PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy

  • 1. Data: 2006-03-08 02:09:04
    Temat: wypowiedzenie umowy
    Od: "ROBSON" <R...@R...RR>

    Czy przy umowie na czas okreslony np: 5lat pracodawca moze zwolnic
    pracownika bez podania przyczyny i pisemnego uzasadnienia. Jesli tak to jaki
    ma sens czas umów rok albo pięć lat jesli okres wypowiedzenia jest ten sam i
    nie ma sie nic do powiedzenia... Jakie mam prawa w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-08 03:28:56
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    ROBSON napisal:
> [...]
    >ma sens czas umów rok albo pięć lat jesli okres wypowiedzenia jest ten sam i
    >nie ma sie nic do powiedzenia... Jakie mam prawa w takiej sytuacji?

    Moze. Tym sie (m.in.) rozni umowa na czas okreslony od umowy na czas
    nieokreslony, ze przy tej drugiej musi byc podany powod zwolnienia i mozna sie
    o ten powod ewentualnie klocic w sadzie. Przy czasie okreslonym, jesli jest
    uszanowany czas wypowiedzenia i nie ma brakow formalnych, raczej sie nie da
    nic zrobic, a powodu podawac nie trzeba. Wieksza latwosc zwolnienia jest jedna
    z przyczyn preferowania umow na czas okreslony przez niektorych pracodawcow.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2006-03-08 05:25:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 8 Mar 2006 03:09:04 +0100, "ROBSON" <R...@R...RR>
    zakodował:

    >Czy przy umowie na czas okreslony np: 5lat pracodawca moze zwolnic
    >pracownika bez podania przyczyny i pisemnego uzasadnienia. Jesli tak to jaki

    Jeżeli w umowie jest klauzula, że można ją wypowiedzieć, to każda ze
    stron może ją wypowiedzieć. W takim wypowiedzeniu KP nie wymaga
    uzasadnienia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded