PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnienie studentow

  • 1. Data: 2003-09-29 16:17:41
    Temat: zatrudnienie studentow
    Od: "koczkodan" <o...@o...pl>

    w gazetach pełno jest ogłoszeń zatrudnimy osoby uczące się, mile
    widziani studenci,
    osoby z grupą inwalidzką, emerytów itp czy jak zapiszę się szkoły
    policealnej też będe zwolniony z zusu? czy tylko do jakiegoś tam wieku
    to działa? i czy jako uczeń policealnej też będe tak chętnie zatrudniany
    jak studenci czy może chodzi o to że studenci są mądrzejsi?

  • 2. Data: 2003-09-29 16:27:35
    Temat: Re: zatrudnienie studentow
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik koczkodan napisał:
    > jak studenci czy może chodzi o to że studenci są mądrzejsi?

    hmm, może chodzi o to że nie mają cudzej mądrości. Są bardziej świerzy i
    otwarci na niekonwecjonalne roziązania. Pozatym człowiek bez
    doświadczenia (student) ma bardzo dużą motywacje jeśli powierza mu się
    odpowiedzialnośc. Przynajmniej na mnie tak do działało (nadal działa :))

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 3. Data: 2003-09-29 16:41:05
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Chodzi tylko o to, ze studenta mozna zatrudnic na umowe zlecenie i nie placi
    sie ZUSu. O zadna madrosc tu nie chodzi!!!

  • 4. Data: 2003-09-29 17:18:54
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik Kamil napisał:
    > Chodzi tylko o to, ze studenta mozna zatrudnic na umowe zlecenie i nie placi
    > sie ZUSu. O zadna madrosc tu nie chodzi!!!

    Koczkodan nic nie pisał o rodzaju umowy.

  • 5. Data: 2003-09-29 17:43:07
    Od: "koczkodan" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Chodzi tylko o to, ze studenta mozna zatrudnic na umowe zlecenie i nie
    placi
    > sie ZUSu. O zadna madrosc tu nie chodzi!!!

    To dotyczy tylko studentów czy pod to podpadają i uczniowie, emeryci,
    renciśki, inwalidzi?
    dobrze kombinuje ze jak zapiszę się do policealnej to będe zwolniony z
    zus? bo obecnie nie mam szans nawet na pracę sprzątacza czy roznosiciela
    ulotek!

  • 6. Data: 2003-09-29 20:54:45
    Od: "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl>

    Użytkownik "koczkodan" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osoby z grupą inwalidzką, emerytów itp czy jak zapiszę się szkoły
    > policealnej też będe zwolniony z zusu? czy tylko do jakiegoś tam wieku

    <26 lat

  • 7. Data: 2003-09-29 22:17:43
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    koczkodan napisał:

> [...]
    > to działa? i czy jako uczeń policealnej też będe tak chętnie zatrudniany
    > jak studenci czy może chodzi o to że studenci są mądrzejsi?

    USTAWA
    z dnia 13 października 1998 r.
    o systemie ubezpieczeń społecznych

    Art 6

    ust 1. Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegają
    [...] osoby fizyczne, które na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej są:
    [...]
    pkt 4 osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy
    zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z
    Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, zwanymi
    dalej „zleceniobiorcami”, oraz osobami z nimi współpracującymi, z
    zastrzeżeniem ust. 4,

    [...]
    ust 4. Osoby określone w ust. 1 pkt 4 nie podlegają obowiązkowo
    ubezpieczeniom
    emerytalnemu i rentowym, jeżeli są uczniami gimnazjów, szkół
    ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub studentami, do
    ukończenia 26 lat.

    Odnośnie emerytów - nie mogą za dużo zaśpiewać, bo im cofną emeryturę, a
    i tak będą zadowoleni, tudzież debilny przepis, bo [chyba że już
    zmienili] w art. 9 ust. 4a powinno być "nie podlegają", zamiast
    "podlegają", żeby to miało jakiś sens. ;)

    4. Osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1, 3 i 13-18b, mające
    ustalone prawo do emerytury lub renty, podlegają obowiązkowo
    ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym.

    4a. Osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4, mające ustalone prawo
    do emerytury lub renty podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu
    i rentowym, jeżeli równocześnie nie pozostają w stosunku pracy, z
    zastrzeżeniem ust. 4b.

    4b. Osoby, o których mowa w ust. 4a, podlegają obowiązkowo
    ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, jeżeli umowa agencyjna, umowa
    zlecenia lub inna umowa o świadczenie usług, do której zgodnie z
    Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, została
    zawarta z pracodawcą, z którym pozostają równocześnie w stosunku pracy,
    lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonują pracę na rzecz pracodawcy, z
    którym pozostają w stosunku pracy.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 8. Data: 2003-09-29 23:40:48
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | zmienili] w art. 9 ust. 4a powinno być "nie podlegają", zamiast
    | "podlegają", żeby to miało jakiś sens. ;)

    Jak najbardziej ma sens. Z ust.4a i 4b wynika:

    Emeryt lub rencista wykonujący umowę zlecenia, podlega obowiązkowo
    ubezpieczeniu emerytalnemu i rentowym z tytułu wykonywania tej umowy, chyba
    że pozostaje w stosunku pracy z podmiotem innym, niż ten, z którym zawarł
    umowę zlecenie.

    Andrzej K.

  • 9. Data: 2003-09-30 09:28:07
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Oberfeldkurat napisał:

> [...]
    > że pozostaje w stosunku pracy z podmiotem innym, niż ten, z którym zawarł

    Z tym się zgadzam - ale w takim razie po co zatrudniać emerytów, jak nie
    z powodu złego odczytania intencji ustawodawcy [i z pozycji złego
    odczytania intencji trochę pobulgotałem]? Na marginesie - to poniżej, to
    napisałem niejako na zapas.

    z ust. 4a wynika:
    że podlegają, jeżeli nie pozostają jednocześnie w stosunku pracy
    [lub - nie podlegają, jeżeli są w stosunku pracy]
    z ust. 4b wynika:
    że podlegają, jeżeli są w stosunku pracy ze zleceniodawcą
    [lub - podlegają, jeżeli stosunek pracy został zawarty z pracodawcą]

    Czyli, ust. 4b odnosi się tylko do stosunku pracy, a nie zasady
    generalnej, czyli "podlegania".
    Co prawda przecinek przed "z zastrzeżeniem ust. 4b" w ust. 4a sugeruje,
    że zapis odnosi się co całego ustępu, ale z tekstu [4b.] wynika, że
    odnosi się on do sytuacji pozostawania w stosunku pracy i tylko w tym
    aspekcie zastrzega wyjątek do ust 4a [będącego przez słowo "z
    zastrzeżeniem" ustępem nadrzędnym dla 4b]. Podstawowa zasada, czyli
    podleganie obowiązkowe z tytułu samej umowy zlecenia pozostaje
    nienaruszona.