PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie przez pracownika a świdectwo pracy

  • 1. Data: 2005-10-11 18:50:21
    Temat: wypowiedzenie przez pracownika a świdectwo pracy
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Przedstawilem wypowiedzenie swemu pracodawcy a poniewaz mi sie spieszylo z
    zakonczeniem pracy dodalem na tym wypowiedzeniu "za porozumieniem stron".
    Pracodawca przystal na moja propozycje terminu zakonczenia wspolpracy. I
    pytanie: Czy na swiadectwie powinno byc umieszczona przyczyna ustania
    stosunku pracy "rozwiaznie na mocy porozumienia stron" czy tez
    "wypowiedzenie przez pracownika". Dostalem swiadectwo z ta pierwsza wersja
    ale to przeciez ja wypowiedzialem umowe? Prosze o jakas rade a najchetniej
    jakies artykuly.

    pzdr

  • 2. Data: 2005-10-11 19:02:00
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Oct 2005 20:50:21 +0200, "Marex"
    <m...@g...pl> zakodował:

> [...]
    >"wypowiedzenie przez pracownika". Dostalem swiadectwo z ta pierwsza wersja
    >ale to przeciez ja wypowiedzialem umowe?

    Zdecyduj się, wypowiedziałeś umowę czy poprosiłeś o porozumienie
    stron?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-10-11 19:08:34
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale to przeciez ja wypowiedzialem umowe? Prosze o jakas rade a najchetniej

    Nie ty wypowiedziales, ale razem z pracodawca sie porozumieliście, że się
    rozstaniecie, więc wszystko jest zgodne z prawdą.

    vertret

  • 4. Data: 2005-10-11 19:54:50
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie ty wypowiedziales, ale razem z pracodawca sie porozumieliście, że się
    > rozstaniecie, więc wszystko jest zgodne z prawdą.

    Wypowiedzenie i porozumienie jest na topie powszechnie mylonych pojec z
    prawa pracy, ex aequo z "umowa o prace na zlecenie".

    I.

  • 5. Data: 2005-10-11 20:01:36
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    > Wypowiedzenie i porozumienie jest na topie powszechnie mylonych pojec z
    > prawa pracy, ex aequo z "umowa o prace na zlecenie".
    >
    > I.

    Jesli ja pomylilem pojecia to jak powinno brzmiec swiadectwo?

  • 6. Data: 2005-10-11 23:29:01
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Oct 2005 22:01:36 +0200, Marex napisał(a):

    > Jesli ja pomylilem pojecia to jak powinno brzmiec swiadectwo?

    zgodnie z tym co napisales na wypowiedzeniu - za porozumieniem stron

  • 7. Data: 2005-10-12 07:32:43
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Czy na swiadectwie powinno byc umieszczona przyczyna ustania
    > stosunku pracy "rozwiaznie na mocy porozumienia stron" czy tez
    > "wypowiedzenie przez pracownika".

    Za porozumieniem stron - na podst. art. 30 paragraf 1 pkt. 1 Kodeksu Pracy

  • 8. Data: 2005-10-12 08:04:21
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Jesli ja pomylilem pojecia to jak powinno brzmiec swiadectwo?

    Wypowiedzenie jest jednostronne. Jedna strona je sklada, a druga musi je
    przyjac niezaleznie od tego, czy sie jej podoba, obowiazuje okres
    wypowiedzenia.
    Jesli strony sie porozumieja co do terminu zakonczenia pracy na zasadzie
    wspolnej ugody, to jest to porozumienie stron i nie ma znaczenia, kto
    zainicjowal to porozumienie.

    I.