PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwiazki zawodowe pracownikow - czy warto sie zapisac?

  • 1. Data: 2004-08-31 14:10:19
    Temat: zwiazki zawodowe pracownikow - czy warto sie zapisac?
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    zwiazki zawodowe pracownikow - czy warto sie zapisac? jakie sa tego plusy i
    minusy? ( firma sp. z o.o. - okolo 220 osob)

  • 2. Data: 2004-08-31 14:38:18
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > zwiazki zawodowe pracownikow - czy warto sie zapisac? jakie sa tego
    plusy i
    > minusy? ( firma sp. z o.o. - okolo 220 osob)

    Zawsze warto. Wtedy bedziesz nietykalna bez wzgledu na to czy pracujesz
    dobrze czy byle jak.

  • 3. Data: 2004-08-31 17:02:52
    Od: Witek <n...@p...pl>

    LuK wystawil Fakture VAT dnia 31 sie 2004, piszac:

    > zwiazki zawodowe pracownikow - czy warto sie zapisac? jakie sa tego
    > plusy i minusy?

    Nie, bo ZTCW zwiazki zawodowe nie zajmuja sie tym jak pracowac lepiej,
    wydajniej i efektywniej oraz odpowiedziami jak byc lepszym pracownikiem.

    --
    Witek
    email: n...@p...pl (dziala)

  • 4. Data: 2004-08-31 18:14:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2004 16:38:18 +0200, KrzysiekPP <k...@o...pl>
    napisał:

    > plusy i
    >
    > Zawsze warto. Wtedy bedziesz nietykalna bez wzgledu na to czy pracujesz
    > dobrze czy byle jak.

    Nietykalni sa tylko funkcyjni zwiazkow.Natomiast jak beda zwolnienia, to
    zwiazki akceptuja liste - czyli jesli silne zwiazki w firmie to
    niezwiazkowcy sa najbardziej zagrozeni.
    Teraz zgodnie z zaleceniami unijnymi (to nie zart) maja jeszcze powstac
    rady pracownicze w firmach okreslonej wielkosci.

    idzie "nowe" ?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2004-08-31 22:41:15
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > zwiazki zawodowe pracownikow - czy warto sie zapisac? jakie sa tego
    > plusy i minusy? ( firma sp. z o.o. - okolo 220 osob)

    Warto, szczególnie jeśli związek duży (liczny) i prężny organizacyjnie.
    Podstawowe plusy:
    - możliwość ochrony przed zwolnieniem (umiejętnie zastosowana ustawa o ZZ ma
    sporą skuteczność)
    - bezpłatna i natychmiastowa porada prawna
    - reprezentacja prawna w sądzie pracy pierwszej instancji
    - komfort nie bycia samemu.
    Minusy:
    - składka? (to żart ;))
    - nie wiem - niektórzy mają stracha przed pracodawcą, no - ale o nich nie
    warto wspominać, niech się martwią sami.

  • 6. Data: 2004-08-31 22:43:55
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Aha - poważniejsze związki maja własne fundusze socjalne, zapomogi losowe
    itp.

    Jotte

  • 7. Data: 2004-09-01 06:48:48
    Od: "AX" <n...@p...onet.pl.invalid>

    Użytkownik "Witek" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, bo ZTCW zwiazki zawodowe nie zajmuja sie tym jak pracowac lepiej,
    > wydajniej i efektywniej oraz odpowiedziami jak byc lepszym pracownikiem.
    > Witek

    To czym zajmują się związki zawodowe zależy od członków i od prawa
    obowiązującego. Jeżeli związek źle działa, to przede wszystkim jest to wina
    jego członków. Każdy kto się zapisze ma możliwość wpływania na kształt
    zwiazku. W jedności siła.
    AX

  • 8. Data: 2004-09-01 07:20:04
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > zwiazki zawodowe pracownikow - czy warto sie zapisac? jakie sa tego plusy i
    > minusy? ( firma sp. z o.o. -  okolo 220 osob)

    Jezeli jestes pracownikiem fizycznym na produkcji - to warto, ale jak myslisz o
    jakimkolwiek awansie, to w ten sposob w zasadzie zamykasz sobie droge, bo w
    wiekszosci przypadkow Zarzad nie bedzie chcial miec blizej siebie zwiazkowca.
    W firmie gdzie obecnie pracuje jak Prezes slyszy slowo zwiazek dostaje wypiekow
    i slowotoku, a na codzien to mily i pozadny czlowiek, również jako pracodawca.

    Wojtek