PracaGrupypl.praca.dyskusje › ISO

  • 1. Data: 2004-06-21 12:09:47
    Temat: ISO
    Od: "G.P." <g...@g...pl>

    Gdzie można na necie uzyskać materiały odnośnie norm jakosciowych ISO
    dla zakładu produkcyjnego.

  • 2. Data: 2004-06-21 13:13:00
    Temat: Re: ISO
    Od: "Karol" <l...@w...pl>

    zobacz na mojej stronie www.iso.cad.pl a gdyby Cie interesowao samo
    wdrożenie to pracuje jako konsultan SZJ i jestesmy akredytowanym wykonawcą
    usug w Programie Wstęp do jakości który pozwoli na uzyskanie 50 % dotacji na
    wdrozenie SZJ

  • 3. Data: 2004-06-21 17:22:45
    Od: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)

    On Mon, 21 Jun 2004 14:09:47 +0200, "G.P." <g...@g...pl>
    wrote:

    >Gdzie można na necie uzyskać materiały odnośnie norm jakosciowych ISO
    >dla zakładu produkcyjnego.

    Strasznie ogólne to pytanie.

    Norma ISO 9001:2000 co prawda również jest ogólna.
    Te same wytyczne są dla zakładu produkcyjnego, jak i usługowego.
    Chyba że masz na myśli jakieś normy specjalistyczne jak TS, QS w
    przemyśle samochodowym, AQAP w dostawach dla wojska, HACCP (niedługo
    ISO 22000) w żywności itp itd.

    Ponadto wydaje mi się, że nie rozumiesz co to jest ISO 9000 - to nie
    są normy jakości tylko normy systemu zarządzania jakością.
    A to nie to samo. Można produkować kiepskie jakościowo produkty mając
    doskonały system. ISO nakłada obowiązek ciągłego doskonalenia, ale
    można to robić drobnymi kroczkami ;-)))
    Chyba że był to skrót myślowy ...

    Sprecyzuj o co Ci chodzi :-)

    Pozdrawiam
    Prof

    PS. Można w necie znaleźć wymagania normy, ale są one nielegalne -
    jeżeli chcesz je posiadać legalnie to pozostaje zakup w PKN albo Alfa
    Vero.

  • 4. Data: 2004-06-21 17:30:47
    Od: Andrzej Zbierzchowski <n...@m...com>

    Prof wrote:
    [ciach!]
    Najfajniej wygląda to w praktyce :) (obserwacje własne).
    Można cos ulepszyć, ale... Nie można. Bo wprowadzając modyfikację nalezy
    zmodyfikować tez tonę dokumentacji na co nikt nie ma ochoty - więc
    zostaje jak jest :)
    Myślę że jako system hamowania rozwoju ISO jest rewelacyjne.
    --
    Pozdr.

  • 5. Data: 2004-06-21 17:43:02
    Od: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)

    On Mon, 21 Jun 2004 19:30:47 +0200, Andrzej Zbierzchowski
    <n...@m...com> wrote:

> [...]
    >zostaje jak jest :)
    >Myślę że jako system hamowania rozwoju ISO jest rewelacyjne.

    Ale teraz masz obowiązek stosowania udokumentowanych procedur tylko w
    6 przypadkach, podczas gdy w poprzedniej wersji było 15.
    Pewnie w wydaniu ISO 9001:2006 będą tylko 1-2 ;-)
    Zawsze to łatwiej ....

    Zresztą to kwestia podejścia - chyba nie macie wbudowananego cyklu
    PDCA w swoje działania, co?
    A i przegląd kierowniczy chyba jest tylko z nazwy? ;-)))

    A tak na poważnie, to tu wychodzi wyższość SZJ w postaci systemu
    informatycznego - łatwiej modyfikować całą dokumentację, kiedy się coś
    zmienia w jednym miejscu, a zostaje zmienione we wszystkich.
    Ale wdrożyć taki system - też kosztuje i pieniędzy i czasu ...

    Zresztą - przypomina mi się stare przysłowie z laboratoriów
    studenckich o teorii i praktyce, i łaczeniu tego w jednym
    pomieszczeniu ;-)))

    Pozdrawiam
    Prof

  • 6. Data: 2004-06-21 21:08:58
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl>

    > Gdzie można na necie uzyskać materiały odnośnie norm jakosciowych ISO
    > dla zakładu produkcyjnego.

    na www.google.pl wpisac ISO + rodzaj dzialalnosci, np. "ISO software
    development"

    wojtek