PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gospodarcza

  • 1. Data: 2005-10-11 20:34:55
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    Witam,

    niestety zycie zmusza mnie do otwarcia wlasnej dzialalnosci gospodarczej.
    Mam w zwiazku z tym kilka pytan:
    1. Aktualnie pracuje na umowe zlecenie u pewnego pracodawcy, czy bede mogl
    wystawiac mu bez problemow faktury jako firma? Slyszalem, ze sa z tym
    problemy w wypadku umowy o prace i nie wiem czy tak samo jest w wypadku
    umowy zlecenie.
    2. Miejscem dzilalnosci gospodarczej bedzie moje mieszkanie - jakie mam
    mozliwosci podciagniecia czesci oplat za mieszkanie/prad/gaz/inne?
    3. Jak wyglada sprawa z paliwem - mam samochod osobowy, a dzialalnosc wiaze
    sie z jazda:
    a) czy jamochod musze jakos "wciagac" na firme?
    b) jakie mam mozliwosci odliczenia VATu?
    4. Jakie sa koszty prowadzenia firmy: ZUS (nowe firmy okolo 250 zl -
    jest/bedzie to moja pierwsza dzialanosc), zdrowotne, itp?

    Czy moge poprosic o przedstawienie plusow i minusow dzialanosci gospodarczej
    w porownaniu z umowa zlecenie (niestety nie kazdy moze pochwalic sie umowa o
    prace :( ).

    Pozdrawiam i dziekuje zgory za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-10-15 05:40:09
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > prace :( ).
    >

    > Pozdrawiam i dziekuje zgory za odpowiedzi

    a kto za to zapłaci? przecie ż to jest pełne doradztwo. a jka nie wiesz tak
    podstawowych spraw to działalność upadnie bardzo szybko.

  • 3. Data: 2005-10-15 11:50:26
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@a...pl>

    > a kto za to zapłaci? przecie ż to jest pełne doradztwo. a jka nie wiesz
    > tak
    > podstawowych spraw to działalność upadnie bardzo szybko.

    Odpowiedzi juz znalazlem (zaprzyjazniona ksiegowa), a koledze radze czytac
    dokladnie posta:

    Jak widac firma nie upadnie... w kazdym razie przez pewien czas.