PracaGrupypl.praca.dyskusje › zapotrzebowanie na informatyków

  • 61. Data: 2004-11-26 20:45:13
    Temat: Re: zapotrzebowanie na informatyków
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrncqf2pe.jf9.arturcz@blabluga.hell.pl...
    > Otóż to. Gwarantował, że raz na te 2-3 miesiące zajrzy i zrobi
    > uaktualnienie. A teraz obowiązek pamiętania o tym spadł na Was.
    > Jak znów zatrudnicie jakiegoś p.Henia to daj znać :)

    Sugerujesz, ze nie dam rady zapamietac, zeby robic uaktualnienia? :b
    Nie bede sie klocic ani Cie przekonywac. U mnie w chacie jakos do zadnego
    komputera, linuxowego ani windowsowego, nie trzeba bylo wzywac pana Henia od
    niepamietnych czasow, a robie tu rzeczy bardziej "ryzykowne" pod wzgledem
    mozliwosci zrobienia sobie kuku (np. mam sporo freeware'ow i shareware'ow).

    I.

  • 62. Data: 2004-11-26 21:13:24
    Temat: Re: [OT] Re: zapotrzebowanie na informatykĂłw
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <s...@b...hell.pl>, Artur R. Czechowski wrote:
    > E tam, urzędowa kara. To się powinno załatwiać na drodze cywilnej.

    IANAL, dla mnie nie ma różnicy :) Kara to kara :)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 63. Data: 2004-11-26 21:41:33
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncqeifn.dq0.muflon@devil.hell.org...

    > I jeżeli rzeczywiście trafi się taki gość, to może chociaż _zasugerować_,
    > że może by jednak dać sobie spokój z e-bankingiem.
    >
    > Nie wiem, może rzeczywiście mam nieżyciowe podejście - zboczenie
    > zawodowe...

    Masz niezyciowe podejscie. Bank nie jest instytucja dobroczynno-edukacyjna,
    tylko ma zarabiac. Kazde zalozone konto to jakis zarobek dla banku. Dlaczego
    bank mialby sie pozbawiac zarobkow? Jakbys prowadzil sklep i tym zarabial na
    zycie, nie przepedzalbys klientow, bo cos Ci sie w nich nie podoba.

    Ostatnio w GW byl artykul o tym, ze wielka czesc Polakow nie umie liczyc
    oprocentowania - tzn. nie umie wybrac najkorzystniejszej oferty kredytowej
    sposrod kilku przedstawionych. Kieruja sie w wyborze reklama, nie
    racjonalnym policzeniem, ile naprawde wychodzi z nominalnych odsetek+oplaty
    za rozpatrzenie wniosku+roznych innych oplat, bo to policzenie przekracza
    ich mozliwosci. Politycy, obroncy maluczkich, chca wprowadzic gorna granice
    mozliwego efektywnego oprocentowania, zeby ludzi bronic przed tym, ze nie
    umieja liczyc. Szczerze mnie zloszcza takie pomysly - bo jesli bank uczciwie
    podaje wszystkie oplaty i nic nie ukrywa, tylko klient nie umie tego
    policzyc, to klient jest sam sobie winien.
    Rowniez klient e-banku, ktory nie zadba o swoje bezpieczenstwo, sam bedzie
    sobie winien. Nie narusza to bezpieczenstwa pieniedzy innych klientow tego
    banku, wiec Tobie nie szkodzi. Skad wiec ten zamordyzm, zeby uszczesliwiac
    innych na sile?

    > Hmm.. a to akurat, mimo że żartobliwy, jest jedyny sensowny kontrargument
    > w tym watku :)

    Przy zakupie nozy - egzamin panstwowy z bezpiecznego poslugiwania sie nozem,
    tak, zeby sie delikwent nie uszkodzil. Przeciez na ekoncie mozna stracic
    tylko pieniadze, niewlasciwe posluzenie sie nozem moze prowadzic do utraty
    znacznie cenniejszego od wszelkich pieniedzy zdrowia i zycia.

    > A w moich oczach zyska.

    Nie jestes na tyle duzym segmentem rynku, zeby zostac uwzglednionym w ich
    strategii :)
    Jak mentalnosc Polakow sie zmieni tak, ze masowo beda bardziej doceniac taki
    bank, ktory ich sprawdza i doksztalca, to banki na pewno beda masowo to
    robic.

    I.

  • 64. Data: 2004-11-26 23:21:52
    Od: misman <z...@g...bet.cy.rot13>

    On Fri, 26 Nov 2004 21:45:13 +0100, Immona wrote:

    > mozliwosci zrobienia sobie kuku (np. mam sporo freeware'ow i shareware'ow).

    i fullware'ów zapewne też.. Tylko to niemodne obecnie o tym
    wspominać... ;P

    --
    Pozdrawia m.

  • 65. Data: 2004-11-27 09:54:07
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <co84rg$hcf$1@nemesis.news.tpi.pl> "Immona" <n...@z...com.pl> writes:
> [...]

    >mozliwosci zrobienia sobie kuku (np. mam sporo freeware'ow i shareware'ow).

    Sugeruje, ze powinnas robic to do czego zostalas w pracy zatrudniona bo za
    to odpowiadasz. "Pan Henio" odpowiadal za "czystosc" i bezawaryjna prace
    sprzetu i sie z tego wywiazywal bo bral za to kase.
    Wiele firm robi oszczednosci na obsludze technicznej w podobny sposob nawet
    ukulo sie powiedzenie "power user" to taki zastepca admina do lzejszych
    zadan ale uwazam takie postepowanie za niewlasciwe bowiem rozmywa sie
    odpowiedzialnosc i nikt nie prowadzi dzialan profilaktycznych ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 66. Data: 2004-11-27 09:58:43
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <co87v2$216$1@atlantis.news.tpi.pl> "Immona" <n...@z...com.pl> writes:
> [...]

    >podaje wszystkie oplaty i nic nie ukrywa, tylko klient nie umie tego
    >policzyc, to klient jest sam sobie winien.

    Klient sie nie zna na elektryce wiec podlacze mu faze na bolec ochronny i
    zobaczymy co z tego wyniknie.
    Klient sie nie zna na alarmach wiec pozakladam mu atrapy i bedzie myslal ze
    ma system.
    Klient sie nie zna na samochodach to zaloze mu klocki z plyty wiorowej i
    zobaczymy jak mu sie bedzie hamowalo.
    Klient sie nie zna wiec jest sam sobie winien ...

  • 67. Data: 2004-11-27 10:57:13
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    > przy pewnych pracach związanych z informatyką, jak np. budowa i
    > administracja bazami danych, czy budowa i administracja sieciami powinny
    > obowiązywać podobne wymogi dla wykonujących te prace osób, jak
    > "budowlańców' czy elektryków

    A moze jeszcze krok dalej? Zrobmy korporacje informatyczna, wprowadzmy
    dwuletnie praktykowanie u mistrza (aplikacja, na ktora bedzie mozna sie
    dostac znajac odpowiedz na pytania typu: podaj ile tranzystorow mial
    procesor Zilog Z80 lub majac w rodzinie informatyka po aplikacji) i
    dopiero wtedy pozwalajmy na dostep do wykonywania zawodu. A zwykly
    absolwent informatyki niech sklada komputery co najwyzej. Albo lepiej -
    niech tworzy profesjonalne systemy, ale za psie pieniadze jako
    podwykonawca informatyka z uprawnieniami, ktory zgarnie za jego robote
    10 razy tyle. Chcecie byc tak popieprzeni jak prawnicy?

    Pawel

  • 68. Data: 2004-11-27 15:46:11
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-26, Immona <n...@z...com.pl> wrote:
    > Sugerujesz, ze nie dam rady zapamietac, zeby robic uaktualnienia? :b
    Nie miałem nawet takiego zamiaru :) Tyle, że opieka nad jednym komputerem
    to nieco inna sprawa, niż pilnowanie fafnastu komputerów w firmie :)

> [...]
    > mozliwosci zrobienia sobie kuku (np. mam sporo freeware'ow i shareware'ow).
    Pogratulować i pozazdrościć :) Windowsy pewnej osoby z mojej rodziny
    praktycznie co pół roku nadają się do reinstalacji. Gdyby ktoś chciał
    sporządzić leksykon wyrażeń niecenzuralnych, to zapraszam, gdy znów
    pojadę przy tym grzebać :/

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Moje dziecko rano po raz pierwszy powiedziało: "Tatusiu, ale ja nie chcę
    jeszcze wstawać do przedszkola". A ja miałem ochotę mu powiedzieć: "Synu,

  • 69. Data: 2004-11-27 15:53:39
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-27, Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL> wrote:
> [...]
    > zobaczymy jak mu sie bedzie hamowalo.
    > Klient sie nie zna wiec jest sam sobie winien ...
    Bardzo ładne kontrprzykłady, ale pozwolę sobie przypomnieć, że edukacja
    podstawowa jest u nas obowiązkowa. Procenty jeszcze mieszczą się w ramach
    tejże. Elektrotechnika, elektronika czy mechanika pojazdowa już nie.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Nie wszystko dioda, co sie świeci
    /z pamiętnika administratora/

  • 70. Data: 2004-11-27 15:55:18
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-27, Paweł O. <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > podwykonawca informatyka z uprawnieniami, ktory zgarnie za jego robote
    > 10 razy tyle. Chcecie byc tak popieprzeni jak prawnicy?
    TAK! TAK! I będziemy potem zamieszczać ogłoszenia:
    "Firma produkująca oprogramowanie zatrudni uczciwego informatyka
    i zdrowego psychicznie prawnika"

    Pozdrawiam
    Czesiu, MSPANC
    --