PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to szansa dla mnie? › Czy to szansa dla mnie?
  • Data: 2005-01-09 00:03:39
    Temat: Czy to szansa dla mnie?
    Od: Michał <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W tym roku kończę szkołę średnią. Do tej pory w swoim życiu wykonałem parę
    zleceń na strony WWW, napisałem kilka prostych aplikacji do użytku
    wewnętrznego pewnej firmy. Oczywiście wszystko to odpłatnie... ale za marne
    grosze :(. W sumie to więcej zarobiłem na imporcie paru rzeczy z Niemiec...
    ale to już temat na inny wątek.
    Kiedyś chciałem być wielkim programistą... myślałem że tworzenie stron WWW
    to będzie przejściowe zajęcie. Teraz sam nie wiem czego już chcę. Wiem
    tylko, że muszę robić tak, by za parę lat nie martwić się o to co zjeść,
    gdzie mieszkać i w co się ubrać... Wiem także że outsourcing robi swoje.
    Generalnie coraz mniej interesuje mnie klepanie kodu... bardziej interesuje
    mnie... hmm... że tak powiem logistyka czy filozofia działania czegoś.
    Chciałbym również poprawić teraz swoją nie najlepszą sytuację materialna,
    która po dostaniu na studia będzie pewnie jeszcze gorsza...
    Generalnie nie za bardzo interesują mnie studia dzienne, wszyscy nauczyciele
    którzy uczyli mnie do tej pory uważają że jestem "zdolny ale leniwy"...

    Jeśli dostałbym się na studia, mogę w tym samym mieście podjąć pracę. Pensja
    to około 1000 zł. Praca w drukarni. Oprócz dbania o komputery (czyli
    serwisant, administrator w jednym), projektowałbym materiały reklamowe i
    wykonywał typowe zadania "operatora DTP". Wiem, że ten tysiąc złotych
    pozwolą mi co najwyżej przeżyć... jeśli rodzice mnie dodatkowo wspomogą
    co-miesięcznymi przelewami po kilkaset złotych będzie mnie stać na jakieś
    stare auto, o czym szczerze marzę...

    Czy powinienem przyjąć tę pracę? Czy taka praca da mi przydatne
    doświadczenie w przyszłości? W końcu nie jest to McDonald's więc nie jest
    zaś tak źle ;-)