje istnienie 'przedpiscy'
    TWIERDZENIE: jesli poprawny jest 'przedpisca' to prawdziwe jest sikanie w
    dzien do dziennika.

    Udowodnij nieprawdziwosc twierdzenia panie matematyku-logiku.

    Tomek

  • 17. Data: 2004-06-22 20:25:58
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    z punktu widzenia logiki w swoim wywodzie masz rację (prawie, ale nie jestem
    w tej chwili w nastroju). poza tym że zamiast wyrazów "nocnik" i "dziennik"
    możesz wstawić dwa różne, dowolne słowa

    poza tym, to w takim razie jakie słowo byś użył w przypadku określenia osoby
    która w wcześniej w formie pisemnej się wypowiedziała i teraz ktoś inny jej
    odpowiada? Odpowiada osobie piszącej wcześniej, to oczywiste. ale określenie
    "przedmówca" jest w tym momencie jest chyba niezbyt udane. Stąd powstał
    neologizm "przedpiszca" lub jak się wypowiedział jeden z porfesorów -
    językoznawców
    (http://filws29.filg.uj.edu.pl/instytut/?klasa=Porad
    nia&funkcja=wyswietl_odp
    owiedziane_www&id_kategorii=15&id=44#44) "humorystyczny neologizm".
    A język jest na szczęście żywy. Mi też zadko sie podobają neologizmy. Ale od
    tego jest rada językowa, która ma jakby większa wiedzę i mozliwości niż my,
    żeby coś dopuścić formalnie do języka. i zwykle dopuszcza większość wyrazów
    z języka potocznego. I akurat ten wyraz uważam za całkiem udany

    BTW, proponuję przestać karmić trola
    gromax

  • 18. Data: 2004-06-23 10:13:03
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > BTW, proponuję przestać karmić trola

    Taaaaaaa co prawda to prawda.
    Ale napisze jeszcze kilka zdan:

    Jezyk powinien byc ladny. Slowa niezbyt ladne (jak je nazywasz
    neologizmami) raczej powinny byc unikane. Zrob sobie test: Usiadz w fotelu
    i wymawiaj na glos iteracyjne slowo 'przedpisca' z poprawna dykcja i glosno.
    Gwarnatuje ci, ze po 20-30 powtorzeniu wybuchniesz totalnym smiechem.

    Jesli jestes gosciem z brazny IT, to wiesz czym jest Web Services. Ostatnio
    wpadla mi w rece ksiazka heliona pt. J2EE Wzorce projektowe. Czytam, czytam
    i co jakis czas tlumacz pisze: 'usluga pajeczyny' to jest to i tamto ......
    Moze jestem cwierc intelignetny, ale zajelo mi kilka godzin, zeby zakapowac
    co to jest za cholerna pajeczyna !!! W zasadzie nie mam nic przeciwko
    pajakam i ich pajeczynom, ale Web Services to uslugi pajeczyny. To jest
    dokladnie taka sama relacja jak z przedmowca - przedpisca. Poniekad wszystko
    jest ok ale przez gardlo to raczej przejsc nie chce.
    EOT

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 19. Data: 2004-06-24 21:50:50
    Od: koctyxa <h...@v...wmid.amu.edu.pl>

    21 Jun 2004 16:59:12 +0200 t...@o...pl (t...@o...pl) szumi:
    > Paranoja to postawa moderatora/ow z grupy pl.praca.oferowana.

    A może by tak stworzyć grupę pl.praca.oferowana.odrzucone? .-)

    koctyxa

    --
    the proof of a pudding is in the eating