PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwłoka z wypłatą wynagrodzenia - co zrobić?

  • 1. Data: 2006-11-30 22:57:13
    Temat: Zwłoka z wypłatą wynagrodzenia - co zrobić?
    Od: "qjot23" <l...@w...pl>

    Mam następujący problem. Pracowałem na umowę zlecenie w pewnej
    firmie. Pracę wykonałem, podpisałem umowę a pieniędzy jak nie
    było tak nie ma. W umowie mam punkt mówiący:
    Wypłata wynagrodzenia z tytułu umów cywilno prawnych za miesiąc
    poprzedni najpózniej do 10 dnia miesiąca.
    Termin minął 10 listopada. Dyrektor firmy umywa ręce mówiąc, że
    umowę podpisał i przekazał do księgowości, że to nie jego problem
    (palant). W księgowości natomiast wykręcają się, przekładając
    ciągle termin wypłaty.
    Zastanawiam się czy złożyć jakiś pozew do sądu? Czy może jakoś
    starać się dogadać? Mieliście może takie nie przyjemne
    doświadczenia?
    Aha firma to Dom "Kultury" Śródmieście na Smolnej w Warszawie.
    Odradzam wszelką współpracę z tą instytucją.

  • 2. Data: 2006-11-30 23:18:13
    Temat: Re: Zwłoka z wypłatą wynagrodzenia - co zrobić?
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "qjot23" <l...@w...pl> wrote in
    ps.com:

> [...]
    > Zastanawiam się czy złożyć jakiś pozew do sądu? Czy może jakoś
    > starać się dogadać? Mieliście może takie nie przyjemne

    http://www.krd.pl/ - poczytaj sobie na jakich zasadach mozesz
    zglosic firme do KRD; dodanie firmy do tego typu rejestru jest
    chyba najbardziej bolesna z legalnych, latwo osiagalnych metod;

    pzdrv;
    adas;

  • 3. Data: 2006-12-01 07:21:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    qjot23 napisał(a):
> [...]
    > doświadczenia?
    > Aha firma to Dom "Kultury" Śródmieście na Smolnej w Warszawie.
    > Odradzam wszelką współpracę z tą instytucją.

    Napisz do zarzadu prosbe o wyjasnienie sytuacji.
    1) z doswiadczenia wiem, ze to czesto skutkuje
    2) jesli nie pomoze, to w ew postepowaniu sadowym bedzie bardzo dobrym
    dowodem.

    Oczywiscie zlozyc prosbe nalezy w sekretariacie z odpowiednia
    dokumentacja zlozenia takiego pisma na jego kopii. Okresl termin
    odpowiedzi (rozsadny - czyli 1-2 tygodnie) I czekaj na pieniadze, albo
    na odpowiedz, a jak sie nie doczekasz, to sprawe nalezy skierowac do sadu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2006-12-01 07:35:02
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > Pracę wykonałem, podpisałem umowę

    W takiej kolejności ? ;)

    > a pieniędzy jak nie było tak nie ma.

    Złożyłeś rachunek?

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 5. Data: 2006-12-01 12:12:51
    Od: "qjot23" <l...@w...pl>

    Larsoden napisał(a):

    > W takiej kolejności ? ;)

    > Złożyłeś rachunek?
    >

    > --
    > Larsoden | nedosraL
    > http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Tak rachunek złożyłem. Napiszę pisemko, może zapłacą. Jak nie to
    ide do sądu. Chciałbym oczywiście tego uniknąć, ale cóż trzeba
    walczyć o swoje. Wyczytałem w kodeksie pracy,że za zwłokę w
    wypłacie należą się ustawowe odsetki

  • 6. Data: 2006-12-01 19:37:58
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: qjot23 [1 Dec 2006 04:12:51 -0800]:

    > Wyczytałem w kodeksie pracy,że za zwłokę w
    > wypłacie należą się ustawowe odsetki

    Ano, ale do tego trzeba mieć umowę o pracę. Ty masz umowę
    cywilno-prawną. Odsetki co prawda też jakieśtam się mogą
    należeć, tylko że do ich uzyskania, jak i uzyskania całości
    zapłaty, użyć musisz nie sądu pracy tylko zwykłego sądu.
    Składając powództwo cywilne. Płatne.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * 2nd Life * Sposób na Mac-a * eBook *

  • 7. Data: 2006-12-01 19:42:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1164975170.964644.62700@j44g2000cwa.googlegroup
    s.com
    qjot23 <l...@w...pl> pisze:

    > Wyczytałem w kodeksie pracy,że za zwłokę w
    > wypłacie należą się ustawowe odsetki
    To ładnie, że czytasz, ale trzeba też tekst czytany rozumieć.
    KP nie ma nic do rzeczy w przypadku umów cywilno-prawnych (jak
    umowa-zlecenie). On dotyczy umów o pracę (stosunku pracy). Ty masz do
    dyspozycji zapisy KC.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-12-04 01:19:56
    Od: "Cezary" <e...@w...pl>

> [...]
    > KP nie ma nic do rzeczy w przypadku umów cywilno-prawnych (jak
    > umowa-zlecenie). On dotyczy umów o pracę (stosunku pracy). Ty masz do

    Jak by nie było, to i tak odsetki rosną (wg KC). 12,5 % w skali roku kiedyś było, jak
    się dowiadywałem.