PracaGrupypl.praca.dyskusjezatrudnienie studentow › Re: zatrudnienie studentow
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zatrudnienie studentow
    Date: Tue, 30 Sep 2003 11:28:07 +0200

    Oberfeldkurat napisał:

    > Jak najbardziej ma sens. Z ust.4a i 4b wynika:
    >
    > Emeryt lub rencista wykonujący umowę zlecenia, podlega obowiązkowo
    > ubezpieczeniu emerytalnemu i rentowym z tytułu wykonywania tej umowy, chyba
    > że pozostaje w stosunku pracy z podmiotem innym, niż ten, z którym zawarł
    > umowę zlecenie.

    Z tym się zgadzam - ale w takim razie po co zatrudniać emerytów, jak nie
    z powodu złego odczytania intencji ustawodawcy [i z pozycji złego
    odczytania intencji trochę pobulgotałem]? Na marginesie - to poniżej, to
    napisałem niejako na zapas.

    z ust. 4a wynika:
    że podlegają, jeżeli nie pozostają jednocześnie w stosunku pracy
    [lub - nie podlegają, jeżeli są w stosunku pracy]
    z ust. 4b wynika:
    że podlegają, jeżeli są w stosunku pracy ze zleceniodawcą
    [lub - podlegają, jeżeli stosunek pracy został zawarty z pracodawcą]

    Czyli, ust. 4b odnosi się tylko do stosunku pracy, a nie zasady
    generalnej, czyli "podlegania".
    Co prawda przecinek przed "z zastrzeżeniem ust. 4b" w ust. 4a sugeruje,
    że zapis odnosi się co całego ustępu, ale z tekstu [4b.] wynika, że
    odnosi się on do sytuacji pozostawania w stosunku pracy i tylko w tym
    aspekcie zastrzega wyjątek do ust 4a [będącego przez słowo "z
    zastrzeżeniem" ustępem nadrzędnym dla 4b]. Podstawowa zasada, czyli
    podleganie obowiązkowe z tytułu samej umowy zlecenia pozostaje
    nienaruszona.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)