PracaGrupypl.praca.dyskusjezlecenie napisania programu › Re: zlecenie napisania programu
    From: "SławekM" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zlecenie napisania programu
    Date: Tue, 1 Jul 2003 08:04:15 +0200

    Użytkownik "Jaytee" <j...@j...net> napisał w wiadomości
    news:bdq6m6$r67$1@korweta.task.gda.pl...
    > (-ow)
    > tak,

    > Ja tez, o ile oczywiscie otrzymam stosowna zaplate za to :-)
    >
    > A w umowie ktora programista podpisze zawrzyj poprostu punkty o tym ze
    > zrzeka
    > sie praw autorskich na rzecz pracodawcy.

    Nie musi. Są dwa rodzaje praw autorskich: prawa autorskie i prawa autorskie
    majątkowe.
    Pierwszych nie można się zrzec (tzn. zaprzeczyć, że dany program został
    napisany przez tego czy innego autora).
    Prawa majątkowe do napisanego programu w przypadku stosunku pracy
    pracodawca-programista przysługują automatycznie pracodawcy (chyba że umowa
    o pracę stanowi inaczej). Oczywiście zawsze w umowie o pracę można wpisać,
    że prawa autorskie majątkowe przysługują pracodawcy, ale nie jest to
    konieczne.

    pzdr.
    SławekM