PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie i niewykorzystany urlop

  • 1. Data: 2007-08-08 16:19:36
    Temat: wypowiedzenie i niewykorzystany urlop
    Od: "eus" <e...@g...pl>

    Witajcie

    Mam taka sytuacje: zlozylem wypowiedzenie i do konca miesiaca jestem na
    okresie wypowiedzenia.
    Ksiegowa wyliczyla mi, ze mam dwa tygodnie niewykorzystanego urlopu, za
    ktory przysluguje mi jak rozumiem ekwiwalent.

    1. czy pracodawca moze zmusic pracownika do wykorzystania tego urlopu?
    inaczej mowiac, czy moga mnie na ten urlop wyslac? (nie byl planowany
    wczesniej)

    2. czy to prawda, ze za kazdy dzien niewykorzystanego urlopu przysluguje mi
    standardowa "dniowka"?
    3. czy jesli pracodawca chcialby mnie wyslac na urlop, a ja w tym czasie
    rozchorowalbym sie na te ostatnie dwa tygodnie to mimo wszystko dostane
    ekwiwalent za urlop? (plus oczywiscie 80% wynagrodzenia za chorobowe)

    bede wdzieczny za pomoc
    Piotr

  • 2. Data: 2007-08-08 16:26:15
    Temat: Re: wypowiedzenie i niewykorzystany urlop
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    eus nabazgrolił na ekranie:
    > 1. czy pracodawca moze zmusic pracownika do wykorzystania tego urlopu?
    > inaczej mowiac, czy moga mnie na ten urlop wyslac? (nie byl planowany
    > wczesniej)

    Może.

    > 2. czy to prawda, ze za kazdy dzien niewykorzystanego urlopu przysluguje
    > mi standardowa "dniowka"?

    Nie. Powinien być wyliczony ekwiwalent za niewykorzystany urlop, wg.
    rozporządzenia. Czyli twoje przeciętne miesięczne wynagrodzenie z 3
    ostatnich miesiecy (jak były dni wolne, np. urlop, choroba itp, to trzeba
    uzupełnić), podzielone przez współczynnik ekwiwalentu czyli w roku 2007 -
    21, to podzielić przez 8 i wychodzi ci kwota za jedną godzinę
    niewykorzystanego urlopu.

    > 3. czy jesli pracodawca chcialby mnie wyslac na urlop, a ja w tym czasie
    > rozchorowalbym sie na te ostatnie dwa tygodnie to mimo wszystko dostane
    > ekwiwalent za urlop? (plus oczywiscie 80% wynagrodzenia za chorobowe)

    Tak. W takim przypadku będzie i wynagrodzenie chorobowe i ekwiwalent.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-08-08 16:34:26
    Od: "eus" <e...@g...pl>

    > Może.

    czyli nie moge odmowic?

> [...]
    > uzupełnić), podzielone przez współczynnik ekwiwalentu czyli w roku 2007 -
    > 21, to podzielić przez 8 i wychodzi ci kwota za jedną godzinę

    powiedzmy, ze mam 5000 netto. Dzielac to przez 21 wychodzi ~240 / 8 = 30zl
    10 dni urlopu to 10 x 8h = 80h
    80h x 30zl = 2400 zl

    dobrze rozumuje?

    Jesli mozna to tak ujac, bardziej "oplaca" mi sie zachorowac i (poprawcie
    mnie jesli sie myle) ubiec pracodawce, niz pozwolic sobie wlepic urlop?
    Oczywiscie nie mam zamiaru tego robic i sa to rozwazania czysto
    teoretyczne... ;)

    Piotr

  • 4. Data: 2007-08-08 16:45:48
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    eus nabazgrolił na ekranie:

    > czyli nie moge odmowic?

    Nie możesz. To jest jedyny przypadek, gdy przepisy wprost mówią, że
    pracodawca może cię do tego zmusić.

    > powiedzmy, ze mam 5000 netto. Dzielac to przez 21 wychodzi ~240 / 8 = 30zl
    > 10 dni urlopu to 10 x 8h = 80h
    > 80h x 30zl = 2400 zl
    > dobrze rozumuje?

    Powiedzmy. Rozpatruje to się w kwotach brutto, ale w przybliżeniu coś koło
    tego.

    > Jesli mozna to tak ujac, bardziej "oplaca" mi sie zachorowac i (poprawcie
    > mnie jesli sie myle) ubiec pracodawce, niz pozwolic sobie wlepic urlop?

    Właśnie. Poza tym, że okres choroby będzie wykazany na świadectwie pracy i
    przez zus będzie traktowany jako okres nieskładkowy.
    Nawet nie musisz ubiegać pracodawcę. W dowolnym momencie urlopu możesz isć
    na zwolnienie lekarskie. I takie zwolnienie przerywa urlop. Założenie jest
    takie, że w czasie urlopu masz wypoczywać a nie zmagac się z chorobą.

  • 5. Data: 2007-08-08 17:21:22
    Od: "eus" <e...@g...pl>

    teraz juz wiem, co mam robic :)

    dziekuje, bardzo mi pomogles

  • 6. Data: 2007-08-08 17:26:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9crah$fu8$1@inews.gazeta.pl eus <e...@g...pl>
    pisze:

    > czyli nie moge odmowic?
    Możesz, jasne że możesz, jak zawsze. Ale w tym wypadku nieskutecznie.
    "Zesłanie" pracownika na przymusowy urlop wypoczynkowy to jeden z przypadków
    (ne jedyny), kiedy pracodawca może to zrobić.
    Jak odmówisz, to cię może co najmniej nie dopuścić do pracy.

    > Jesli mozna to tak ujac, bardziej "oplaca" mi sie zachorowac i (poprawcie
    > mnie jesli sie myle) ubiec pracodawce, niz pozwolic sobie wlepic urlop?
    Nie musisz go ubiegać. Wystarczy jak "zachorujesz" w dowolnym dniu urlopu,
    także w pierwszym. Wówczas bieg urlopu się przerwie. Taki wariant może
    bardziej się opłacać z finansowego punktu widzenia. Z innych - zależy co dla
    kogo jest bardziej opłacalne.

    > Oczywiscie nie mam zamiaru tego robic
    Nie ma sensu tego pisać, to twoja sprawa.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-08-10 13:32:06
    Od: "ABC" <A...@G...PL>

    mam jeszcze jedno wazne pytanie z ostatniej chwili.

    Zostalem poproszony o wypelnienie wniosku urlopowego.
    Czy ma jakiekolwiek znaczenie to, czy pracodawca mnie wysle na urlop czy tez
    (wypelniajac wniosek) zaznacze ze jest to urlop planowany w kontekscie
    ewentualnej choroby?

    We wniosku mam opcje: wypoczynkowy planowany, okolicznosciowy z powodu,
    wypoczynkowy na zadanie, opieka na dziecko i dzien wolny z powodu...

    Nie wiem czy powinienem sam sobie wypelniac taki wniosek (jedyna rozsadna
    opcja to wypoczynkowy planowany) chyba pracodawca powinien mnie "wyslac" ale
    czy to ma znaczenie??

    bede wdzieczny za odpowiedz
    P.

  • 8. Data: 2007-08-11 11:21:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9hp8u$bos$1@inews.gazeta.pl ABC <A...@G...PL> pisze:

> [...]
    > Czy ma jakiekolwiek znaczenie to, czy pracodawca mnie wysle na urlop czy
    > tez (wypelniajac wniosek) zaznacze ze jest to urlop planowany w
    A co to ma być "urlop w konteście choroby"?

> [...]
    > opcja to wypoczynkowy planowany) chyba pracodawca powinien mnie "wyslac"
    Nie widzę nic specjalnie problematycznego. Chodzi oczywiście o urlop
    wypoczynkowy. Nie podpiszesz to i tak cię może na taki wysłać (w określonych
    okolicznościach).
    Jeśli bardzo chcesz, zrób na wniosku adnotację "wniosek składam na
    polecenie...) itd.
    A co chcesz właściwie osiągnąć?

    --
    Jotte