PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana pracy, niewykorzystany urlop, szkolenia

  • 1. Data: 2008-07-06 14:56:59
    Temat: zmiana pracy, niewykorzystany urlop, szkolenia
    Od: "pawel" <p...@g...pl>

    Czesc wszystkim

    Mam 2 pytania:

    Jak wyglada sprawa z niewykorzystanym urlopem, gdy zmieniamy prace, nie chce
    pozbywac sie "zaoszczedzonych dni" bo mam w planach dlugi ciekawy wyjazd.
    Mam ponad 26 dni urlopu, do nowej pracy chcialbym przejsc z 26 dniami,
    natomiast nadwyzke wykorzystac lub pobrac ekwiwalent. Czy bedzie z tym
    problem ? Co na ten temat mowi kodeks pracy ? Nowy pracodawca moze odmowic
    zaslaniajac sie przepisami czy to tylko jego dobra wola i umiejetnosc moich
    negocjacji :) ?

    Pytanie drugie:
    szkolenia, lojalka, zwrot kosztow szkolenia. Czy w praktyce pokrywa to nowy
    pracodawca? Czy sam musze to pokryc i wliczyc sobie ta kwote w zadania
    finansowe, pytam jak jest w praktyce? Czy komus z Was udalo sie przekonac
    nowego pracodwace do pokrycia kosztow zerwania lojalki szkoleniowej ?
    chcieli jakies potwierdzenie ?

    pozdrawiam
    pawel

  • 2. Data: 2008-07-06 15:44:01
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

> [...]
    > zaslaniajac sie przepisami czy to tylko jego dobra wola i umiejetnosc moich

    Jak jest prawnie tego nie odpowiem, popatrz jednak z punktu widzenia
    pracodawcy: przychodzi nowy człowiek pod koniec roku i oznajmia że chce
    "wybrać" 26 dni urlopu (za który pracodawca płaci z własnej kieszeni).
    Udzieliłbyś komuś takiemu urlopu?

> [...]
    > finansowe, pytam jak jest w praktyce? Czy komus z Was udalo sie przekonac
    > nowego pracodwace do pokrycia kosztow zerwania lojalki szkoleniowej ?

    Pracując w banku, spotkałem się kilka razy z "transferem" wysokiej klasy
    specjalistów lub menadżerów. "Transfer" zawierał opłaty zobowiązań
    względem starego pracodawcy (znam bezpośrednio jedną wartość ponad 20tys
    zł), a nawet opłacenie np. trwających studiów MBA (w mojej firmie
    panowała zasada że studia opłacane są dopiero po pełnym roku pracy w
    firmie a tu gratisek na dzień dobry :P) a także darmowe zakwaterowanie
    przez okres 3-6 miesięcy jeśli pozyskano kogoś z innego miasta.
    Z kolei w moim zespole przyjęto programistę którego zobowiązania
    wynosiły 2000zł, na refundacje oczywiście nie mógł liczyć (jak nie on to
    kto inny przyjdzie).
    W obu przypadkach osoby były pozyskiwane przez Head Huntera (bezpośredni
    kontakt + złożenie konkretnej oferty pracy). Jeżeli to Ty pierwszy
    rozpocząłeś rozmowę z nową firmą wysyłając CV raczej nie licz na cuda.

  • 3. Data: 2008-07-06 15:52:27
    Od: "info" <p...@w...pl>

> [...]
    > problem ? Co na ten temat mowi kodeks pracy ? Nowy pracodawca moze odmowic
    > zaslaniajac sie przepisami czy to tylko jego dobra wola i umiejetnosc

    Nie ma czegos takiego jak przenoszenie urlopu. Byc moze w teorii mozna by
    rozwazac jakies porozumienie trojstronne pomiedzy nowym i starym pracodawca
    oraz toba, ale to teoria. Jedynie jest cos takiego, jak "ujemne"
    przenoszenie urlopu. Przyklad. Masz 26 dni urlopu rocznie. W firmie A
    pracujesz 6 mc i dali ci wiecej urlopu, np. 20 dni. Wowczas w firmie B w
    pozostalych 6 mc roku nie dostaniesz wiecej niz 6 dni urlopu. Chodzi o to
    bys rocznie nie mial wiecej dni urlopu niz ustawowe.

    Pozostaje Ci w nowej firmie tylko urlop bezplatny, albo ewentualnie
    dogadanie sie, by firma dala ci jakis bonus w postaci wiekszej liczby dni
    urlopu platnego niz ustawowo (rzadko spotykane).

> [...]
    > przekonac nowego pracodwace do pokrycia kosztow zerwania lojalki
    > szkoleniowej ? chcieli jakies potwierdzenie ?

    Kwestia dogadania sie z nowym pracodawca. Jak nie masz mocnej pozycji przy
    negocjacjach, szanse niewielkie.

  • 4. Data: 2008-07-06 16:23:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4qmft$bhk$1@inews.gazeta.pl pawel <p...@g...pl>
    pisze:

> [...]
    > wyjazd. Mam ponad 26 dni urlopu, do nowej pracy chcialbym przejsc z 26
    > dniami, natomiast nadwyzke wykorzystac lub pobrac ekwiwalent. Czy
    Takie coś nie istnieje.

    > Co na ten temat mowi kodeks pracy ?
    No a co wyczytałeś?

    > Nowy
    > pracodawca moze odmowic zaslaniajac sie przepisami czy to tylko jego
    > dobra wola i umiejetnosc moich negocjacji :) ?
    U nowego pracodawcy prawo do urlopu nabywasz od nowa (tylko wymiar wynika ze
    stażu pracy).

> [...]
    > nowy pracodawca? Czy sam musze to pokryc i wliczyc sobie ta kwote w
    > zadania finansowe, pytam jak jest w praktyce?
    Oczywiście ty masz się wywiązać z umowy o szkolenie czy lojalnościowej (o
    została zawarta zgodnie z prawem).
    A czy ci to nowy pracodawca zrefunduje to zależy ile jesteś wart, jest to
    zupełeni pozaformalna kwestia.

    --
    Jotte