PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana agencji pracy

  • 1. Data: 2005-06-25 06:27:30
    Temat: zmiana agencji pracy
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Jestem zatrudniony przez agencję pracy tymczasowej A, która to
    oddelegowała mnie do pracy w firmie X. W firmie X rzepracowałem już 6
    miesięcy. Ponieważ coś zgrzyta pomiędzy firmą A i X, to prawdopodobnie
    firma X, będzie chciała żebym kolejną umowę podpisał z agencją pracy
    tymczasowej B.

    Czy w takim razie czas pracy w jednej firmie (AFAIR pracownik tymczasowy
    może przepracować w jednej firmie 1 rok) będzie mi się liczył od
    początku, czy też za te 6 miesięcy mój los odnośnie zatrudnienia, bądz
    zwolnienia się rozstrzygnie?

  • 2. Data: 2005-06-25 06:45:50
    Temat: Re: zmiana agencji pracy
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Carbo" <c...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > może przepracować w jednej firmie 1 rok) będzie mi się liczył od
    > początku, czy też za te 6 miesięcy mój los odnośnie zatrudnienia, bądz

    Tego nawet same agencje nie wiedzą. Ustawa jest dość młoda i nie obrosła
    jeszcze orzecznictwem. Wiem, że na błękitnej linii w Warszawie ludzie
    pracują przez Active Plusa, a jak się im rok skończy, to niektórzy
    przechodzą do innej agencji (nie pamiętam nazwy) i pracują dalej.

    Słyszałem również opinie, że nie ma sankcji dla agencji za przekroczenie
    tego terminu, więc...

    Poza tym pracownik może zataić fakt współpracy z poprzednią agencją u
    danego pracodawcy - użytkownika (na świadectwie pracy nie ma o nim wzmianki,
    przynajmniej u mnie), i nie sądzę, aby ktoś go karał z tego powodu.

    Reasumując: jak agencja wykaże dobrą wolę, to zatrudni, i najwyżej podczas
    kontroli się zwolni...

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl