PracaGrupypl.praca.dyskusje › żyć i nie umierać :)

  • 11. Data: 2005-05-18 18:38:54
    Temat: Re: żyć i nie umierać :)
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Paweł Gałecki" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ou9egevz33zx$.1bh20a9rd8uga$.dlg@40tude.net...
    > np. jeden dzień z
    > życia takiego co to 6stkę trafił.

    Ja Ci jutro powiem jak dzisiaj ta 6 wtrafie ;)

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 12. Data: 2005-05-18 18:44:42
    Od: rossel <r...@n...com>

    czarny napisał(a):

    > Wow, jakżes to wygrzebał?
    > Szaucneczek :)

    Tak sobie pogooglowałem wycinek treści i jeszcze jest tu:
    http://akson.sgh.waw.pl/gazeta/artykul.php?id=709

    Matko Boska i to na stronie SGH :(

    Pozdro

  • 13. Data: 2005-05-18 18:50:51
    Od: rossel <r...@n...com>

    rossel napisał(a):

    > Tak sobie pogooglowałem wycinek treści i jeszcze jest tu:
    > http://akson.sgh.waw.pl/gazeta/artykul.php?id=709
    >
    > Matko Boska i to na stronie SGH :(
    >
    > Pozdro

    Tak jeszcze z ostatniej chwili. Jest jeszcze tu:

    http://kolportaz.semestr.pl/2,1498.html

    Oraz nasza ulubienica w pełnej krasie:

    http://www.semestr.pl/zdjecia/1498_1_750.jpg

    Pozdro

  • 14. Data: 2005-05-18 20:51:34
    Od: "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl>

    rossel <r...@n...com> napisał(a):

    > Co sądzicie o tym ?
    >
    > http://eurostudent.pl/wiecej.php?id=2218&g=39

    och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!
    ach!och!ach!och!ach!
    ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!
    och!ach!och!ach!och!
    och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!ach!och!
    ach!och!ach!och!ach!

    a ja i tak wole pozdrowic krecika - ach jo:)

  • 15. Data: 2005-05-19 13:16:15
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Immona wrote:

    > Napisany w stylu blogowego, infantylnego szczebiotania - az sie dziwie, ze
    > tego porzadnie nie zredagowali, bo jak na moj gust inteligentnego kandydata
    > moze mocno zniechecic perspektywa pracy z ludzmi nie umiejacymi sie wyslowic
    > inaczej jak krotkimi chaotycznymi zdaniami przedzielonymi masa trzykropkow.

    Mnie sie podobalo (jak juz starlem wazeline z ekranu). Wreszcie ktos kto
    cieszy sie praca i nie szuka drogi na skroty. Oczywiscie zaraz znajda
    sie tacy, ktorzy przyczepia mu etykietke "frajera" lub "karierowicza". W
    koncu etos pracy (jak i wiele innych tradycyjnych wartosci) jest
    traktowany prawie jak zboczenie.

    > I widac z niego, ze za bardzo nie ma zycia poza praca - jesli lunch jest z
    > mentorem, a z pracy wychodzi sie o 19:20 i jest to podane jako przyklad z
    > przecietnego dnia, zapewne nie zrownowazony tym, ze za to mozna jakiegos
    > luzniejszego dnia wyjsc z kolei o 14, to dosc czarno widze zycie rodzinne.

    Dlaczego tak sadzisz? Jesli ktos potrafi gospodarowac czasem w pracy to
    poradzi sobie tez w domu. Najwyzej ograniczy ogladanie telewizji o 3-4
    godziny dziennie. ;->

    > No i za to nie lubie korporacji :)

    Tez nie przepadam ale cenie je za stabilnosc i komfort pracy.

  • 16. Data: 2005-05-19 14:29:04
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "nbs" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie tacy, ktorzy przyczepia mu etykietke "frajera" lub "karierowicza". W
    > koncu etos pracy (jak i wiele innych tradycyjnych wartosci) jest

    U mnie nie jest. Ale mozna to miec i bez wazeliny i infantylnego
    stymulowania entuzjazmu.

    > Dlaczego tak sadzisz? Jesli ktos potrafi gospodarowac czasem w pracy to
    > poradzi sobie tez w domu. Najwyzej ograniczy ogladanie telewizji o 3-4
    > godziny dziennie. ;->

    Ja nie ogladam w ogole :) (ten czas przeznaczam na Net). Ale rytm wracania z
    pracy codziennie okolo 20 po intensywnym dniu przez dluzszy okres czasu nie
    jest zdrowy ani dla zwiazkow, ani dla zdrowia. Co innego, jak sie zdarza np.
    przecietnie 1-2 tygodnie na kazde 2 miesiace - takie okresy intensywnosci
    (ba, nawet do 22) ja tez mam. Tylko ze potem nastepuja dni, gdy wychodzi sie
    o 15, na piwo z wspolpracownikami lub gdy 30-40% nominalnego czasu pracy
    poswieca sie na prasowke i omawianie biezacych wydarzen - jako calkowicie
    prywatna rozrywke, bo akurat nie ma nic do roboty i tylko trzeba byc na
    wypadek, gdy ktos przyjdzie lub terminy sa ustalone tak laskawie, ze mozna
    pracowac w tempie zaleznym od weny. I to jest normalne.
    Natomiast z godzinami 8-20 codziennie - jest problem z wizytami w banku, u
    lekarza, u fryzjera, kosmetyczki itd. Wskutek tego odklada sie to wszystko
    na weekend i weekendu nie ma, poniewaz jest on poswiecony na latanie za
    wszystkimi sprawami prywatnymi, ktore sie nawarstwily w ciagu tygodnia. Znam
    to z autopsji i choc uwazam za normalne, ze takie okresy intensywnej roboty
    wystepuja, a nawet je na swoj sposob lubie, bo wpadam w trans i dzialam
    wtedy bardzo skutecznie - to uwazam, ze nie jest to sposob na zycie w sposob
    ciagly, poniewaz czlowiek sie wypala, traci na tym jego zycie duchowe,
    rodzinne i towarzyskie. W przypadku koncernow cena, jaka trzeba zaplacic za
    pieniadze, bywa za wysoka, zwlaszcza ze sa spokojniejsze miejsca - tyle ze
    nie tak rozreklamowane - gdzie mozna osiagac porownywalne dochody.
    Oczywiscie nie we wszystkich koncernach to tak wyglada, ale konsulting to
    bardzo specyficzna branza.

    I.

  • 17. Data: 2005-05-19 18:43:53
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Co sądzicie o tym ?
    >
    >http://eurostudent.pl/wiecej.php?id=2218&g=39

    "Juz trzymiesieczna praktyka czy praca u nas szybko pokaze ci jak
    pracuje sie w McKinsey i czy to jest to, co chcesz robic dalej."
    "Do pracy (V rok i absolwenci) i na praktyki (III, IV rok) szukamy
    ludzi, którzy (...)"

    Szukaja nowych pracownikow i jak zauwazyl rossel staraja sie to robic
    skutecznie - nie widze w tym nic zlego.

    Co mnie jednak bardziej zaintrygowalo, to te komentarze pod tekstem.
    Mamy zalacego sie "niewolnika", pracujacego za darmo (nie placa za
    nadgodziny), ktoremu nie chce sie poszukac innej pracy, a potem
    wystapic z prosba do PIPu o pomoc w napisaniu pozwu do Sadu Pracy.
    Jest tez niedowiarek, ktoremu wydaje sie ze bujanie sie po Europie
    jest nieosiagalne dla osoby ktorej sie chce (www.skyscanner.net ->
    prosze kliknac na wykres).
    Mamy tez mgr inz. automatyka po PW z osiganieciem zyciowym w postaci
    swistka o wartosci papieru toaletowego z napisem bdb. Aha, zona jest
    po SGH (niniejszym jako osoba z zadupiastej dziury klaniam sie w pas
    ku czcigodnemu dostoyenstwu ze stolycy) i nie do wiary! Zona tez jest
    bardzo dobra - tylko w czym? Co osiagnela, czym moze sie pochwalic?
    Tego juz nie napisal... .
    Kto nastepny? Hmm, osoba ktora zali sie, iz nie stac jej na wypad na
    narty ze znajomymi (bylymi, bo nie chcieli dac mu pieniedzy na
    wyjazd).
    Kolejny, to stojacy w strugach deszczu i bujajacy sie pociagami i
    innymi tramwajami, z debetem na koncie.
    Szarosc, dlugi, kanapka z serem.

    I kolejni, nastepni, ustawiaja sie w rzadku. Niedocenieni przez
    siebie, czekajacy az ktos ich zasypie pieniedzmi. Nie umiejacy
    zarzadzac tym co maja. Sposob zdobycia fortuny to dla nich wylacznie
    etaty. Przywiazani sa do nich jak psy do budy. Ludzie ktorym sie nie
    chce, wiecznie poszkodowani, bo to ONI pracuja (rzutniki naprawiaja
    etc.), a ktos, te "cfaniaki" cala kase zgarniaja.

    Uwazam, ze komentarze pod artykulem sa bardziej zalosne niz
    propaganda, ktora sieje pani Madzia.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 18. Data: 2005-05-19 19:20:54
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >pieniadze, bywa za wysoka, zwlaszcza ze sa spokojniejsze miejsca - tyle ze
    >nie tak rozreklamowane - gdzie mozna osiagac porownywalne dochody.

    zgadzam sie calkowicie :)
    od siebie dodam tylko ze przeciez pracuje sie zeby zyc a nie zyje zeby
    pracowac :)
    dla mnie praca 8-20 oznaczalaby calkowite zerwanie z
    zainteresowaniami, brak zycia towarzyskiego, brak czasu na cokolwiek
    bo podejrzewam ze po takim dniu jedyne na co mialabym ochote to sen.
    juz praca 8-16 powoduje ze po powrocie do domu musze jakas godzine
    odsapnac .. a w gorszym dniu nawet sie zdrzemnac zeby odswiezyc umysl
    i odnowic zapasy energii :) przeciez nie mozna zyc tylko praca - na
    dluzsza mete to nie dziala

    zreszta uwazam ze tak naprawde czlowiek potrafi byc efektywny w pracy
    jakies 6 gora 7 godzin... w ostatniej godzinie przewaznie obserwuje
    sie u wspolpracownikow wzmozona nerwowosc i mniejsza umiejetnosc
    skupienia sie na pracy (chyba kazdy mysli juz wtedy o tym co bedzie
    robic po pracy :) ) - oczywiscie zalezy to tez od stanowiska i formy
    pracy

    ja osobiscie musze powiedziec ze wolalabym np czasem bardziej
    intensywnie , bez przerwy popracowac 6 godzin ale w czasie ciaglym niz
    z takimi przerwami na kawke, sniadanko i jakies ogolne momenty
    odsapniecia i pogaduch w pracy (lacznie nieraz sie tego nazbiera w
    calym dniu nawet ze 2 godziny jakby tak podliczyc - bo nie ukrywajmy -
    w niektorych dzialach czasem sa przestoje i autentycznie nie ma co
    robic a w innych dniach jest taki wir ze i 8 godzin to malo)
    tak jestem skonstruowana ze jak cos robie to lubie to robic szybko i
    jak najszybciej skonczyc zeby "miec z glowy" no i zeby bylo od razu
    zrobione...
    czasem mysle ze najlepszym typem dla mojego typu osobowosci bylby czas
    pracy czysto zadaniowy - ale jednak wiekszosc firm preferuje 8h :)

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 19. Data: 2005-05-19 19:44:20
    Od: Traper <t...@i...pl>

    Pewnego pięknego dnia: Wed, 18 May 2005 10:01:18 +0200,
    osoba :rossel napisał(a):

    >Co sądzicie o tym ?
    >
    >http://eurostudent.pl/wiecej.php?id=2218&g=39
    >
    >Pozdro

    mi sie nie podoba - nawet nie ma auta służbowego tylko musi się
    męczyć w taxi ;)

  • 20. Data: 2005-05-19 19:58:09
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Traper [Thu, 19 May 2005 21:44:20 +0200]:

    > mi sie nie podoba - nawet nie ma auta służbowego tylko
    > musi się męczyć w taxi ;)

    A mi tam akurat w ten sposob wygodniej. Jadac sobie
    samochodem i kierujac nim, troche ciezko na szybko
    sobie jeszcze papiery przejrzec i zastanowic sie nad
    roznymi rzeczami. A tak mam sobie wolne rece, ktos
    mnie wiezie ;) i moge sie zajac czyms innym.

    Kira