PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie/rozwiazanie umowy o prace

  • 1. Data: 2006-10-26 20:27:42
    Temat: wypowiedzenie/rozwiazanie umowy o prace
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[sam_sio]3star.net.pl>

    Witam,

    Pracuje od 1.4.2006r na pol etatu, na podstawie umowy o prace na czas
    nieokreslony.
    Chcialbym zrezygnowac z tej pracy na rzecz innej, w ktorej bede pracowal
    od 1.11.2006 na podstawie umowy na czas probny.
    Pozstaje mi rozwiazac umowe z 1.4.2006r.

    W ustawie sa trzy czasookresy wypowiedzenia: 2tygodnie przy stosunku
    pracy ponizej 6miesiecy, jeden miesiac przy pracy pow. 6miesiecy i
    3miesiace przy okresie pracy pow. 3 lat.
    W ktorym z dowch pierwszych progow znajde sie, jesli zloze wypowiedzenie
    jeszcze w pazdierniku? W przypadku wypowiedzenia 1miesiecznego, stosunek
    pracy wygasa z koncem nastepnego miesiaca, po zlozeniu wypowiedzenia,
    czyli w moim przypadku, koncem listopada, dobrze rozumuje?

    Czy moge zlozyc wypowiedzenie ze skroceniem czasu wypowiedzenia do dwoch
    tygodni, jesli w umowie nie mam okreslonych warunkow wypowiedzenia?

    Oczywiscie, biore pod uwage mozliwosc rozwiazania umowy za porozumieniem
    stron, jednak w przypadku, gdyby do niego nie doszlo chcialbym wiedziec,
    co moge jeszcze w tej kwestii zrobic.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 2. Data: 2006-10-26 20:40:02
    Temat: Re: wypowiedzenie/rozwiazanie umowy o prace
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Michał "HoMMeR" Paszek napisał(a):
> [...]
    > 3miesiace przy okresie pracy pow. 3 lat.
    > W ktorym z dowch pierwszych progow znajde sie, jesli zloze wypowiedzenie

    Pracujesz caly kwiecien, maj, czerwiec, lipiec, sierpien i wrzesien. To
    daje w sumie 6 miesiecy. Pazdziernik jest 7 miesiacem Twojej pracy w
    firmie, wiec obowiazuje Cie miesieczny okres wypowiedzenia.

    > W przypadku wypowiedzenia 1miesiecznego, stosunek
    > pracy wygasa z koncem nastepnego miesiaca, po zlozeniu wypowiedzenia,
    > czyli w moim przypadku, koncem listopada, dobrze rozumuje?

    Zgadza sie.

    > Czy moge zlozyc wypowiedzenie ze skroceniem czasu wypowiedzenia do dwoch
    > tygodni, jesli w umowie nie mam okreslonych warunkow wypowiedzenia?

    Jesli nie ma innych warunkow wypowiedzenia stosuje sie przepisy KP,
    czyli obowiazuje Cie miesieczny okres wypowiedzenia.

    > Oczywiscie, biore pod uwage mozliwosc rozwiazania umowy za porozumieniem
    > stron, jednak w przypadku, gdyby do niego nie doszlo chcialbym wiedziec,
    > co moge jeszcze w tej kwestii zrobic.

    Nic. Prawo chroni i pracownika i pracodawce. Pracodawca musi miec czas
    na znalezienie i przyuczenie kogos na Twoje miejsce. Rozwiazanie umowy
    za porozumieniem stron jest jedynym bezbolesnym wyjsciem z tej
    sytuacji. Porzucenie pracy grozi uzyskaniem przez pracodawce wyroku,
    ktory naklada na Ciebie obowiazek wyplacenia odszkodowania (bodajze
    max. 3krotnosc miesiecznej pensji) no i brzydki wpis we swiadectwie
    pracy.

    Po prostu dobrze umotywuj swoje odejscie.

    Blondi

  • 3. Data: 2006-10-26 20:48:19
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[sam_sio]3star.net.pl>

    blondi napisał(a):

> [...]
    > max. 3krotnosc miesiecznej pensji) no i brzydki wpis we swiadectwie
    > pracy.
    >
    > Po prostu dobrze umotywuj swoje odejscie.

    Dzieki ogromne za te informacje.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    Y-G-M Fiat CC not PMS yet