PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2002-05-13 13:22:49
    Temat: wypowiedzenie
    Od: "Łucja" <a...@p...onet.pl>

    Ja z pytankem.
    Czy pracodawca rozwiązując umowę o pracę za wypowiedzeniem może nie podać
    przyczyny rozwiązania umowy.
    dzięki za poświęcony czas

  • 2. Data: 2002-05-13 13:41:44
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Łucja" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy pracodawca rozwiązując umowę o pracę za wypowiedzeniem może nie podać
    > przyczyny rozwiązania umowy.
    > dzięki za poświęcony czas

    Przy umowie na czas nieokreślony musi podać przyczynę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-05-13 17:29:50
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    > Użytkownik "Łucja" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przy umowie na czas nieokreślony musi podać przyczynę.

    Przy wypowiedzeniu zawsze musi podać przyczynę.
    Marta

  • 4. Data: 2002-05-13 18:58:34
    Od: "Łucja" <a...@p...onet.pl>

    dzięki wielkie, ale mam niejasnośc Ty piszesz, że zawsze musi być podany
    powód, a Kaizen, że tylko jeśli chodzi o prace na czas nieokreślony. No cóż
    moja była na określony

  • 5. Data: 2002-05-13 21:01:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 13 May 2002 20:58:34 +0200, "Łucja"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    >dzięki wielkie, ale mam niejasnośc Ty piszesz, że zawsze musi być podany
    >powód, a Kaizen, że tylko jeśli chodzi o prace na czas nieokreślony. No cóż
    >moja była na określony

    Art 30 KP
    Par. 4. W o?wiadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę
    zawartej na czas nie okre?lony lub o rozwi?zaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinna być wskazana przyczyna uzasadniaj?ca
    wypowiedzenie lub rozwi?zanie umowy.

    Ale w przypadku umowy na czas nieokreślony jest jeszcze jeden haczyk:

    Art. 32. Par. 1. Każda ze stron może rozwi?zać za wypowiedzeniem umowę
    o pracę zawart? na:
    1) okres próbny,
    2) (skre?lony),
    3) czas nie okre?lony.

    NIE ma tu mowy o umowie na czas określony.
    za to:

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas okre?lony, dłuższy niż
    6 miesięcy, strony mog? przewidzieć dopuszczalno?ć wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Czyli jeżeli nie masz w umowie odpowiedniej klauzuli, albo jest to
    umowa na czas <=6 miesięcy to nie można jej wypowidzieć (ani Ty, ani
    pracodawca).

  • 6. Data: 2002-05-13 22:24:05
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    On Mon, 13 May 2002 21:01:53 GMT, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    To ja mam dodatkowe pytanko:
    a co znaczy: dwutygodniowy okres wypowiedzenia na koniec miesiaca
    kalendarzowego ?

    Dzieki
    Marecki

  • 7. Data: 2002-05-14 05:13:25
    Od: "Monika" <m...@w...pl.x>

    Użytkownik "Marek Mikolajczyk" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    > On Mon, 13 May 2002 21:01:53 GMT, Kaizen <x...@c...sz> wrote:
    >
    > To ja mam dodatkowe pytanko:
    > a co znaczy: dwutygodniowy okres wypowiedzenia na koniec miesiaca
    > kalendarzowego ?
    Wypowiedzenie musi kończyć się z ostatnim dniem kalendarzowym miesiąca lub w
    sobotę, jeśli firma nie pracuje w niedzielę,
    Pozdrawiam Monika

  • 8. Data: 2002-05-14 07:37:05
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Monika" <m...@w...pl.x> napisał w wiadomości
    > Wypowiedzenie musi kończyć się z ostatnim dniem kalendarzowym miesiąca lub
    > sobotę, jeśli firma nie pracuje w niedzielę,

    Mieszasz trochę dwie sytuacje.
    Jeżeli wypowiedzenie jest (trzy)miesięczne, to kończy się ostatniego dnia
    roboczego miesiąca.
    Jeżeli wypowiedzenie jest dwutygodniowe to kończy się w sobotę. Czyli gdy
    wypowiedzenia dokonujesz w poniedziałek, to pracujesz praktycznie 3
    tygodnie.

    Nie ma czegoś takiego, jak dwutygodniowy okres wypowiedzenia na koniec
    miesiaca kalendarzowego (chyba, że umowa stanowi inaczej). Choć jeżeli w
    umowie jest taki zapis, to IMO sytuacja jest dyskusyjna, czy taki zapis jest
    lepszy dla pracownika niż postanowienia KP, czy gorszy. Gorsze zapisy w
    umowie nie są wiążące - działa wtedy KP. Jeżeli taki zapis jest w umowie to
    być może szablon został przygotowany dla miesięcznego okresu wypowiedzenia i
    to niedopatrzenie. Tak czy inaczej najlepiej skonsultować się z PIP.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-05-14 07:52:39
    Od: "Łucja" <a...@p...onet.pl>

    No tak moja była na 9 miesięcy więc mogli mi ją wypowiedzieć, tylko co z tym
    uzasadnieniem wypowiedzenia? Pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie; Na
    świadectwie pracy jest punkt: Stosunek pracy ustał w wyniku: i tam mi
    napisali: rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem przez zakład pracy -
    art.30 pkt2 Kodeksu Pracy.
    W związku z tym moje pytanie, jak patrzą pracodawcy na świadectwo pracy, w
    którym jest notka o wypowedzeniu umowy przez zakład pracy i tylko tyle

  • 10. Data: 2002-05-14 08:03:25
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > W związku z tym moje pytanie, jak patrzą pracodawcy na świadectwo pracy, w
    > którym jest notka o wypowedzeniu umowy przez zakład pracy i tylko tyle

    Wszystko zależy od pracodawcy. IMO jednak w dzisiejszych czasach wiele firm
    redukuje zatrudnienie, więc nie jest to jakiś bardzo negatywny punkt w
    świadectwie. Jak masz dobre stosunki z przełożonym to poproś go o
    referencje, albo zgodę na podanie jego numeru telefonu potencjalnym
    pracodawcom.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775