PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie in blanco - jak to rozgryzc :-)

  • 1. Data: 2004-02-02 16:50:47
    Temat: wypowiedzenie in blanco - jak to rozgryzc :-)
    Od: "TOSIA" <t...@p...onet.pl>

    Przegoglowalam grupke, ale nie znalzlam odpowiedzi na pytanko, ktore zaraz
    postawie.

    Jakie sa obecnie realia na rynku pracy wszyscy wiemy. Poki nie wejdziemy do
    Unii, pracodawcy korzystaja ile sie da z zatrudniania na umowy na czas
    okreslony unikajac tej na czas neokreslony.
    Moja sytuacja byla podobna. Dzis zawarlabym juz czwarta umowe (wczesniejsze
    byly na pol roku i tak 4 razy) - na dwa lata..ale...
    z racji, ze planuje zakup mieszkania potrzebuje kredytu mieszkaniowego, a
    zaden bank nie udzieli mi go przy takiej umowie. Poprosilam pracodawce o
    umowe na czas nieokreslony, niestety nie stosuje sie na ten czas takiej
    praktyki, wiec zdeklarowalam sie isc na ustepstwo i zawrzec "umowe
    dzentelmenska", ktora ma miec odziwrciedlenie w wypowiedzeniu in blanco.

    Wyczytalam w przypadku wypowiedzen umow najmu wystawianych in blanco, ze
    wykorzystywanie tego bez zgody " jest sprzeczne z prawem, gdyż wszelkie
    czynności wymuszone na stronie umowy, a działające na jej niekorzyść
    sprawiają, iż są one bezprawne. Jeśli więc lokator będzie chciał postawić na
    swoim, to sąd z pewnością uzna, iż takie wypowiedzenie nie miało mocy
    prawnej, a zerwana w ten sposób umowa najmu nadal jest ważna. Tak długo jak
    nie wypowie jej sam lokator. A właściciel - jedynie w oparciu o zasady
    określone w ustawie o ochronie praw lokatorów."...

    Czy zatem podobna interpretacja nie mialaby przypadkiem racji bytu przy
    wypowiedzeniach pracy in blanco?
    To pierwsze pytanie.
    Drugie natomiast wiaze sie z samym wypowiedzeniem.
    Chcialabym zamiescic w nim klauzule, ze jest ono wazne przez okrez 2 lat
    (tyle na ile miala byc wazna umowa na czas okreslony) i moze ulec zmianom
    tylko za zgoda 2 stron.
    Co Wy na to?
    Jak to ujac..?
    Czy ktos sie juz z tym spotkal?
    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 2. Data: 2004-02-02 17:14:20
    Temat: Re: wypowiedzenie in blanco - jak to rozgryzc :-)
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    TOSIA <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy zatem podobna interpretacja nie mialaby przypadkiem racji bytu przy
    > wypowiedzeniach pracy in blanco?

    Kodeks Pracy nie przewiduje wypowiedzeń "in blanco".

  • 3. Data: 2004-02-02 17:46:48
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Kodeks Pracy nie przewiduje wypowiedzeń "in blanco".

    no dobrze, ale zycie przewiduje i niestety jest to praktykowane...
    co zrobic w takim przypadku?
    Dajmy na to zajde kiedys w ciaze, komu sie to nie spodoba.. normalnie nie
    moglabym byc zwolniona ale majac moje wypowiedzenie dla pracodawcy nie
    stanowi to problemu..:(...
    To samo sie tyczy prawa do zasilku...
    Same klody pod nogi...
    jak z tego wybrnac?
    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 4. Data: 2004-02-02 17:54:05
    Od: "Michał Siarkiewicz" <e...@g...pl>

    Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dajmy na to zajde kiedys w ciaze, komu sie to nie spodoba.. normalnie nie
    > moglabym byc zwolniona ale majac moje wypowiedzenie dla pracodawcy nie

    Złóż oświadczenie, iż wówczas działałaś pod wpływem błędu i cofasz tamto
    oświadczenie woli zgodnie z przepisem art. 83 kc. Takie oświadczenie musisz
    złożyc na piśmie i dostarczyć (za potwierdzeniem odbioru - można pocztą)
    swojemu pracodawcy.

    Powodzenia

    Michał

    *********************
    Mecenas
    www.prawo.hg.pl
    *********************

  • 5. Data: 2004-02-02 18:18:13
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Siarkiewicz" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    musisz
    > złożyc na piśmie i dostarczyć (za potwierdzeniem odbioru - można pocztą)

    no jest to jakies wyjscie...dziekuje za podpowiedz..
    z tym, ze jest to umowa dzentelmenska..i tak to i ja rowniez traktuje.
    jestem w stanie poniesc ryzyko przez dwa lata ale boje sie , ze to zostanie
    na cale wieki - stad chec zawarcia tej malej klauzuli, ze waznosc tego
    papieru mija po 2 latach...
    tylko czy to wyjdzie?
    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 6. Data: 2004-02-02 18:39:12
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > no jest to jakies wyjscie...dziekuje za podpowiedz..
    > z tym, ze jest to umowa dzentelmenska..i tak to i ja rowniez traktuje.

    Nie badz naiwna, nie ma umow dzentelmenskich tam gdzie jest mowa
    o pieniadzach.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-02-02 18:40:25
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Moja sytuacja byla podobna. Dzis zawarlabym juz czwarta umowe (wczesniejsze
    > byly na pol roku i tak 4 razy) - na dwa lata..ale...

    Zawrzyj na pol roku. Od maja wracaja stare czasy i pracodawca bedzie
    musial dac ci bezterminowa umowe ... albo zadnej.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2004-02-02 19:21:31
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Zawrzyj na pol roku. Od maja wracaja stare czasy i pracodawca bedzie
    > musial dac ci bezterminowa umowe ... albo zadnej.

    tak wlasnie zaczelam nad tym rozmyslac...
    :-)
    dzieki
    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 9. Data: 2004-02-02 20:05:27
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > no jest to jakies wyjscie...dziekuje za podpowiedz..
    > z tym, ze jest to umowa dzentelmenska..i tak to i ja rowniez traktuje.

    No to po dzentelmensku sie umow, ze Ci za 2 lata oddadza ten papierek. A jak
    Ci po dzentelmensku nie oddadza, to mozesz sie wycofac w sposob podany
    powyzej. Poza tym skoro jest to umowa dzentelmenska, to po co papierek -
    powiedz ze jak bedzie trzeba to sie zwolnisz i tyle - bo to mi wyglada na
    jednostronnie dzentelmenski uklad

    pzdr.
    Jarek

  • 10. Data: 2004-02-03 11:20:16
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    T0SIA <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Dajmy na to zajde kiedys w ciaze, komu sie to nie spodoba.. normalnie nie
    > moglabym byc zwolniona ale majac moje wypowiedzenie dla pracodawcy nie

    Taki dokument można traktować jako umowę cywilną, deklarację intencji.
    Natomiast to nie jest dokument w rozumieniu KP, gdyż KP nic takiego nie
    przewiduje. KP w

    DZIAŁ DRUGI
    STOSUNEK PRACY

    dokładnie opisuje jak wygląda ustanie stosunku pracu i koniec, kropka.

    Jeśli pracodawca wpisze datę do takiego dokumentu i na tej podstawie będzie
    chciał cię zwolnić, a to nie było w tym momencie twoim zamiarem, to idziesz
    do Sądu Pracy i Sąd na pewno uzna nieważność takiego rozwiązania.

    Zapewne w tym dokumencie jest wpisane rozwiązane na mocy porozumienia stron
    bez wypowiedzenia, zaś na to z samej definicji muszą wyrazić zgodę obie
    strony.

    Oddział 2
    Przepisy ogólne o rozwiązaniu umowy o pracę
    Art. 30.

    1. Umowa o pracę rozwiązuje się:

    na mocy porozumienia stron,