PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4 po wypowiedzeniu

  • 1. Data: 2003-05-13 16:37:59
    Temat: L4 po wypowiedzeniu
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Pracowałem 2* 1/2 etatu. Z jednej firmy mnie zwolnili, a stosunek pracy
    zakończył się 30 kwietnia (ostatni dzień zatrudnienia). Teraz mam trochę
    problemów zdrowotnych. Jak wygląda sprawa L4 ? Czy jakiś czas po
    wypowiedzeniu (jeżeli tak, to do ilu dni) można jeszcze uzyskać chorobowe z
    firmy, która mnie zwolniła, czy tylko z tej, w której nadal pracuję na
    drugie (teraz już jedyne) 1/2 etatu ? Problem w tym, że najchętniej bym tego
    L4 nie brał, ale gdyby okazało się, że musze dłużej pochorować, to może
    powinienem przyspieszyć niezbędne badania i wziąć to L4 ? (na razie w 2
    firmie jestem na urlopie).
    Marek

  • 2. Data: 2003-05-14 17:46:34
    Temat: Re: L4 po wypowiedzeniu
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > L4 nie brał, ale gdyby okazało się, że musze dłużej pochorować, to może
    > powinienem przyspieszyć niezbędne badania i wziąć to L4 ? (na razie w 2

    Nie ma problemu jesteś jeszcze po ustaniu zatrudnienia objęty przez okres 30
    dni ubezpieczeniem chorobowym.
    Ale nie zwlekaj najlepiej już zachorować a nie 30 maja.
    Jeżeli skończy Ci się urlop musisz przestać chorować ,albo bierzesz dwa
    zwolnienia.
    W pierwszym przypadku wypłaty dokonuje ZUS.
    POWODZENIA