PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2003-07-23 07:06:30
    Temat: zwolnienie lekarskie
    Od: "WodnikJaqb" <w...@p...onet.pl>

    idę na zwolnienie lekarskie na 5 dni. czy pracodawca może sprawdzać czy
    jestem w domu i co robię podczas zwolnienia?
    czy musze na jego wezwanie stawić się w firmie podczas kiedy przebywam na
    zwolnieniu?

    Jakub

  • 2. Data: 2003-07-23 13:18:45
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "WodnikJaqb" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem w domu i co robię podczas zwolnienia?
    > czy musze na jego wezwanie stawić się w firmie podczas kiedy przebywam na

    zwolnienie masz jak mniemam z powodu choroby, a więc niezdolności do pracy a
    więc nie musisz stawić się na wezwanie w pracy. A pracodawca a i owszem może
    do ciebie przyjechać i sprawdzić czy np nie odnawiasz mieszkania (bo nie
    wolno) lub nie podjąłeś pracy co w 5 dni raczej nierealne.
    Ale jeśli masz napisane - chory musi leżeć to lepiej z domu nie wychodź,
    jeśli "może chodzić" zawsze można się tłumaczyć apteką, zaleconym spacerem
    etc.
    JO

  • 3. Data: 2003-07-24 20:13:07
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > idę na zwolnienie lekarskie na 5 dni. czy pracodawca może sprawdzać czy
    > jestem w domu i co robię podczas zwolnienia?
    Teoretycznie - tak. Na zwolnieniu znajduje się informacja, czy chory musi
    leżeć. Nie jest natomiast określone GDZIE musi leżeć, a więc niekoniecznie w
    swoim domu, miejscu zameldowania itp.

    > czy musze na jego wezwanie stawić się w firmie podczas kiedy przebywam na
    > zwolnieniu?
    Jeżeli jesteś na zwolnieniu, to jesteś niezdolny do pracy. Zresztą w jaki
    sposób on ci to wezwanie miałby przedstawić?

    Pozdrawiam
    Jarek