PracaGrupypl.praca.dyskusje › zawod z przyszloscia

  • 1. Data: 2003-02-20 19:34:38
    Temat: zawod z przyszloscia
    Od: "anager" <a...@w...pl>

    Mam przed soba ciezką decyzje - wybor kierunku studiow...
    Jak uwazacie - specjalizacja "informatyka w zarzadzaniu" ma przyszlosc?

  • 2. Data: 2003-02-20 22:20:25
    Temat: Re: zawod z przyszloscia
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    anager wrote:

    > Mam przed soba ciezką decyzje - wybor kierunku studiow...
    > Jak uwazacie - specjalizacja "informatyka w zarzadzaniu" ma przyszlosc?

    Taka sama przyszlosc jak zarzadzanie w informatyce :)
    Masz chyba jakies zainteresowania ?
    Ucz sie tego co lubisz chyba, ze nie lubisz niczego.

    W zyciu jeszcze wiele Ci sie zmieni, wiec nie patrz sie na innych i na
    pewno nie zadawaj pytan innym co chcesz w zyciu robic, ale zadaj sam je
    sobie.

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 3. Data: 2003-02-20 23:06:25
    Od: flyer <f...@g...pl>

    anager napisał:

    > Mam przed soba ciezką decyzje - wybor kierunku studiow...
    > Jak uwazacie - specjalizacja "informatyka w zarzadzaniu" ma przyszlosc?

    Odpowiem inaczej - dawniej ekonomista trafial do biura i mogl zostac
    dyrektorem albo gosciem klepiacym na maszynie do pisania. Czy w takim
    razie wiekszosc klepiaca na maszynach do pisania byla bardzo zadowolona
    ze zdobytego zawodu? Maszyny do pisania prawie znikly. Odpowiedz sobie
    sam :)

    Flyer

  • 4. Data: 2003-02-21 10:54:27
    Od: p...@t...pl

    Moje zdanie jest następujące:
    wszelkie hybrydy kierunków studiów są niewiele warte, ponieważ żadnego
    zagadnienia nie zgłębisz dokładnie, ani zarządzania (o ile jest coś do
    zgłębiania - wiem bo kończę) ani tymbardziej informy (wiem bo studiuję). Po
    takich studiach pracę możesz znaleźć jako wdrożeniowiec albo konsultant w
    jakiejś firmie (nie tylko oczywiście). Rynek jest już trochę zapchany, po
    modzie na zarządzanie, później na resocjalizację, informa staje się kolejnym
    kierunkiem masowym.
    Z drugiej zaś strony czytając poprzednie posty trudno jest się nie przychylić
    do zdania, żeby jednak nie kierować się za bardzo sugestiami innych (nic
    bardziej nie boli jak dowiedzieć się, że kierunek który się wybrało to nie to).
    Kryterium kasy do wyciągnięcia za parę lat to nie to. Jak nie masz
    sprecyzowanych zainteresowań to może warto pomyśleć nad pójściem do jakiegoś
    doradcy personalnego, wypełnisz testy i może się czegoś nowego o sobie dowiesz.
    Na marginesie przytoczę przysłowie: "jak nie wiesz gdzie iść, idź na
    ekonomię" :), czy tam zarządzanie.

  • 5. Data: 2003-02-21 13:20:25
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    anager <a...@w...pl> napisał(a):

    > Mam przed soba ciezką decyzje - wybor kierunku studiow...
    > Jak uwazacie - specjalizacja "informatyka w zarzadzaniu" ma przyszlosc?

    Taki kierunek jest bardzo rynkowy, ale niestety tylko na rynku edukacyjnym.
    Bardzo ładnie brzmi - informatyka, więc nowoczesne technologie i zarządzanie,
    co sugeruje, że absolwent jest predestynowany do obejmowania wysokich
    stanowisk w firmach.

    Nie wiem czego uczą na takim kierunku, ale obawiam się, że kontakt z
    informatyką jest bardzo powierzchowny. To samo dotyczy zarządzania, bo nie
    bardzo rozumiem, o co tutaj chodzi - zarządzanie zawężone tylko do firm
    informatycznych czy jak, czy też jak wykorzystywać informatykę do zarządzania.

    Po ukończeniu takich studiów raczej nie będziesz postrzegany jako informatyk
    (było nie było jakiś fach) ani jako osoba posiadająca kompetencje w
    zarządzaniu (skoro dotyczy to tylko informatyki).

    Radzę ci - zdecyduj się lepiej na coś konkretnego, co cię naprawde interesuje.

  • 6. Data: 2003-02-21 17:18:41
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    leszek wrote:

    [ciach]

> [...]
    > zarządzaniu (skoro dotyczy to tylko informatyki).
    >
    > Radzę ci - zdecyduj się lepiej na coś konkretnego, co cię naprawde interesuje.

    A ja dalej sie upieram, aby sie zastanowil :)))
    Co do kierunku, jest dobry jak kazdy inny, a najlepsze wybory sa naszymi
    wlasnymi wyborami :)
    Czy zarzadzanie informatyka czy informatyka w zarzadzaniu - obydwie
    specjalnosci (bo to raczej nie kierunki) sa typowo menedzerskie.
    I teraz w zaleznosci od kierunku - podejrzewam informatyka albo
    zarzadzane/ekonomia - mozesz zastanawia sie nad sprawa. Albo masz
    predyspozycje do kierunku informatycznego albo ekonomicznego (bo
    przeciez zarzadzanie to takze ekonomia).

    Fakt, ze jest bardzo duzo studentow i absolwentow kierunkow
    menedzerskich, ale wcale to nie oznacza, ze czlowiek sie nie wybija nad
    innych. Inzynierow i informatykow tez jest duzo i co ? Nie oznacza to,
    ze bede mieli lepiej.

    Anager, bierz wybor w swoje rece i nie pytaj sie juz ludzi co wybrac :)
    Zapytaj moze o przedmioty ktorych sie tam uczy itp !

  • 7. Data: 2003-02-22 13:29:49
    Od: "mani@cx" <m...@i...pl>

    "anager" <a...@w...pl> wrote in message
    > Mam przed soba ciezką decyzje - wybor kierunku studiow...
    > Jak uwazacie - specjalizacja "informatyka w zarzadzaniu" ma przyszlosc?

    skonczylem informatyke na PW. Bez samodzielnej pracy (nauki), nieustannego
    doskonalenia sie w wybranym zawodzie nie ma sie szans w branzy
    informatycznej. Na zadnych studiach niczego nie nauczysz sie jesli nie
    bedziesz chcial. Czyli jesli masz motywacje, kierunek jest tylko dodatkiem,
    jesli jej jednak nie masz, musisz wybrac studia ciezkie, ktore taka
    motywacje Ci zapewnia. Informatyka w zarzadzaniu ma na pewno przyszlosc,
    chociaz nie jako kierunek studiow:-). Jesli chcesz zarzadzac - studiuj
    zarzadzanie, czytaj ksiazki (tonami), gazety, ogladaj wiadomosci biznesowe
    itp. Jesli chcesz byc informatykiem, studiuj czysta informatyke a oprocz
    tego siedz przy komputerze przez caly wolny czas. Nie znam dobrych
    informatykow, ktorzy zaliczyli kilka egzaminow a poza tym ta branza wogole
    ich nie interesuje. To kierunek dla ludzi z poswieceniem.

    pozdrawiam, Michal

  • 8. Data: 2003-02-23 09:32:11
    Od: "Fox" <z...@w...pl>

    "anager" <a...@w...pl> wrote in message
    > Mam przed soba ciezką decyzje - wybor kierunku studiow...
    > Jak uwazacie - specjalizacja "informatyka w zarzadzaniu" ma przyszlosc?

    A swoja droga ciekawy jestem na jakiej uczelni planujesz studia. Bo takie
    gnioty jak informatyka w zarzadzaniu to specjalnosc szkol prywatnych. Oni sa
    specjalistami od mulitkierunkow - czyli nabijania ludzi w butelke.
    Proponuje studia informatyczne (na dobrej uczelni panstwowej), potem ew.
    podyplomowe z ekonomi. Najlepszym rozwiazaniem byloby studiowanie rownolegle
    dwoch kierunkow, ale to dosyc trudne.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-02-23 20:11:19
    Od: "anager" <a...@w...pl>

    Witajcie ponownie,
    dziekuje za wszystkie rady.
    musicie jednak cos wiedziec - tak szybko sie nie poddam. ten kierunek wydaje
    mi sie idealny
    (tak na marginesie - jestem osobnikiem plci pieknej...)

    wejdzcie na strone:
    http://www.ae.wroc.pl/index.html
    i zwroccie uwage na wydzial zarzadzanie informatyka
    jakos mnie te informacje nie zniechecily.
    pozdrawiam
    ania

  • 10. Data: 2003-02-23 22:36:57
    Od: flyer <f...@g...pl>

    anager napisał:

> [...]
    > mi sie idealny
    > (tak na marginesie - jestem osobnikiem plci pieknej...)

    Studiowalem od 1991 roku i juz wtedy na Wydziale Zarzadzania UW czesc
    (choc znikoma) przedmiotow byla prowadzona na programach komputerowych -
    metody statystyczne, ksiegowosci itp. Projektowanie systemow
    informatycznych na poziomie powierzchownej teorii tez mielismy.

    Zrozum - w przyszlosci (a nawet juz teraz) gro osob, ktore beda pracowac
    w byznesie musi umiec cos wiecej niz naciskac enter - informatyka w
    zarzadzaniu to inaczej przyszly (a moze po czesci obecny) program
    studiow z zarzadzania. I na pewno nie bedzie to jakis super byznes - jak
    kiedys pisalem, informatyk na poziomie przedsiebiorstwa staje sie powoli
    odpowiednikiem innych bezproduktywnych (w przenosni) zawodow - podaj,
    przynies, pozamiataj. Lepiej naprawde zrobic studia z informatyki i
    pozniej (albo w trakcie np. policealnie) podyplomowe studia z
    zarzadzania. Przynajmniej bedziesz cos umiala, a tak tak naprawde nie
    bedziesz nic umiala - uniwersalny znaczy niedopracowany we wszystkich
    dziedzinach. Zreszta sama Zarzadzanie poprzez to, ze nie jest to
    dziedzina naprawde rozwojowa (a przynajmniej bardzo slabo) ryje po
    mieliznach wypocin roznych Panow profesorow i wynalazkach firm
    konsultingowych - duza czesc z tego co sie teraz nauczysz bedzie uwazana
    za 5 lat za herezje (inna sprawa, ze za 10 lat wroci na swiecznik po
    drobnej obrobce kosmetycznej i zmianie nazwy ;) ).

    Flyer