Benchmarking
Przeczytaj także: Partycypacja pracownicza
Metoda zarządzania przedsiębiorstwem, polegająca na podpatrywaniu innych firm (głównie liderów branży) i wdrażaniu we własnym przedsiębiorstwie rozwiązań bazujących na wnioskach wyciągniętych z obserwacji (bench-mark oznacza punkt odniesienia, dzięki któremu można określić swoje położenie).Benchmarking umożliwia porównanie usług, metod, procesów i produktów, przy czym nie chodzi w nim o kopiowanie, a raczej o szukanie najlepszej drogi dojścia do wyników osiąganych przez wiodące w danej dziedzinie firmy.
Wyróżnia się cztery rodzaje benchmarkingu:
- benchmarking strategiczny,
- benchmarking procesów,
- benchmarking produktów
- benchmarking metod zarządzania.
Przeczytaj także
Poprzednie hasło
Następne hasło
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Praca
-
Praca w święta? 5 błędnych przekonań liderów, które niszczą urlop zespołu
-
Zarobki pracowników produkcji i logistyki: operator wózka widłowego nie narzeka, a inni?
-
Urlopy 2026: nowe przepisy i nawet 40 dni wolnych od pracy
-
Raport płacowy 2025: Jak kształtują się wynagrodzenia w branży energetycznej i ciepłowniczej?


Jakie korzyści daje wdrożenie OKR w firmie? Poznaj potęgę metody, która zmienia świat biznesu


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem