PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie chorobowe

  • 1. Data: 2003-05-13 17:03:40
    Temat: zwolnienie chorobowe
    Od: "Magda" <z...@i...pl>

    Witam,
    drodzy grupowicze mam takie pytanko...zalozmy ze jest zaklad pracy
    uprawniony do wyplaty zasilkow chorobowych z ubezp. spolecznego. Pracownik
    tego zakladu dostaje wypowiedzenie umowy o prace , na 2 dni przed koncem
    wypowiedzenia przynosi pracodawcy zwolnienie chorobowe na 15 dni. I co
    teraz? Wg mnie za te 2 dni placi mu pracodawca (zgodnie z KP), jednak trzeci
    dzien to czas kiedy pracownik faktycznie przestaje swiadczyc prace-koniec
    wypowiedzenia i co teraz- slac zwolnienie do ZUS i niech oni mu wyplacaja za
    kolejne 12 dni, czy w zwiazku z tym iz zaklad jest uprawniony - wyplacac
    chorobowe na zasadzie zasilku potracajac sobie go z comiesiecznej skladki
    ubezp. spoleczne?
    Pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2003-05-13 17:25:03
    Temat: Re: zwolnienie chorobowe
    Od: "and" <k...@w...pl>

    zakład płaci za 2 dni reszte płaci ZUS zakład przesyła wszystkie
    dokumenty reszte chorobowego wypłaca zus nawet te dalsze co dostarczysz.po
    tych 15 dniach.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-13 17:59:01
    Od: "Magda" <z...@i...pl>

    Użytkownik "and" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zakład płaci za 2 dni reszte płaci ZUS zakład przesyła wszystkie
    > dokumenty reszte chorobowego wypłaca zus nawet te dalsze co dostarczysz.po
    > tych 15 dniach.
    > pozdrawiam

    Dzieki, tak tez myslalam tylko zgubil mnie fakt "uprawnienia" zakladu do
    wyplaty zasilkow z ubezpiecz. spoleczn.
    Pozdrawiam
    Magda

  • 4. Data: 2003-05-15 21:21:18
    Od: "Andrew" <a...@p...com>

    Witam
    I taka piekna odpowiedz, to sa te nieliczne przypadki kidy ZUS do czegos sie
    przydaje.
    A teraz problem taki.
    Wlasciceil firmy ulegl wypadkowi czy dostanie cos z ZUS-u - przeciez placi
    skladke wypadkowa?

    Pozdr
    Andrzej