PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakup samochodu razem z firmą

  • 1. Data: 2004-07-07 19:50:47
    Temat: zakup samochodu razem z firmą
    Od: "vercom" <w...@o...pl>

    witam,

    Mam mały dylemat i postanowiłem popytać tu i tam, a w czym rzecz, firma
    zoferowała mi zakup samochodu w leasingu, samochód oczywiście zakupiony na
    firmę ( w której jestem pracownikiem), wpłata początkowa w wysokości 5%
    musi być wpłacona z mojej kiesy, kolejne raty leasingu płacone po połowie i
    tak przez cztery lata, po tym okresie samochód ma się stać moją własnością,
    przez okres trwania leasingu samochód urzywam ja na koszt firmy (paliwo,
    przeglądy).
    I tu zaczynają się schody, na jakiej podstawie mam przejąć samochód po 4
    latach, przecież firma łyknęła vat, jak mam udokumentować comiesięczne raty
    których dokonuję razem z firmą, jaką umowę należałoby spisać razem z firmą
    przed podjęciem tego tematu, tyle co zdążyłem ustalić że w przypadku mojego
    odejścia lub upadku firmy mam otrzymać zwrot wpłaconej kasy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-07 20:27:17
    Temat: Re: zakup samochodu razem z firm
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    w sumie fajna opcja :)

    I do rzeczy - po kolei bym w umowie oczekiwał :
    1. Dokładnego opisu przedmiotu transakcji (samochodu - numery silnika,
    nadwozia itp z dowodu rejestracyjnego)
    2. Opis warunków leasingu (koszt całkowity, koszt spłaty, raty, czas spłaty)
    3. Warunki spłaty - w tym jakie mają być dowody wpłaty twojej i zakładu pracy
    4. Warunki, jakie mają być spełnione dla całkowitego przejęcia samochodu bądź
    w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy warunki spłaty każdej ze stron
    5. warunki użytkowania samochodu - ponoszenie kosztów użytkowania w okresie
    pracy auta, np że do prywtnych przejazdów ty opłacasz koszta
    6. warunki pokrywania kosztów eksploatacji samochodu (ubezpieczenia, ew. stłuczki
    itp)

    co do zwrotu na vacie, to się tym nie przejmuj bo to sprawa firmy, nie twoja.
    I proponuję całość umowy przed podpisaniem bardzo dokładnie przeczytać, najlepiej
    z jakimś prawnikiem. I nie bierz żadnej umowy "na gębę". dopiero po ustaleniu
    szczegółów
    W końcu nie warto obudzić się z ręką w nocniku mając zainwestowane w czyjąś firmę
    kupę kasy :)

    pzdr
    gromax