PracaGrupypl.praca.dyskusje › zlecenie napisania programu

  • 1. Data: 2003-06-30 15:50:03
    Temat: zlecenie napisania programu
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    witam

    mam pytanie - na jakich zasadach najlepiej zatrudnic (???) pracownika (-ow)
    do napisania programu (wedlug przedstawionego przeze mnie projektu), tak,
    aby prawa autorskie z tym programem zwiazane nalezaly do mnie (firmy)? i
    zebym mogl ewentualnie sprzedawac taki program dalej?

    dzieki z gory za ewentualne sugestie

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-06-30 17:51:50
    Temat: Re: zlecenie napisania programu
    Od: Lucifer <l...@n...majora.net>

    Adam wrote:
> [...]
    > aby prawa autorskie z tym programem zwiazane nalezaly do mnie (firmy)? i
    > zebym mogl ewentualnie sprzedawac taki program dalej?

    Nie wiem na jakich warunkach, ale ja sie zgodze na kazde :)

    --
    PW

  • 3. Data: 2003-06-30 20:31:30
    Od: "Jaytee" <j...@j...net>

    > Nie wiem na jakich warunkach, ale ja sie zgodze na kazde :)

    Ja tez, o ile oczywiscie otrzymam stosowna zaplate za to :-)

    A w umowie ktora programista podpisze zawrzyj poprostu punkty o tym ze
    zrzeka
    sie praw autorskich na rzecz pracodawcy.

    Pozdrawiam!
    (i czekam na oferte wspolpracy :-)))))

    Jaytee

  • 4. Data: 2003-06-30 22:22:43
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Jaytee" <j...@j...net> writes:

> [...]
    > zrzeka
    > sie praw autorskich na rzecz pracodawcy.

    chyba nie autorskich a majatkowych?
    praw autorskich sie nie da zrzec z tego co wiem.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2003-07-01 06:04:15
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaytee" <j...@j...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrzeka
    > sie praw autorskich na rzecz pracodawcy.

    Nie musi. Są dwa rodzaje praw autorskich: prawa autorskie i prawa autorskie
    majątkowe.
    Pierwszych nie można się zrzec (tzn. zaprzeczyć, że dany program został
    napisany przez tego czy innego autora).
    Prawa majątkowe do napisanego programu w przypadku stosunku pracy
    pracodawca-programista przysługują automatycznie pracodawcy (chyba że umowa
    o pracę stanowi inaczej). Oczywiście zawsze w umowie o pracę można wpisać,
    że prawa autorskie majątkowe przysługują pracodawcy, ale nie jest to
    konieczne.

    pzdr.
    SławekM

  • 6. Data: 2003-07-01 08:08:10
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > chyba nie autorskich a majatkowych?
    > praw autorskich sie nie da zrzec z tego co wiem.
    Ciekaw jestem jak "wlasciciel praw" bedzie pozniej serwisowal i rozwijal
    oprogramowanie ;o)

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej