PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto?

  • 1. Data: 2004-02-02 17:58:28
    Temat: Czy warto?
    Od: B R I A N <n...@o...pl>

    Szanowni grupowicze.

    Jak myślicie?
    Czy warto zająć się świadczeniem pomocy informatycznej w domu u klienta?
    Jeździć po ludziach i naprawiać komputery, usuwać usterki?
    Czy zdarzyło wam się potrzebować pomocy informatycznej np. po 18-tej,
    kiedy większość firm zamknęła już drzwi?

    Wiem, że jeśli nie spróbuję to się nie dowiem, ale może ktoś życzliwy
    udzieliłby mi odpowiedzi na któreś z pytań.

    Pytam, bo mam wątpliwości. Dziś wiele firm daje gwarancję na naprawę
    sprzętu komputerowego 2 lata, a kultura informatyczna posiadaczy PC
    rośnie wraz z jego używaniem.

    Pozdrawiam.
    Nairb.

  • 2. Data: 2004-02-02 18:47:04
    Temat: Re: Czy warto?
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Dnia pon, 02 lut 2004 tako rzecze B R I A N:

    > Jak myślicie Czy warto zająć się świadczeniem pomocy informatycznej?
    > w domu u klienta Jeździć po ludziach i naprawiać komputery, usuwać?
    > usterki ?

    W tym może być przyszłość. Stopień komplikacji systemów operacyjnych
    i PCtów już na dzień dzisiejszy znacznie przekracza możliwości
    przeciętnego usera. Z drugiej strony, systemy operacyjne i sprzęt
    powinien być przezroczysty dla użytkownika [1]. Ludzie powinni używać
    komputerów tak jak używają telewizorów, a nie tracić czas na użeranie
    się z nimi.

    Jednak moim zdaniem, aby odnieść tu jakiś sukces, to trzeba
    nawiązać współpracę z firmami/sklepami sprzedającymi sprzęt i za ich
    pośrednictwem zawierać kontrakty na suport.

    Tu jest ciekawy artykuł o podobnym modelu biznesowym:

    Jeff Covey: "A New Business Plan for Free Software"
    http://freshmeat.net/articles/view/143/

    [1] (c) L. Torvalds

    --
    Uzdrawiam