PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie na urlopie na żądanie

  • 1. Data: 2003-10-08 22:33:45
    Temat: wypowiedzenie na urlopie na żądanie
    Od: "Lete" <l...@W...pl>

    mam specyficzną sytuację po powrocie z chorobowego, gdzie brakuje mi kilku dni
    do miesięcznego trybu wypowiedzenia - wypowiedzenia którego się spodziewam z
    przecieków
    czy pracodawca poinformowany przez pracownika że w danym terminie pracownik
    wykorzystuje prawo do urlopu na żadanie ma prawo wypowiedzieć w tym czasie
    umowę o pracę? np. informuję w poniedziałęk że biorę urlop na żadanie od
    poniedziałku do czwartku a pracodawca wysyła mi pismem poleconym wypowiedzenie
    umowy o pracę?
    z góry dziękuję za pomoc,
    Lete

  • 2. Data: 2003-10-08 23:24:52
    Temat: Re: wypowiedzenie na urlopie na żądanie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 9 Oct 2003 00:33:45 +0200, "Lete" <l...@W...pl>
    zakodował:

> [...]
    >umowę o pracę? np. informuję w poniedziałęk że biorę urlop na żadanie od

    Pracodawca nie ma prawa wypowiedzieć (poza specyficznymi sytuacjami)
    umowy o pracę pracownikowi który jest nieobecny w pracy i nieobecność
    ta jest usprawiedliwiona.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-10-09 09:19:35
    Od: "lete" <l...@W...pl>

> [...]
    >
    > Pracodawca nie ma prawa wypowiedzieć (poza specyficznymi sytuacjami)
    > umowy o pracę pracownikowi który jest nieobecny w pracy i nieobecność

    dziękuję, jestem pewien że masz rację.
    chodziło mi o to czy pracodawca może w czasie urlopu na żadanie wysłać list
    polecony z wypowiedzeniem (czy to jaest ta specyficzna sytuacja?)
    jeśli pracownik jest na chorobowym kodeks pracy reguluje to jednoznacznie, nie
    znalazłem jednak w nim podstawy do tego by pracodawca nie mógł wysłać
    wypowiedzenia w czasie 4 dni urlopu na żądanie. ale rozumię że urlop na żadanie
    jest traktowany jako nieobecność usprawiedliwiona i jest jakiś zapis który nie
    pozwala wtedy rozwiązać z pracownikiem umowy
    pozdrawiam
    Lete

  • 4. Data: 2003-10-09 10:01:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 9 Oct 2003 11:19:35 +0200, "lete" <l...@W...pl>
    zakodował:

    >je?li pracownik jest na chorobowym kodeks pracy reguluje to jednoznacznie, nie
    >znalazłem jednak w nim podstawy do tego by pracodawca nie mógł wysłać
    >wypowiedzenia w czasie 4 dni urlopu na ż?danie.

    Gdzie znalazłeś ten zapis?

    Art. 41.Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu
    pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecno?ci
    pracownika w pracy, jeżeli nie upłyn?ł jeszcze okres uprawniaj?cy do
    rozwi?zania umowy o pracę bez wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775