PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z pracy ( pilne) -do kadrowca

  • 1. Data: 2006-12-01 19:44:26
    Temat: zwolnienie z pracy ( pilne) -do kadrowca
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    dzień dobry
    W dniu 28.10.06 pracodawca wręczył wszystkim pracownikom wypowiedzenia
    likwiduje oddział firmy i zwalnia pracowników.
    Zwalnia ze swojego powodu zamyka oddział poniewaz wypowiedziano mu umowę
    subagencyjna.
    W dokum napisał "rozwiązuje na MOCY POROZUMIENIA STRON UMOWĘ O PRACĘ Z
    POWODU likwidacji filii, w zwiazku z rozwiazaniem umowy subagencyjnej"
    art.30 par 2.KP
    Pirwsze pytanie )czy nie powinno byc art 36? KP (likwidacja zakładu
    pracy)-pracodawca twierdzi,że art 36 ma zastosowanie dla firm które
    zatrudniaja powyzej 10 osób?
    chciałabym sie zarejestrowac w Urzędzie pracy tylko nie wiem , czy ten art.
    30 jest poprawnie zastosowany ?czy nie odmówią mi zasiłku
    Drugie pytanie ) jakie powinnam otrzymac dok rozliczające
    według mnie Swiadectwo Pracy, Pit-y , RMUA , druk RP-7, Zaswiadczenie o
    zatrudnieniu i dochodach,
    A , i jeszcze jedno firma dla której pracowałam Polkomtel s.a. (Plus gsm)
    wypłacała pracownikom premie motywacyjne - przelewała mojemu pracodawcy
    kwote premii + zaliczke na podatek doch. Czy mój pracodawca powinien tą
    premię umiescic w drukach Rp-7 i picie ?i czy na swiadectwie pracy musza być
    składniki wynagrodzenia i kwoty premii ?
    Pracodawca twierdzi,ze juz nie wydaje sie druków rp-7(tylko w firmie
    zatrudniajacej powyzej 10 osób) i nie ma obowiązku wypisywania ile pracownik
    zarabiał. na swiadectwie pracy

    pozdrawiam Anik

  • 2. Data: 2006-12-01 21:10:50
    Temat: Re: zwolnienie z pracy ( pilne) -do kadrowca
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    Anik napisał(a):
> [...]
    > W dokum napisał "rozwiązuje na MOCY POROZUMIENIA STRON UMOWĘ O PRACĘ Z
    > POWODU likwidacji filii, w zwiazku z rozwiazaniem umowy subagencyjnej"

    Żadne porozumienie stron. Powinno być wypowiedzenie.
    Jeśli zgodzisz się na porozumienie stron, to zarejestrujesz się w UP,
    ale zasiłek wypłacą Ci dopiero po 3 miesiącach.

    Poza tym - stracicie ew. uprawnienia do odprawy (jeśli takie są). (Teraz
    tyle pamiętam, pewnie jest tego więcej).

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 3. Data: 2006-12-01 22:29:31
    Od: "Kalisima" <n...@m...me>

    Użytkownik "Aneczka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Poza tym - stracicie ew. uprawnienia do odprawy (jeśli takie są). (Teraz
    > tyle pamiętam, pewnie jest tego więcej).

    Odprawa jest tylko u pracodawców zatrudniających powyżej 20 osób. Na
    porozumienie zawsze możesz się nie zgodzić. Może pracodawca chce w ten
    sposób skrócić okres wypłacania wynagrodzeń? Generalnie zwykle nie opłaca
    się podpisywanie takiego porozumienia, choć pracodawca ma prawo je
    zaproponować.
    Kalisima

  • 4. Data: 2006-12-02 07:29:17
    Od: "J." <a...@m...pl>

    Kalisima napisał(a):
> [...]
    > sposób skrócić okres wypłacania wynagrodzeń? Generalnie zwykle nie opłaca
    > się podpisywanie takiego porozumienia, choć pracodawca ma prawo je

    Twoje podejście mnie rozbraja.
    Jeśli ktoś uderzy w tył Twojego samochodu, to też ma prawo zaproponować
    Tobie poniesienie kosztów przez obie strony?

    Dla mnie takie podejście pracodawcy jest zwykłą bezczelnością.

    J.

  • 5. Data: 2006-12-02 09:39:11
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    bardzo dziękuje za odpowiedzi
    słuchajcie państwo , ale pracodawca to chyba powinien mi wydac druk ZUS
    RP-7???to jest chyba podstawa do wyliczenia kapitału poczatkowego?on
    twierdzi ze nie ma takiego obowiazku .
    a i czy w takim druku powinny byc zawarte rowniez informacje o otrzymywanych
    premiach.
    Z tymi premiami to było tak ,ze ich nie wypłacał mój szef tylko otrzymywałam
    je od Plusa (plus przelewał na konto szefowi a szef dawał pracownikowi, plus
    przekazywał równiez pieniadze na podatek doch.)
    Teraz nie wiem ale chyba to co otrzymywałam od plusa tez powinno być wpisane
    w dok Pit, Rp-7 itp.?
    pozdrawiam serdecznie

  • 6. Data: 2006-12-02 14:31:38
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 2 Dec 2006 10:39:11 +0100, Anik napisał(a):

    > słuchajcie państwo , ale pracodawca to chyba powinien mi wydac druk ZUS
    > RP-7???to jest chyba podstawa do wyliczenia kapitału poczatkowego?on
    > twierdzi ze nie ma takiego obowiazku .

    RP-7 wydaje się jeżeli pracownik *przed* 31-12-1999r. przepracował co
    najmiej 6 miesięcy +1 dzień.
    Tak - w oparciu o RP-7 jest wyliczany tzw "kapitał początkowy" - czyli
    wartość twojego rachunku w chwili wejścia w życie nowej ustawy SUS.
    Druki RP-7 wystawiają płatnicy zatrudniający ponad 20 osób i nie zgłaszali
    pracowników indywidualnie (imiennie) do ubezpieczeń społecznych.
    Gwoli ścisłości - ustalenie kapitału może odbyć się bez RP-7 - może być
    podstawą wpisy w książeczce ubezpieczeniowej o osiąganych zarobkach, może
    być kwota wpisana na umowie o pracę , wpisy na świadectwie pracy itp.

    > a i czy w takim druku powinny byc zawarte rowniez informacje o otrzymywanych
    > premiach.

    Zerknij na RP-7 - widzisz tam miejsca na "składniki zmienne", "inne" ? ;)

  • 7. Data: 2006-12-04 01:07:36
    Od: m...@g...com

    J. wrote:
    [...]
    > Twoje podejście mnie rozbraja.
    > Jeśli ktoś uderzy w tył Twojego samochodu, to też ma prawo zaproponować
    > Tobie poniesienie kosztów przez obie strony?

    A nie ma?

    > Dla mnie takie podejście pracodawcy jest zwykłą bezczelnością.

    Też fakt.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-12-08 22:43:06
    Od: "Kalisima" <n...@m...me>

> [...]
    > Tobie poniesienie kosztów przez obie strony?
    >
    > Dla mnie takie podejście pracodawcy jest zwykłą bezczelnością.

    Myślę, że Anik wie doskonale co jest a co nie jest bezczelnością. Sądzę
    jednak, że ważniejsze w tym przypadku jest to, aby wiedzieć co jest zgodne z
    prawem. Nie wypowiadam się na temat podejścia pracodawcy i nie będę na ten
    temat polemizować.
    Kalisima