PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasilek (jakikolwiek) po roku pracy?

  • 1. Data: 2006-09-04 12:05:41
    Temat: zasilek (jakikolwiek) po roku pracy?
    Od: marek <m...@s...pl>

    Witam,

    Pracuje w jednej firmie na etat od lipca 2005. Czyli rok z kawalkiem na
    umowe o prace - na razie dostalem druga, do konca 31 grudnia 2006.

    Teraz pytanie. Czy jesli sie zwolnie teraz, czyli bede mial rok pracy, to
    beda mi przyslugiwaly jakies swiadczenia w postaci zasilku ?
    CZy moze musialbym sie zarejestrowac jako bezrobotny ?

  • 2. Data: 2006-09-04 12:30:47
    Temat: Re: zasilek (jakikolwiek) po roku pracy?
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    marek napisał(a):
> [...]
    > beda mi przyslugiwaly jakies swiadczenia w postaci zasilku ?
    > CZy moze musialbym sie zarejestrowac jako bezrobotny ?

    Zacznę od końca - jeśli się nie zarejestrujesz, to żadnego zasiłku nie
    dostaniesz. A teraz pierwsze pytanie - jeśli sam się zwolnisz, to
    zasiłek będzie Ci przysługiwał dopiero po kilku miesiącach (nie pamiętam
    czy po 3 czy więcej, ale jakoś tak)...

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 3. Data: 2006-09-04 13:20:22
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aneczka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostaniesz. A teraz pierwsze pytanie - jeśli sam się zwolnisz, to
    > zasiłek będzie Ci przysługiwał dopiero po kilku miesiącach (nie pamiętam

    po trzech miesiącach i tylko przez 3 miesiące jak zwolnienie za
    porozumieniem stron,
    jak sam się zwolnisz to nic.

  • 4. Data: 2006-09-04 13:58:59
    Od: "Michal" <s...@p...onet.pl>

    > Teraz pytanie. Czy jesli sie zwolnie teraz, czyli bede mial rok pracy, to
    > beda mi przyslugiwaly jakies swiadczenia w postaci zasilku ?
    > CZy moze musialbym sie zarejestrowac jako bezrobotny ?

    Trche bajki ci opowiadaja a wiec wyprostuje:

    Jezeli chcesz miec zasilek nie podpisuj nowej umowy i tyle !!! Powiedz
    wczesniej szefostwu ze nowej umowy nie chcesz i musza ci wystawic na
    swiadectwie jako powód: cos w stylu "zakonczenie umowy w terminie na jaki
    byla zawarta". Z tym idziesz do UP i tam dostajesz zasilek dla bezrobotnych.
    Jezeli wystawili by ci swiadectwo "za porozumieniem stron" wtedy masz po 3
    miesiacach.

  • 5. Data: 2006-09-04 20:50:09
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    TMK napaskudził na ekranie:

    > po trzech miesiącach i tylko przez 3 miesiące jak zwolnienie za
    > porozumieniem stron,
    > jak sam się zwolnisz to nic.

    hm.. podstawę prawną tego? ztcp to po 3 miesiącach o te trzy miesiące
    krócej, przy rozwiązaniu stosunku za porozumieniem stron (bez zmiany
    miejsca zamieszkania) albo wypowiedzenia przez pracownika.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2006-09-05 06:11:29
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 4 Sep 2006 15:20:22 +0200, TMK napisał(a):

    > Użytkownik "Aneczka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > po trzech miesiącach i tylko przez 3 miesiące jak zwolnienie za
    > porozumieniem stron,
    > jak sam się zwolnisz to nic.

    Bzdury...

    Po pierwsze, jak już napisał Nikiel - nie ma znaczenia, czy to porozumienie
    stron, czy wypowiedzenie przez pracownika - zasiłek będzie po 3 miesiącach.
    Po drugie - okres pozostały do pobierania zależy od kilku czynników.
    Głównie od miejsca zamieszkania. Może zostać 3, 9 lub 15 miesięcy.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2006-09-05 13:18:39
    Od: marek <m...@s...pl>

> [...]
    > Po drugie - okres pozostały do pobierania zależy od kilku czynników.
    > Głównie od miejsca zamieszkania. Może zostać 3, 9 lub 15 miesięcy.

    a ktos orientuje sie ile on wynosi ? Domniemywam, ze zalezny od
    lokalizacji, ale jakiego rzedu sa to wielkosci ?

  • 8. Data: 2006-09-05 17:45:48
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > a ktos orientuje sie ile on wynosi ? Domniemywam, ze zalezny od
    > lokalizacji, ale jakiego rzedu sa to wielkosci ?

    Nie zależy od lokalizacji tylko od tego ile masz lat przepracowane.
    Naniższy - poniżej 10 lat 80% podstawy (ok 380)

  • 9. Data: 2006-09-05 21:55:10
    Od: Edek <edekwas@.op.pl>

    Michal napisał(a):

> [...]
    > Jezeli wystawili by ci swiadectwo "za porozumieniem stron" wtedy masz po 3

    A co w momencie jezeli umowa jest na 3/4 badz 1/2 etatu?

  • 10. Data: 2006-09-05 22:02:21
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Edek napaskudził na ekranie:
    > A co w momencie jezeli umowa jest na 3/4 badz 1/2 etatu?

    Jeżeli zarabiał minimum krajowe (899,10), i byly od tego odprowadzane
    składki na fundusz pracy to sie należy.