PracaGrupypl.praca.dyskusje › Telepraca i wyposażenie stanowiska pracy

  • 1. Data: 2008-07-05 11:36:21
    Temat: Telepraca i wyposażenie stanowiska pracy
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Negocjuje z pracodawcą możłiwość wykonywania częsci obowiązków w systemie
    telepracy- tzw "domowe biuro", na własnym sprzęcie komputerowym. (1 dzień w
    tygodniu)

    POwstaje problem natury podatkowej. Jak będe 1 dzień w tygodniu pracował na
    swoim sprzęcie, to z racjji, że na ten sprzęt pracodawca nie wyda ani
    złotówki, to bedzie dla firmy przychód który trzeba będzie opodatkować....
    Tak jest, czy można sie jakoś z tego wybronić ? A jeżlei opodatkowac, to
    jak ???

    I jeszcze jedna wątpliwość.
    Jak wygląda podpisywanie listy obecności za dzień, w którym bedę pracował w
    systemie telepracy ? Podpisuje się w następnym dniu ? Jeżeli nie, to jak
    się dokumentuje ten jeden dzień pracy ?

    PS. Inne wątpliwosci się jeszcze pojawią, telepraca jest dla moich kadr
    tematem dziewiczym...

  • 2. Data: 2008-07-05 15:44:52
    Temat: Re: Telepraca i wyposażenie stanowiska pracy
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > systemie telepracy ? Podpisuje się w następnym dniu ? Jeżeli nie, to jak

    Z jakiego aktu prawnego wynika obowiązek podpisywania listy obecności ?
    Nie wystarczą logi lub inne dokumenty komputerowe ??

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-07-05 16:22:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4o4tk$558$1@news.onet.pl Jerzy Borowski
    <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Z jakiego aktu prawnego wynika obowiązek podpisywania listy obecności ?
    > Nie wystarczą logi lub inne dokumenty komputerowe ??
    Potwierdzenie obecności w pracy odbywa się w sposób przyjęty u danego
    pracodawcy.
    Tym sposobem może być podpisanie listy.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-07-06 19:41:26
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > się dokumentuje ten jeden dzień pracy ?
    >
    > PS. Inne wątpliwosci się jeszcze pojawią, telepraca jest dla moich kadr

    1. albo firma daje swoj sprzet i na nim pracujesz albo
    2. placi za korzystanie ze sprzetu pracownika

    ja pracuje w ten pierwszy sposob, sprzet mam firmowy, telefon rowniez, za
    net firma placi mi ryczalt (doliczaja mi to do dochodu)

    list obecnosci telepracownicy nie podpisuja

    --
    pozdrawiam
    RobertS