PracaGrupypl.praca.dyskusje › BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU

  • 31. Data: 2007-05-18 12:26:08
    Temat: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: Kira <k...@o...pl>

    Re to: Sheer [Fri, 18 May 2007 08:08:49 +0200]:

    > widzę, że jesteś bardzo dumna ze swojego młodego wieku!
    > i obnosisz się z tym! ciekawe czy w twym życiu jest *jeszcze* jakaś treść?
    >
    > upajaj sie tym póki możesz, jeszcze parę lat ci pozostało
    > potem drzwi pracodawców w tym kraju zostaną przed tobą ZAMNKNIĘTE!

    Ty naprawdę masz jakiś kompleks...
    Drzwi pracodawców mnie nie interesują, więc mogą sobie zamknąć
    nawet od ręki. Etat to w tej chwili za duże ryzyko.

    > to przecież ty nie wierzysz w marzenia...

    Bo one nie są od wiary tylko od realizacji. Tylko to trzeba
    dupę ruszyć, a nie narzekać i kląć na wszystkich że tacy źli
    są i nie chcą zatrudniać. Takie powiedzenie jest - "jak gówno
    nie potrafi pływać to twierdzi że woda za rzadka". Jakoś znam
    ludzi niepełnosprawnych którzy pracują, znam matki z małymi
    dziećmi które pracują, znam ludzi po 60 którzy pracują. Jeśli
    kogoś nikt nie chce zartudnić w wieku lat 30-paru, to widać
    ten ktoś się po prostu do pracy nie nadaje.

    > właściwie to sam już nie wiem czy dla takich jak ty warto walczyć
    > o zmniejszenie "za parę lat" tej bryndzy tutaj...

    Dla mnie? Nie warto, zapewniam. Ja sobie poradzę.

    > spoko, ja personalnie dla siebie to mam zupełnie inny pomysł!

    To realizuj i nie marudź...

    > tylko widzisz, jakoś nie jest mi obojętne środowisko i zwyczaje w którym
    > żyję... nawet jeśli nie mam z tym do czynienia osobiście
    > pewnie jakaś taka kwestia zwykłej ludzkiej wrażliwości...
    >
    > szczerze współczuję jeśli nie rozumiesz

    No nie rozumiem. Załóż firmę, zatrudniaj wszystkich jak leci,
    będziesz się fajnie samorealizował - a że potem komornik cię
    w samych gaciach zostawi no to trudno. Satysfakcja bezcenna.

    > ile ty masz tych latek? bo myślisz jak piętnastolatka...

    Możliwe, ale jako że to myślenie 15-latki jak narazie się całkiem
    fajnie sprawdza, to nie marudzę. W przeciwieństwie do niektórych.
    A mam - 27, skoro to takie istotne...

    > ale opinie n/t profesjonalizmu u owych kontrahentów to już
    > raczej nie

    Skoro podpisują umowy to widać im odpowiada, nie? Czy ich też
    chcesz uczyć jak mają swoje pieniądze wydawać?...

    > tylko to właśnie *profesjonalizmem* się *zarabia* pieniążki!

    Mhm. Patrz Bill Gates.

    > za dużo spędzasz czasu przed kompem pisząc te głupoty, ktoś ci
    > za to płaci?

    Owszem, i to całkiem nieźle. A co?

    > dobrze radzę ruszaj się więcej, najlepiej na świeżym powietrzu

    A to od jutra rana, weekend mamy ładnie zaplanowany. Dzisiaj
    mam jeszcze sporo pracy, taki przerywnik sobie zrobiłam tylko
    bo szczerze mnie bawisz.

    > ale tu chodzi o DYSKRYMINACJĘ!
    > tak jak np. wobec Żydów w Hitlerowskich Niemczech

    To nie była dyskryminacja tylko eksterminacja. Dwie różne
    sprawy. Weź też pod uwagę, że kwalifikacje nie zawsze są
    merytoryczne - wspomniany 50-letni facecik z brzuszkiem
    może mieć dzikie doświadczenie w charakterze modela, a i tak
    do reklamy damskiej bielizny nikt go nie weźmie. Tak samo
    na instruktora fitness dla znudzonych młodych żonek czy jako
    kuriera rowerowego. I w parę innych miejsc, nawet jak posiada
    doświadczenie. Bo nie wszystko jest kwestią papierka.

    > to naprawdę nie jest zabawa
    > zwłaszcza jeśli np. samotnej matce w wieku np. 36 lat z 2-jką
    > 6-cio letnich dzieci pani psycholog-doradca w Urzędzie Pracy ze
    > spooookojnym "profesjonalzmem" mówi:
    > "ależ pani NIE MA SZANS znaleźć już pracy w zawodzie! pani
    > jest za stara!"

    Zależy od zawodu. Jest też całkiem spora gama możliwości
    przekwalifikowania się. A jeśli pani doradca na tym kończy
    wypowiedź i krzyczy "następny!" to znaczy że nie ma
    odpowiednich kwalifikacji - i to można zgłosić, wiesz?

    > wytłumacz, dlaczego na Zachodzie jest moda na szanowanie
    > i równouprawnienie wobec starszych czy niepełnosprawnych
    > a u nas na eliminowanie ich na boczny tor i śmietnik?

    Ponieważ tam gospodarka nie leży na łopatkach, a z firm nie
    wysysa się ostatnich groszy dla napompowania ZUSu, który już
    od jakiegoś czasu otwarcie mówi, że młodsi mogą zapomnieć
    o emeryturach w przyszłości bo nie będzie na to szmalu.

    Nikt nie będzie "robił dobrze" obcym ludziom kosztem swoim
    i własnych dzieci. Musiałby na łeb upaść żeby ryzykować pad
    firmy i przejście na zasiłek w imię solidarności społecznej.

    Hint: czemu młodzież to wszystko pierdzieli i jedzie na wyspy?

    > czy naprawdę uważasz, że ów Zachód, np. USA, Kanada, Wlk.Brytania, Szwecja,
    > Dania, Niemcy, Korea Płd., Japonia
    > muszą się od nas uczyć jak powinno być "POPRAWNIE" urządzone państwo?

    Urządź to państwo tak jak USA, to i warunki zatrudnienia się
    zmienią. Ale poprzez zmianę gospodarki, nie przez rygorystyczne
    nakazy i zakazy - bo te drugie nie działają i działać nie będą.

    > czyli tam efektywnie człowiek DŁUŻEJ zachowuje młodość i żyje dłużej!
    > bo to właśnie zależy przecież od STYLU ŻYCIA!

    Do swojego stylu życia nic nie mam akurat. Pasuje mi :)

    > i ciebie też to dotyczy! jak każdego! (no chyba, że ktoś jest
    > taki beton, że mu wszystko jedno i zupełnie już nic doń nie
    > dociera...)

    I co, lepiej się czujesz jak komuś dopierniczysz? ;) EGO rośnie
    czy o co w sumie chodzi?

    Kira

    --
    _ _ ____ _______________________________________
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |

  • 32. Data: 2007-05-18 12:57:45
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sheer napisał(a):

    [...]

> [...]

    > upajaj sie tym póki możesz, jeszcze parę lat ci pozostało
    > potem drzwi pracodawców w tym kraju zostaną przed tobą ZAMNKNIĘTE!

    To zostanę rentierem. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2007-05-18 13:30:22
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-05-18 09:29:40 +0200, Kira <k...@o...pl> said:

    > Re to: Sheer [Fri, 18 May 2007 05:08:01 +0200]:

    > Marzenia rzecz piękna.

    Ależ wpłynie. Przepis będzie sygnałem, że pisanie o wieku jest "be".
    Potem jeden z drugim pomyśli: "czy naprawdę magazynier musi mieć nie
    więcej niż 25 lat? A może czterdziestoletni, za to uczciwy też się
    nada?"

    > Tak, kulturę najlepiej "krzewić" waląc po łbie za jej nieprzestrzeganie ;)
    >
    > Poza tym to niekoniecznie kwestia mody, jak sugerujesz. Jeśli widzisz,
    > że twoi kluczowi kontrahenci znacznie chętniej podpisują korzystne
    > umowy, kiedy jako asystentkę zatrudnisz sobie 20-letnią siksę z dużym
    > "C", to nieszczególnie dłgo będziesz się zastanawiać nad zatrudnieniem
    > 50-letniego faceta z brzuszkiem.

    Ale to rzadkie przypadki i nikt nie sugeruje, aby "równouprawnić" zawód
    modelki i dopuścić doń 50-cio letnich panów z brzuszkami. Za to
    istnieje większość zawodów, gdzie brzuszek nie przeszkadza. Jako kraj
    mamy problem: najmłodszych emerytów i mnóstwo bezrobotnych. To materia
    dla Sejmu.

    > Oni sobie mogą stawiać. Oczy w słup co najwyżej. To nie oni zatrudniają
    > - a nie ma fizycznej możliwości zmuszenia kogoś do zatrudnienia osoby,
    > której zatrudniać nie chce.

    Tak, ale otoczenie, trend, uzus i parę innych zjawisk mają wpływ na to,
    kogo się zatrudnia. Jeśli wróbelki ćwierkają, że zatrudnienie starca po
    trzydziestce jest obciachowe, to... pan byznesmen nie myśli, tylko
    szuka młodszych...

    > No to zrób - podpierdol ogłoszeniodawców stawiających taki warunek.
    > Pewnie cię wtedy od ręki zatrudnią, nie?

    Prostota argumentów ośmieszających powoduje, że nie działają.
    Udowodniłaś, że jesteś inteligentna a więc rozumiesz problem. Z czym i
    dlaczego walczysz? Teraz przypominasz premiera czy prezydenta (nie
    rozróżniam), którzy "dziwią się" kiedy mowa o homofobii czy
    antysemityzmie - przecież nic takiego nie istnieje! Gdy tymczasem
    burackie formy dyskryminacji są głównym elementem regulującym życie
    społeczne w czwartym peerelu. Jesteśmy słabocywilizowanym narodem i
    pozostawienie edukacji społecznej odłogiem, a raczej w rękach rydzyka
    daje owoce.

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 34. Data: 2007-05-18 13:45:34
    Od: "Jacek Misztal" <j...@i...pl>

    > Pracodawca zaś potrzebuje ludzi możliwie najlepszych, nie jest zaś

    Obiektywnie niekoniecznie najlepszych, ale wg niego najbardziej przydatnych
    na danym stanowisku.
    Bardziej przydatny nie oznacza bardziej wykwalifikowanego, ale po prostu
    tańszego...naiwniaka i tyle.

    No, a poza tym młody, no cóż... w mniemaniu pracodawcy mniej wymagający, nie
    grymasi,
    umie znaleźć się w tzw. dynamicznym młodym zespole...:-)))

  • 35. Data: 2007-05-18 14:24:21
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    > Nikt nie będzie "robił dobrze" obcym ludziom kosztem swoim
    > i własnych dzieci. Musiałby na łeb upaść żeby ryzykować pad
    > firmy i przejście na zasiłek w imię solidarności społecznej.

    No niby masz racje, czyli każdy dba o własny tyłek.
    Tylko, że z tego wszystkiego robi się prawo buszu. Jeden wielki syf.
    Kij ma dwa końce, jak zawsze mawiał mój znajomy.
    Nie szanujesz pracownika, on nie będzie szanował Ciebie.
    No właśnie... mysląc tym tokiem, dlaczego ktoś ma pracować na innych za
    minimalną krajową i nabijać kabzę pracodawcy ( pełen etat).

    Koszty życia przeciętnej osoby w Polsce wynoszą zapewnie więcej niż te
    nędzne 960zł brutto/mies.
    Kiedy zaczyna się zarobek? Ano wtedy kiedy odłożysz sobie ponad to, co
    skonsumujesz.
    Dla jednego będzie to 900zł, dla innego 2000....itd

    Wracając do tematu: dlaczego tak chętnie zatrudniani są ludzie młodzi?
    (Ostatnio widziane ogłoszenie: "Nabór na stanowisko Programista - mile
    widziani studenci informatyki")
    Spójżmy na pracowników McD...sami b. młodzi ludzie pracujący ciężko za
    nędzne grosze.
    Bo najczęściej mają mniejsze koszty życia, bo często jeszcze mieszkają przy
    rodzicach, nie opłacają wszystkich rachunków za siebie, nie mają nikogo na
    utrzymaniu...

    Czyli jakby na to nie patrzyć - rodzice dokładają do interesu takiego b.
    młodego pracodawcy.
    Napiszę inaczej - To pracodawca żeruje na takich pracownikach!
    Gdybym powiedział, że ich okrada, przesadziłbym, ale żeruje... czy ma do
    tego moralne prawo?

    Np jako przedsiębiorca mam prawo naliczyć odsetki mojemu klientowi od
    zaległych płatności.
    Nie robię tego w imię dobrze pojętych stosunków międzyludzkich...

  • 36. Data: 2007-05-18 16:34:53
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sheer" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > oczywiście! ale mnie od samego początku chodziło o sytuacje dotyczące
    > pracy
    > tzw. koncepcyjnej, tzn. tam gdzie kryterium wieku jest NIEUZASADNIONE!

    > proszę, nie 'ściemniaj' koncentrując się na MARGINALNYCH przykładach!
    >
    > chodzi o sytuacje kiedy żartów nie ma!
    > pozostaje tylko BEZSILNOŚĆ, cierpienie, bieda i ubóstwo, DEPRESJA!
    >
    > --
    > Sheer
    Tu Cię nie rozumiem- nikogo nie zmusisz do zatrudniania wg jakiś przepisów-
    zobacz ze tam gdzie liczy się naprawdę doświadczenie i wiedza nie piszą, ze
    praca w młodym zespole i nie ma kryterium wieku
    Jeżeli potrzebny jest naprawdę fachowiec -to mu się płaci- a nie szuka
    młodego absolwenta,który będzie pracował za nizszą płace i nie będzie
    podskawiwał, ze to niezgodne z przepisami itp
    A jak dla mnie to najważniejszym kryterium powinno być PODANE
    WYNAGRODZENIE(chociaż jego zakres). i wszystkie ograniczenia jakie przyjda
    do głowy pracodawcy, wtedy wiem czy mam po co iść rozmawiać.

    zgadzam się z Tobą, za to denerwujące, ze jeśli człowiek przed 35 rokiem
    życia nie zostanie dobrym fachowcem w jakiejś dziedzinie to nie ma co marzyć
    o lepszej pracy, może się załapać w sklepie jako sprzedawca za najniższą
    pensję. Niestety nikt nie potrafi przewidzieć przyszłośći i wybrać
    odpowiedniego zawodu.
    Ale zawsze możesz załozyć firmę- nie ma urlopów,bonów zwolnień lekarskich,
    ale nieważne jak wyglądasz i ile masz lat- jeśli coś potrafisz-robisz to
    dobrze-jeszcze potrafisz to sprzedać, to jedyne wyjście
    pozdrawiam
    TMK
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

  • 37. Data: 2007-05-18 16:57:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2k339$p24$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > A tak na marginesie: "Tobie", "Twoje" itp. pisze się z dużej liery.
    Nieprawda.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2007-05-18 17:13:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2jb67$ert$1@news.onet.pl CZYŚCIWO <c...@o...pl>
    pisze:

    > Mam nadzeję, że o tym czy znikną zdecydują sami ogłoszeniodawcy a nie
    > "ustawa".
    A czemu?
    Z drugiej strony...
    Wprawdzie wiadomo czyja matką jest nadzieja, ale to akurat może być zalążek
    niezłej tendencji w prawodawstwie.
    Przykładowo - po co ustawa ma wprowadzać jakieś ograniczenia prędkości na
    drodze i karać za ich przekraczanie? A niech jeżdżą jak chcą, niech się trup
    ściele, a ci co przeżyją sami zdecydują, żeby jeździć wolniej (może).
    W tym kontekście bzdurą jest także penalizowanie jazdy pod wpływem alkoholu
    czy innego środka odurzającego.
    A po cholerę ograniczenia w świadczeniu usług medycznych do osób
    posiadających dyplom lekarza?
    A po cholerę w ogóle jakiekolwiek prawo?

    Zatrudnimy kucharzy - Romom dziękujemy.
    Potentat w branży sznurowadeł poszukuje menedżera wyznania niemojżeszowego.
    Szansa ciekawej pracy dla dziewic - wymagane poddanie się badaniu
    przydatności w ramach procesu rekrutacji.
    Nieotyłych radców prawnych od zaraz witamy.

    Co się tam jakimiś ustawami przejmować...

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2007-05-18 18:21:05
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Zgadzam sie w calej rozciaglosci. Aby bylo szybciej trzeba by jeszcze
    zrezygnowac z okresow wypowiedzenia dotyczacych obu stron. Pracownik
    powinien miec mozliwosc odejscia z dnia na dzien (np. informujac o tym 5
    min. przed wyjsciem z pracy), ze od jutra (efektywnie) rozwiazuje stosunek
    pracy. To by umozliwilo wieksza mobilnosc biznesowa pracobiorcow, wszak
    "pracobranie" - czyli wymiana czasu i umiejetnosci na towar ktory pracodawca
    moze potem sprzedac tez jest biznesem. Mozliwosc natychmiastowego przejscia
    do innej firmy wydaje mi sie bardzo uczciwe. Nie chce juz sprzedawac mojej
    pracy komus - nie robie tego. Moim zdaniem okresy wypowiedzenia np. 2-3
    miesieczne (1 miesiac i mniej tez), zwyczajnie psuja rynek.

    Pozdrawiam serdecznie
    Marcin

  • 40. Data: 2007-05-18 18:27:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2jdid$rl2$1@opal.icpnet.pl Any User <t...@t...pl>
    pisze:

    > Pracodawca powinien mieć możliwość oceny i doboru kandydatów na
    > pracowników według każdego możliwego kryterium.
    Dlatego należy precyzyjnie wyspecyfikować kryteria niedopuszczalne prawnie,
    czyli niemożliwe do wykorzystania.

    > Pracodawca zaś potrzebuje ludzi możliwie najlepszych
    To jest jego zmartwienie. Ma się poruszać w granicach prawa obowiązującego w
    kraju, w którym się zdecydował prowadzić swój biznesik. Bycie pracodawcą nie
    jest przymusowe, co nie jest trudne do zrozumienia.

    > Zauważ, że prawo już teraz chroni pracownika do granic możliwości,
    Kto tak powiedział? Równie dobrze można twierdzić, że zbyt słabo.

    --
    Jotte