PracaGrupypl.praca.dyskusje › [wynagrodzenie] programista PHP

  • 11. Data: 2006-02-21 15:13:07
    Temat: Re: [wynagrodzenie] programista PHP
    Od: "Bzdziul" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:dtddva$pge$1@julia.coi.pw.edu.pl...
    > Twoim zdaniem taki Durczok czy Lis potrzebuje 60tys. miesiecznie?

    Tak! Właśnie tyle chce/potrzebuje tyle zarabiać. Bo to jest klasa gościa.
    Nie wycofam się z mojej opinii, szczególnie, że miałem na myśli sytuację w
    której widze ludzi zgadzających się na głodowe pensje. Na krótką metę (jak
    się nie ma kasy) to upokarzanie pensją ma sens (jakoś trzeba przeżyć), ale
    często ludzie wpadają w błędne koło - wyzysk, nie mają czasu na kształcenie,
    szukanie innej pracy etc.

  • 12. Data: 2006-02-21 15:17:11
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 21 Feb 2006 15:37:33 +0100, camel napisał(a):

    > W końcu trafili się tacy, którzy na tym się nie wykładali, ale pytanie
    > co z resztą? Kłamali? Zdawało im się że znają PHP? Pomyliło im się w
    > VB? Weird...

    Czytalem kiedys, ze sa ludzie, ktorzy zupelnie sie niczym nie przejmuja i
    aplikuja na kazde miejsce jakie sie wynajdzie w nadziei ze pracodawca sie
    nie polapie i ich zatrudni.
    Tym sposobem jakis spawacz kiedys dostal na chwile prace jako grafik 3D :]

    Byc moze jest takich elementow wiecej... na pewno jest wiecej! :D
    W ogole pamietam, jak sam zaczynalem to mi sie wydawalo, ze umiem wszystko.
    Potem jak dostalem w koncu prace to po dwoch latach teraz wiem, ze
    "wszystko" to byly PODSTAWY.
    Ale to w szkole tak uczyli, ze sie wydawalo ze czlowiek duzo umie, a ze
    umie malo to sie dowiaduje dopiero przy komercyjnym projekcie =)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 13. Data: 2006-02-21 15:17:17
    Od: "Bzdziul" <b...@o...pl>

> [...]
    > szef

    Tak! Właśnie tyle chce/potrzebuje tyle zarabiać. Bo to jest klasa gościa.
    Nie wycofam się z mojej opinii, szczególnie, że miałem na myśli sytuacje w
    których ludzie zgadzają się na głodowe pensje. Na krótką metę (jak
    się nie ma kasy) to upokarzanie pensją ma sens (coś trzeba jeść), ale
    często ludzie wpadają w błędne koło - nie mają czasu na kształcenie,
    szukanie innej pracy etc.

    Przykładowy śmieciaż godzi się na los 800zł pensji, bo jest pozbawiony
    ambicji. Gość który wie ile chce zarabiać będzie się doskonalił do momentu
    aż osiągnie swój pułap (który w między czasie się będzie przesuwał... ale to
    inny temat)

  • 14. Data: 2006-02-21 16:50:15
    Od: "alek" <a...@w...pl>

    > Właśnie przyjmowaliśmy do pracy dwóch programistów PHP. Był test. Jedno
    > z trudniejszych zadań było w tym stylu:
    > Jaka będzie wartość $a:
    > $a = 2;
    > $a *= 2;

    No ile ile, powiedz please, bo ja nie wiem i mnie nie zatrudnia potem
    powiedz plz plz plz ;)

  • 15. Data: 2006-02-21 17:56:12
    Od: m...@i...pl

> [...]
    >
    > W końcu trafili się tacy, którzy na tym się nie wykładali, ale pytanie
    > co z resztą? Kłamali? Zdawało im się że znają PHP? Pomyliło im się w

    No niestety, tak bywa. Wiem na przykładzie niektórych firm, że na stanowisko
    programisty trafiają ludzie którzy mają kiepskie komptetencje. Niestety wiele
    osób zaczyna programować w PHP po czym wysyła gdzie i jak popadnie swoje
    aplikacje nie mając pojęcia o tym co robią.

    Później do firmy przychodzi kilkadziesiąt ofert, z których KILKA jest godnych
    uwagi (i nie mówię tutaj o bardzo wysokich wymaganiach ze strony pracodawcy).

    Póżniej na pytania padają odpowiedzi:
    - co to jest CMS: nie wiem, wydaje mi się...
    - jak dobrze znasz PHP? ----> no coś tam programowałem, ALE JA SIĘ DOUCZE
    - bazy danych, SQL? ----> coś tam potrafię, ALE JA SIĘ DOUCZE
    - znane są Ci zagadnienia projektowania i optymalizacji baz danych ---> CO? Ja
    umię stworzyć (Amen.) tabelke w phpMyAdminie...

    Swego czasu gdy starałm się o prace byłem jedyną osobą (z kilkunastu), która
    wiedziała co to jest register_globals.

    A gdy przychodzi do wynagrodzenia... to się słyszy 1000 zł. Bo ja miałem TYLU
    kandydatów i więcej nie dam...

    Może niekiedy w tym poście przesadzam (ale to są autentyczne przykłady), ale z
    moich obserwacji może nie wszędzie, ale tak w części rynku jest.

  • 16. Data: 2006-02-22 19:44:57
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

    > Właśnie przyjmowaliśmy do pracy dwóch programistów PHP. Był test. Jedno z
> [...]

    Powiedzmy, że Ci nie uwierzę. Dla mnie takimi testami sami się obrażacie.
    Na żadnej rozmowie, w której uczestniczyłem (ale z C/C++) nie było takich
    truizmów. A bywałem w cienkich i dobrych firmach.

  • 17. Data: 2006-02-23 10:03:17
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-02-22 20:44:57 +0100, "tukan" <t...@...onet.pl> said:

    > Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

    > Powiedzmy, że Ci nie uwierzę.

    Masz prawo, ale sam sobie wystawiasz tym świadectwo. Nie mnie.

    > Dla mnie takimi testami sami się obrażacie.

    ??? Co za logika... A co powiesz o "kandydatach", którzy nie potrafią
    tego rozwiązać? Jak ONI nas traktują?

    > Na żadnej rozmowie, w której uczestniczyłem (ale z C/C++) nie było takich
    > truizmów. A bywałem w cienkich i dobrych firmach.

    I jaki odsetek kandydatów pomyślnie przechodził rekrutację? Opisałem
    naszą przygodę. Ty zauważyłeś, że kiedy indziej, gdzie indziej i w
    innej specjalności było inaczej. Masz jeszcze coś do dodania?

    camel[OT]

  • 18. Data: 2006-02-23 10:19:01
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 23 Feb 2006 11:03:17 +0100, użyszkodnik camel
    <g...@f...gotdns.com> napisał:

    > ??? Co za logika... A co powiesz o "kandydatach", którzy nie potrafią
    > tego rozwiązać? Jak ONI nas traktują?

    swego czasu miałem okazje przechodzić egzamin z windowsów będący
    podobno testem na kompetencje. Aż roiło się tam od pytań typu "w
    którym katalogu mieści się plik z logami" albo "w którym okienku jest
    taka to a taka opcja".

    Zaprzatanie sobie głowy tego typu wiedzą oducza logicznego myślenia i
    umiejętności zdobywania potrzebnych w danym momencie informacji
    których znalezienie przy obecnie dostępnych narzędziach (many-y,
    help-y, google) jest proste jeśli się wie jak to zrobić,
    zaś sprawdziany z kartką i długopisem to relikt przeszłości i sposób
    aby nieudacznicy co to organizują pokazali jacy to oni są mądrzy

    --
    futszaK
    601061867

  • 19. Data: 2006-02-23 10:45:08
    Od: "gagula" <m...@W...gazeta.pl>

    mgl <m...@s...net> napisał(a):

    > Chyba jednak nie wystarcza, skoro za 5 tys nie chca pracowac...

    > Kapsel podal zupelnie niezle widelki.
    > Gorna kwota jest z cala pewnoscia osiagalna, gdy pracuje sie jako
    > freelancerem dla klientow zagranicznych. Dolna - gdy dla malych
    > zapyzialych firm jako "pan od wszystkiego". A indywidualne potrzeby
    > to... indywidualna sprawa.
    >
    > pozdrawiam,

    Zgadzam się w zuupełności :)))