-
Dobry szef nie kradnie sukcesów pracowników
... częstą strategią złych menadżerów jest podkradanie sukcesów swoich pracowników, przy jednoczesnym obarczaniu ich winą za porażki. Pracownicy - największy skarb menadżera Menadżer nie powinien się bać tego, że otacza się pomysłowymi i utalentowanymi pracownikami. Elementem wyróżniającym dobrego menadżera jest właśnie umiejętność zbudowania sobie ...
-
Jak zarządzać ryzykiem na początku kariery?
... Dlaczego? Jeśli nie zapytamy, nie dostaniemy. Firmy rzadko trzymają się sztywno pierwszej oferty, szczególnie jeśli czują, że trafił im się dobry kandydat. Zatrudniający bardziej zdziwi się, jeśli nie będziemy negocjować. Pracodawcy zazwyczaj są przygotowani na rozmowę o warunkach zatrudnienia. Często w czasie rozmowy ...
-
Czy zarządzania można nauczyć się z książek?
... wymienionych przez niego powodów. 1. Uczelnie nie koncentrują się na pracy zespołowej Dobry menadżer musi umieć działać w zespole, niezależnie od tego, czy składa się on ... stanie zaoferować studentom takiej różnorodności kultur, jak praca w międzynarodowym środowisku. Dobry menadżer musi umieć odnaleźć się w pracy z obcokrajowcami - niezależnie od ...
-
Szkolenia pracowników. Miękkie czy specjalistyczne?
... również dobrze przypisać zadania do danego stanowiska, a następnie wynikające z nich kompetencje twarde i miękkie. Jeśli chcemy, aby szkolenie przyniosło wybrany rezultat menadżer powinien wiedzieć, jakich zachowań i wyników oczekują od swoich podwładnych. Następnie po przeprowadzeniu oceny, zdiagnozować obszary do poprawy. Z pomocą działów HR ...
-
Zmiana pracy nie taka straszna
... menadżer podkreśla też, że praca jest nie tylko źródłem dochodu, ale również drogą do zawodowego – i co istotne – także osobistego rozwoju. Dlatego, nawet, jeśli udało nam się osiągnąć wysokie stanowisko, uznanie zespołu i autorytet, ale czujemy, że się nie rozwijamy, to jest to dobry ...