PracaGrupypl.praca.dyskusje › kursy,szkolenia a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2007-08-08 06:20:11
    Temat: kursy,szkolenia a wypowiedzenie
    Od: "A-Geo" <n...@n...pl>

    Witam,
    chciałabym zmienic prace, ale w dotychczasowej uczestniczyłam w kilku
    szkoleniach i podpisywałam oświadczenie, iż nie zwolnie się od dnia szkoleń
    przez 5 lat. Czy to jest zgodne z prawem?Czy jesli tak to muszę czekac az
    upłynie te 5 lat?Czy mieliscie podobne zdarzenie?
    pozdrawiam
    z góry dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2007-08-08 06:44:49
    Temat: Re: kursy,szkolenia a wypowiedzenie
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 8 Sie, 08:20, "A-Geo" <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > przez 5 lat. Czy to jest zgodne z prawem?Czy jesli tak to muszę czekac az
    > upłynie te 5 lat?Czy mieliscie podobne zdarzenie?

    z tego co pamietam, maksymalna dlugosc takiej lojalki to 3 lata (ale
    moge sie mylic), a jedyna droga do wczesniejszego rozwiazania umowy z
    Twojej inicjatywy to splata nieodpracowanej jeszcze czesci kosztow
    szkolenia. Z kolei, jesli pracodawca sam Ciebie zwolni, to tez nie
    musisz splacac, wiec moze postaraj sie o wypowiedzenie ze strony
    firmy? Wypowiedzenie, podkreslam, porozumienie stron nie wystarczy (ze
    znanych mi przypadkow).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2007-08-08 06:44:51
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    A-Geo pisze:
> [...]
    > przez 5 lat. Czy to jest zgodne z prawem?Czy jesli tak to muszę czekac az
    > upłynie te 5 lat?Czy mieliscie podobne zdarzenie?

    To po co podpisywałeś? Trzeba było się wtedy zastanawiać? A tak bez
    dokładnej treści tego co podpisałeś to nikt ci nie pomoże.

  • 4. Data: 2007-08-08 09:34:43
    Od: aa <a...@a...pl>

    glosnetu wrote:

    > firmy? Wypowiedzenie, podkreslam, porozumienie stron nie wystarczy (ze
    > znanych mi przypadkow).

    Porozumienie stron wystarczy jeśli zawrą dodatkowa umowę o niespłacaniu
    pozostałej części kosztów szkoleń.

    Poza tym to trochę dziwny okres. Jeśli to szkolenia to powinno być max.
    3 lata. 5 lat to tylko w przypadku gdy firma opłaciła studia.

  • 5. Data: 2007-08-08 11:57:07
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    Masz trzy wyjścia

    1. Zwalniasz się i ponosisz koszty które masz zapisane w lojalce
    2. Dogadujesz się z pracodawcą
    3. Żenisz się z dziewczyną która nie mieszka w okolicy i przenosisz się do niej.

  • 6. Data: 2007-08-08 13:25:27
    Od: "A-Geo" <n...@n...pl>

    > 3. Żenisz się z dziewczyną która nie mieszka w okolicy i przenosisz się do
    niej.

    O nie! co to to nie! Nie ozenie sie z babą, bo lubię chłopców....sama jestem
    baba ;)

  • 7. Data: 2007-08-08 13:51:20
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    .

    > O nie! co to to nie! Nie ozenie sie z babą, bo lubię chłopców....sama jestem

    Ups przepraszam. Wyjść za maż też możesz.

  • 8. Data: 2007-08-08 17:08:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9bnen$a83$1@kujawiak.man.lodz.pl A-Geo
    <n...@n...pl> pisze:

    > chciałabym zmienic prace, ale w dotychczasowej uczestniczyłam w kilku
    > szkoleniach i podpisywałam oświadczenie, iż nie zwolnie się od dnia
    > szkoleń przez 5 lat. Czy to jest zgodne z prawem?
    Nie, nie jest. Nie podajesz szczegółów ale generalnie tego typu zobowiązania
    musi określać umowa, a nie oświadczenie. Nie ma umowy - nie ma zobowiązania.
    Tu masz akt prawny regulujący te kwestie:
    http://42.pl/u/tHE
    przeczytaj całe rozxporządzenie, ale przede wszystkim Rozdział 3.
    No i KP, oczywiście.
    Uważaj na to co pisze niejaki Gienek - brak wiedzy, nie podaje źródeł,
    pisze co mu się wydaje.

    > Czy mieliscie podobne zdarzenie?
    Tak.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-08-10 11:26:44
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    Tutaj trochę o tym piszą.

    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-artykuly_30
    1.htm#top

    Pozdrawiam
    PS

    Uważaj na Jotte to zwykły trol. Jeśli możesz to nie karm go bo nigdy się nie
    wyniesie z forum.

  • 10. Data: 2007-08-10 19:43:08
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    O czasie 2007-08-10 13:26, taki ktos jak Gienek napisac raczyl:
    > Uważaj na Jotte to zwykły trol. Jeśli możesz to nie karm go bo nigdy się
    > nie wyniesie z forum.

    Hmm..
    Szkoda, że swoją niekompetencję próbujesz zamaskować przez rzucanie
    oszczerstw na ludzi znacznie bardziej od Ciebie kompetentnych.

    Waldek