PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie

  • 1. Data: 2003-07-23 09:02:25
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "Beata" <b...@w...pl>

    Grupowicze! Moze ktos z was orientuje sie, czy pracujac na umowe zlecenie od
    8 miesiecy (umowy sa podpisywane na miesiac lub dwa, ale sukcesywnie, bez
    przerwy) przysluguje jakis urlop? Wiem, ze po 6 miesiacach pracy na zlecenie
    nabywa sie uprawnienia do swiadczen ZUS (zasiłek chorobowy, powypadkowy,
    emerytura). Czy wiadomo cos o urlopach?

    Pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2003-07-23 13:12:52
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Beata" <b...@w...pl> wrote in news:bflj17$5o1$1@korweta.task.gda.pl:

    /ciach.../

    > Wiem, ze po 6
    > miesiacach pracy na zlecenie nabywa sie uprawnienia do swiadczen ZUS

    Czy to jakis nowy wymysl ? Wczesniej nic takiego nie bylo !

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 3. Data: 2003-07-23 15:52:09
    Od: "Beata" <b...@j...pl>

    > Czy to jakis nowy wymysl ? Wczesniej nic takiego nie bylo !

    Nie, to nie jest zaden wymysl. Proponuje poczytac troszke prawo pracy;-)

    Jeśli umowa zawierana jest na okres krótszy niż 15 dni, a przerwy między
    kolejnymi umowami są dłuższe niż 60 dni, nie ma obowiązku opłacania składek
    na ZUS.

    Jeżeli natomiast podpisaliśmy umowę na co najmniej 15 dni lub przerwa między
    krótkimi umowami (7, 8 dni) była krótsza niż 60 dni, to zarówno my, jak i
    pracodawca musimy oddać do ZUS po 20 proc. dochodu z umowy (dla nas oznacza
    to, że od wynagrodzenia odliczymy nie tylko podatek, ale także składkę). Z
    dniem wysłania pierwszej wpłaty możemy już korzystać z bezpłatnej służby
    zdrowia. Natomiast uprawnień do świadczeń ZUS (zasiłek chorobowy,
    powypadkowy, emerytura) nabywamy dopiero po trwającym przynajmniej 6
    miesięcy okresie ubezpieczenia.

    Podstawa prawna. Zasady zawierania umów o dzieło regulują artykuły od 627 do
    647, zaś umowy zlecenia od 734 do 751 kodeksu cywilnego

  • 4. Data: 2003-07-23 16:41:31
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Beata" <b...@j...pl> wrote in

    /ciach.../

    > Nie, to nie jest zaden wymysl. Proponuje poczytac troszke prawo
    > pracy;-)

    Haha, oczywiscie masz racje - nie wiem dlaczego, ale wydawalo mi sie, ze mowimy o
    studentach.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 5. Data: 2003-07-23 16:45:45
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    do
    | 647, zaś umowy zlecenia od 734 do 751 kodeksu cywilnego

    Ludzieee, nie piszcie bzdur!

    1. Od kiedy podleganie ubezpieczeniom reguluje prawo pracy?
    2. Nie ma znaczenia ani okres wykonywania umowy zlecenia, ani też przerwy
    pomiędzy umowami.
    3. W przypadku wykonywania umowy zlecenia (i generalnie braku innego tytułu
    ubezpieczenia) podlega się obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i
    rentowym, wypadkowemu w przypadku wykonywania umowy w siedzibie lub miejscu
    prowadzenia działalności przez zleceniodawcę, chorobowemu dobrowolnie.
    Obowiązkowe jest ubezpieczenie zdrowotne (nawet przy posiadaniu innego
    tytułu do objęcia ubezpieczeniem). Zasady powyższe nie dotyczą osób uczących
    się, do 26 roku życia.
    4. Ponieważ ubezpieczenie chorobowe jest dobrowolne, generalnie prawo do
    świadczeń z tego ubezpieczenia przysługuje po 6 miesiącach jego trwania.

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-07-23 18:06:33
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Wed, 23 Jul 2003 11:02:25 +0200, Beata wrote:

    > Czy wiadomo cos o urlopach?

    możes iść na urlop w każdej chwili - po prostu nie podpisuj następnej umowy
    i tyle ;->.

    --
    Grendel

    http://www.nospam-pl.net/spampal.php
    "... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'