PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy opłaci sie inwestować w nauke języków obcych

  • 1. Data: 2008-05-18 11:10:00
    Temat: Czy opłaci sie inwestować w nauke języków obcych
    Od: "jan" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Jaka jest wasza opinia czy opłaci się inwestować w naukę języków obcych
    skoro istnieją takie gadżety jak translate.google.pl.
    Komunikatory tłumaczące głos słyszalny.

    Zakładając nawet, że jest to na miernym poziomie to jednak będzie stale
    udoskonalane,
    i co wtedy ? Czy ci co umieją języki obce staną się niepotrzebni ?

  • 2. Data: 2008-05-18 13:30:15
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    jan pisze:
> [...]
    > udoskonalane,
    > i co wtedy ? Czy ci co umieją języki obce staną się niepotrzebni ?
    Prosze powiez ze to zart... jak sobie wyobrazasz negocjacje w dajmy na
    to w Pekinie czy inenj Moskwie z jakims laptopem na kolanach drac w
    obawie czy aby siec da rade?
    Zreszta, o co biznesie: poznaj obcojezyczna dziewczyne i zobaczymy jak
    Ci pojdzie bez znajomosci jezykow;)*
    * Tak wiem jeszcze jest mowa ciala:)

    --
    Qlfon, Bournemouth, UK
    słucha:

  • 3. Data: 2008-05-18 14:10:00
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 18 May 2008 13:10:00 +0200, "jan" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Jaka jest wasza opinia czy opłaci się inwestować w naukę języków obcych
    >skoro istnieją takie gadżety jak translate.google.pl.

    Moim zdaniem nie. Zachęcam wszystkich gorąco, by zamiast uczyć się
    obcych języków, polegali na automatycznych translatorach.

    MSPANC

    >Komunikatory tłumaczące głos słyszalny.
    >
    >Zakładając nawet, że jest to na miernym poziomie to jednak będzie stale
    >udoskonalane, i co wtedy ?

    Wtedy? Wtedy się zobaczy. Istotnie, pewne umiejętności tracą z czasem
    na wartości. Np. szybkie liczenie prostych działań na dużych liczbach
    kiedyś miało jakąś wartość rynkową, a dzisiaj - po co to komu? Ale
    liczenie jest proste, dwa a dwa u każdego rachmistrza (pomijając może
    Experta) zawsze było równe cztery, natomiast tłumaczenie jest sztuką.
    A to, co na razie wyskakuje z automatycznych translatorów, sugeruje,
    że w najbliższej przyszłości nauka języka w dalszym ciągu się przyda.

    Próbka:
    "To tylko kilka sto milionów lat po Big Bang ". Gwiazda w odróżnieniu
    od niczego wiemy jaśnieje. Jest tak ogromne może połykać dzisiejszy
    Układu Słonecznego z łatwością i tak jasne, że mogłaby outshine
    galaktyki jeden z biliona uruchomić-z gwiazd. Imponujące, jak te cechy
    są one zaledwie podpowiedź na szczególne cechy obiektu. W jego sercu
    ciemna jest ukrywanie tajnych. Ponieważ poza gwiazdy wreszcie stygnie,
    jak umierają ember, jego zewnętrznej warstwy są nagle blown away w
    przestrzeń kosmiczną. A tam, uncloaked po raz pierwszy, jest potworne
    czarne dziury.

    Jest to scenariusz, który pływa w obliczu czarnej dziury
    konwencjonalnego myślenia. Czarne dziury mają powstać przy ogromnym
    star's core załamuje pod własną wagę i utrzymuje się na to, aż do
    punktu zgnieciony."

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2008-05-18 18:20:29
    Od: "jan" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > konwencjonalnego myślenia. Czarne dziury mają powstać przy ogromnym
    > star's core załamuje pod własną wagę i utrzymuje się na to, aż do

    no wlasnie opinie podzielone są

    no wiesz co do negocjacji to teraz jescze dziwnie by bylo z laptopem na
    kolanach
    ale juz np z palmtopem tłumaczącym z głosu ? to juz chyba nie
    a to juz sa urządzenia które już niedługo będą dostępne

  • 5. Data: 2008-05-18 19:54:04
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 18 May 2008 20:20:29 +0200, "jan" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >ale juz np z palmtopem tłumaczącym z głosu ? to juz chyba nie
    >a to juz sa urządzenia które już niedługo będą dostępne

    Polecam skecz Monty Pythona "Rozmówki węgierskie".

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 6. Data: 2008-05-19 07:18:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    jan pisze:
> [...]
    > udoskonalane,
    > i co wtedy ? Czy ci co umieją języki obce staną się niepotrzebni ?

    Już dawno okazuje się, że opracowano dobry sposób tłumaczenia, myslałem,
    ze to tylko w Polsce, ale okazuje się, że również za granicą, jak
    byliśmy na Bawarii, matka właścicielki pensjonatu nie znała słowa po
    angielsku, tak jak my po niemiecku, ale, że lubiła zawsze zagadać, to
    stosowała stara, znaną u nas metodę, mówiła wolno i wyraźnie, kilka razy
    powtarzając... Muszę powiedzieć, że to rzeczywiście działa :P

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2008-05-19 08:00:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jan napisał(a):

    > Jaka jest wasza opinia czy opłaci się inwestować w naukę języków obcych
    > skoro istnieją takie gadżety jak translate.google.pl.

    Moja myśleć duża woda upłynąć jeszcze musieć zanim automat umieć
    przełożyć zdanie by inna ludzie rozumieć sens ;)

    j.

  • 8. Data: 2008-05-19 08:30:42
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    jan pisze:
    > Witam
    > Jaka jest wasza opinia czy opłaci się inwestować w naukę języków obcych
    > skoro istnieją takie gadżety jak translate.google.pl.
    > Komunikatory tłumaczące głos słyszalny.

    Ot, z dzisiejszego basha:
    <tom_> This is for any Google Translate staff who's reading this:
    <tom_> Our housekeeper speaks very poor English, so I usually use
    Babelfish to
    communicate with her. I type in English and she reads the translation
    in Spanish. Today I thought I'd use the Google translator for a change
    of pace.
    <tom_> She told me today that she's getting married, so I asked (via the
    Google translator) "How did you meet your
    husband?" The Google translator translated this as "?Cómo satisfacera
    tu marido?", which our housekeeper seemed shocked by. It turned out
    that this actually means "How do you satisfy your husband?"
    <tom_> That's something you may want to fix. I'm just saying.

    Przy negocjacji kontraktu na zakup np. Airbusa chybabym nie zaryzykowal:)

    --
    Qlfon, Bournemouth, UK
    słucha:

  • 9. Data: 2008-05-25 18:59:13
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jaka jest wasza opinia czy opłaci się inwestować w naukę języków obcych

    to oczywista oczywistosc, ze zawsze przyda sie Tobie
    znajomosc min. jednego jezyka obcego;
    nawet jak pracujesz na kasie w realu;

  • 10. Data: 2008-05-25 19:01:38
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zreszta, o co biznesie: poznaj obcojezyczna dziewczyne i zobaczymy jak Ci
    > pojdzie bez znajomosci jezykow;)*

    to zalezy ile dziewczyna wypila :).

    podstawy angielskiego zna kazdy -
    - z francuskim pewnie gorzej: wiekszosc go tylko liznela....