PracaGrupypl.praca.dyskusje › zus??

  • 11. Data: 2003-07-12 20:46:06
    Temat: Re: zus??
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "pisarz programów" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    news:bepn9f$blk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A nie masz dochodu? Strata na działalności może mieć incydentalny
    charakter,
    > ale nigdy permanentny. Więc jeśli nie odliczysz w jednym okresie to
    > odliczysz w drugim. Tylko nie pisz, że ciągle wykazujesz straty, bo nie
    > uwierzę. Nikt nie prowadzi interesu po to, by do niego ciągle dokładać.

    > Durny jestem więc mnie oświeć.

    jesli masz interes z ktorego wplywa powiedzmy 400-800 zl
    miesiecznie...akurat takie malenstwo, tyle zlecen jestes w staniie zdobyc w
    swoim rejonie, w swoim fachu albo przy swoich umiejetnosciach lub stawkach.
    Nie jestes w stanie prowadzic go legalnie, bo oplaty zus sa niezalezna od
    wplywow .pozostaje jedynie na czarno, kombinowanie itp.
    Sadze, ze jesli nie byloby tego haraczu, wiele osob decydowaloby sie na
    otwarcie dzialalnosci, wiedzac, ze beda placic jedynie od rzeczywistych
    wplywow.
    Nie kazdy interes a raczej interesik ma szanse sie rozkrecic do poziomu
    wplywow umozliwiajacych oplacenie zus.
    To jedna z przyczyn bezrobocia.....zus zabiaja proby dzialalnosci ludzi
    ubogich probujacych prowadzic i utrzymac sie z niskodochodowej
    dzialalnosci.

    pzdr
    Krzysztof

  • 12. Data: 2003-07-13 06:46:48
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

> [...]
    > To jedna z przyczyn bezrobocia.....zus zabiaja proby dzialalnosci ludzi
    > ubogich probujacych prowadzic i utrzymac sie z niskodochodowej
    Szanuję Twoje zdanie i się z nim zgadzam, ale traktuję je jako uwagę ogólną,
    a nie związaną z wcześniejszymi wypowiedziami.

  • 13. Data: 2003-07-13 07:08:27
    Temat: Odp: zus??
    Od: "Tomi" <d...@o...pl>

    powiem inaczej mój szeryf placi najnisza krajowa czyli te 800zl ale chciałem
    zalożyć wlasną firme bo dorabiam sobie na boku robiac meble ogrodowe jakies
    pergole ale obawiam sie ze wkoncu jakis życzliwy sąsiad doniesie na mnie lub
    jakas konkurecja mnie załatwi pozatym klient tez chce czasami fakture .
    nastepna sprawa to to że jest to narazie bardzo maly dochód i sezonowy ,nie
    stać mnie na oplate pelnego zusu .Pozatym myśle to jakos rozwinąc .

    a jeżeli nie będe wykazywal dochodu bo go nie bedzie przyczepią sie co to za
    firma która nie przynosi dochodó a funkcjonuje??
    powiem wam cieżko cokolwiek zrobić ,zarobić co to za kraj bez kombinacji nie
    da rady
    Pozd.Tomek

  • 14. Data: 2003-07-13 07:29:58
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

> [...]
    ,nie
    > stać mnie na oplate pelnego zusu .Pozatym myśle to jakos rozwinąc .
    Jeśli zgłosisz działalność to w deklaracji zgłoszeniowej do ZUS
    zadeklarujesz tylko składkę zdrowotną (bo musisz) i niezależnie od wysokości
    dochodów trzeba ją opłacać. Na dzień dzisiejszy jest to 135.17. Nawet jeśli
    wykazywany dochód na tyle mały, by po odliczeniu składki na ub.zdr nie
    płacić zaliczki na podatek doch to i tak wtedy przy rozliczeniu rocznym
    zsumujesz dochody ze wszystkich źródeł (w Twoim przypadku ze stosunku pracy
    oraz DG) oraz wszystkie zaliczki, składki.

    > a jeżeli nie będe wykazywal dochodu bo go nie bedzie przyczepią sie co to
    za
    > firma która nie przynosi dochodó a funkcjonuje??
    Od razu podpadka w US, pierwszy na liście do kontroli.

    > powiem wam cieżko cokolwiek zrobić ,zarobić co to za kraj bez kombinacji
    nie
    > da rady
    Dlatego robi to większość, jedni mniej inni bardziej umiejętnie. Więc
    uważaj.

  • 15. Data: 2003-07-13 07:41:30
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > odliczysz w drugim. Tylko nie pisz, że ciągle wykazujesz straty, bo nie
    > uwierzę. Nikt nie prowadzi interesu po to, by do niego ciągle dokładać.

    różnie bywa, ja nie dokładam, zapewniam, a zus płacę nie jeden :)
    co nie zmienia faktu, że dla wielu firm zus jest tym, co ich biznes wręcz
    hamuje, haracz... znam tylko 1 inna instytucje ktora dziala podobnie,
    mafia.
    ich tez nie interesuje czy zarobiles wystarczajaco, pieniadze
    poprostu maja sie znalesc.

    > Durny jestem więc mnie oświeć.

    nie to mialem na mysli, sorry.

    > A ja jestem taki durny, że rozliczam się sam, mając o tym jakieś pojęcie,
    > dodatku pojęcie jest tak blade, że piszę soft w tym temacie by innym było
    > lżej.

    tez sie rozliczalem sam na poczatku, ale doszedlem do wniosku, ze za
    te kilka zlotych moge wziasc biuro i zajac sie tym, czym zajmowac sie
    powinienem.