PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie: Odliczenie biletow na dojazd do pracy???

  • 1. Data: 2003-05-13 13:41:21
    Temat: pytanie: Odliczenie biletow na dojazd do pracy???
    Od: "Iza Poświata" <i...@i...com.pl>

    Witam,
    mam pytanie jak w temacie - przepraszam rowniez ze na tym forum zadaje
    pytanie o odliczeniu podatku ale na forum o podatkach nikt nie udzielil
    odpowiedzi moze tutaj ktos wie.
    Jesli nie to przepraszam za post.
    Jak jest teraz z odliczeniem biletow za rok 2003 (pociag i autobus -
    normalne bez znizek) na dojazd do pracy z miejscowosci polozonej od miejsca
    pracy 50 km.
    Jaka musi byc laczna kwota biletow oraz jak jest w przypadku karty
    miejskiej, ktora przciez sie tylko doladowuje czy wystarczy sam paragon z
    kasy fiskalnej???
    I czy w przypadku zgloszonego w ksiegowosci wyzszego kosztu uzyskania
    przychodu mozna tez odliczyc bilety czy jedno wyklucza drugie.

    pozdr i dziekuje za rade.
    iza

  • 2. Data: 2003-05-13 18:55:49
    Temat: Re: pytanie: Odliczenie biletow na dojazd do pracy???
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    Iza Poświata <i...@i...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > I czy w przypadku zgloszonego w ksiegowosci wyzszego kosztu uzyskania
    > przychodu mozna tez odliczyc bilety czy jedno wyklucza drugie.

    Chodzi Ci o tzw koszty uzyskania przychodów ( KUP ) dla Ciebie, dojeżdzasz 50
    km wynoszą 124,95 zł miesięcznie a w skali roku to daje 1499,40 zł. Jeżeli
    KUP jest nizszy od fatkycnie poniesionych przez pracownika wydatków na
    dojazdy do zakładu pracy srodkami transportu autobusowego,kolejowego lub
    komunikacji miejskiej, w rocznym rozliczeniu podatku( w PICIE ) KUP moze byc
    przyjęty w wysokości faktycznie poniesionych kosztów, udokumentowanych
    wyłacznie imiennymi biletami okresowymi. Jak to praktycznie załatwić w Twoim
    zakładzie pracy,idź do księgowości oni co podpowiedzą , doradzą. Pozdrawiam.