PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakup samochodu na dzialalność gospodarczą

  • 1. Data: 2004-03-17 08:27:35
    Temat: zakup samochodu na dzialalność gospodarczą
    Od: "Kaja" <k...@g...pl>

    Czy można kupić samochód na działalność gospodarczą (1-os, KPiR, VAT - na
    fakturze będzie nazwa firmy z imieniem i nazwiskiem), a potem nie wprowadzać
    go do ewidencji środków trwałych, tylko traktować jako samochód prywatny?
    Czy może być problem przy rejestracji albo późniejszej sprzedaży (sprzedawał
    będzie właściciel - osoba fizyczna, a nie firma)?
    Dealer proponuje zniżkę dla osób prowadzących działalność, ale ja nie chce
    samochodu do ewidencji firmy...

    Pozdrawiam
    Kaja

  • 2. Data: 2004-03-23 02:23:11
    Temat: Re: zakup samochodu na dzialalność gospodarczą
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Kaja" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > będzie właściciel - osoba fizyczna, a nie firma)?
    > Dealer proponuje zniżkę dla osób prowadzących działalność, ale ja nie chce

    Mozna, jesli nie bedziesz wprowadzac w koszty, to nic skarbowemu do tego...
    Dolicz VAT do ceny zakupu.

    ---

  • 3. Data: 2004-03-23 08:13:50
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-17 09:27, osoba przedstawiająca się jako "Kaja" napisała co
    następuje:

> [...]
    > będzie właściciel - osoba fizyczna, a nie firma)?
    > Dealer proponuje zniżkę dla osób prowadzących działalność, ale ja nie chce

    IMHO nie do końca. Firma kupując samochód dostaje fakturę, którą ma
    obowiązek zaksięgować. Jeśli jest to zakup środka trwałego to powinien
    być również wprowadzony do EŚT. Rozwiązaniem może być ewentualnie szybka
    odsprzedaż samochodu przez firmę osobie fizycznej (faktura sprzedaży
    wewnętrznej czyli przejęcie środka trwałego z działalności gosp. na
    użytek własny.

    Urząd chyba nie zarejestruje samochodu na Ciebie jeśli na fakturze
    będzie inny właściciel.

    Napisz jeśli możesz dlaczego nie chcesz go na firmę?

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-03-24 00:49:58
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message
> [...]
    > użytek własny.
    >
    > Urząd chyba nie zarejestruje samochodu na Ciebie jeśli na fakturze

    Eee... mysle, ze to tylko taki trick marketingowy, oraz pewnego rodzaju
    selekcja klientow ze strony sprzedajacego...
    A poza tym, dlaczego WK nie ma zarejestrowac jesli firma nie ma osobowosci
    prawnej, bo jest to firma-osoba fizyczna?

    ---

  • 5. Data: 2004-03-24 06:37:02
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-24 01:49, osoba przedstawiająca się jako "bad_skipper"
    napisała co następuje:

    > A poza tym, dlaczego WK nie ma zarejestrowac jesli firma nie ma osobowosci
    > prawnej, bo jest to firma-osoba fizyczna?

    Nie wiem ;) Dlatego napisałem "chyba". IMHO rejestruje się na
    właściciela a właścicielem jest nabywca oznaczony na fakturze (w tym
    wypadku firma - jaka by nie była).

    _ _ _

  • 6. Data: 2004-03-24 23:34:13
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > Nie wiem ;) Dlatego napisałem "chyba". IMHO rejestruje się na
    > właściciela a właścicielem jest nabywca oznaczony na fakturze (w tym
    > wypadku firma - jaka by nie była).

    To tak samo jak zakupy w Makro !

    ---

  • 7. Data: 2004-03-25 07:37:15
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-25 00:34, osoba przedstawiająca się jako "bad_skipper"
    napisała co następuje:

    > To tak samo jak zakupy w Makro !

    Sorry ale nie czaję porównania. W Makro kupując na firmę bierzesz
    fakturę i ją księgujesz. Kupując dla siebie dostajesz tylko paragon.

    _ _ _

  • 8. Data: 2004-03-25 23:22:26
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > Sorry ale nie czaję porównania. W Makro kupując na firmę bierzesz
    > fakturę i ją księgujesz. Kupując dla siebie dostajesz tylko paragon.

    Ale aby kupic w Makro musisz prowadzic DG !

    ---

  • 9. Data: 2004-03-26 08:05:45
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-26 00:22, osoba przedstawiająca się jako "bad_skipper"
    napisała co następuje:

    > Ale aby kupic w Makro musisz prowadzic DG !

    Tak ale nie musisz brać faktury. Przy kasie przecież zawsze pytają
    (przynajmniej u mnie) faktura czy paragon. Ten paragon to tylko taka
    specyfikacja zakupu. Jak kupuję papier to biorę fakturę i księguję w
    koszty jak kawę to paragon i wywalam go do śmieci.

    Pozdrawiam

    BTW: Posiadacz karty musi prowadzić DG. Kupujący już niekoniecznie :)

    --
    _ _ _

  • 10. Data: 2004-03-26 18:16:46
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > BTW: Posiadacz karty musi prowadzić DG. Kupujący już niekoniecznie :)

    No wlasnie, karta otwierasz drzwi, a wiec ten bez karty to nawet nie wejdzie
    do srodka.

    ---